Comfort voeding verhouding ophogen of niet

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Bamboe, Feb 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bamboe

Bamboe Actief lid

Dec 5, 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Hallo,

Mijn dochter Jill heeft sinds 5 weken flesvoeding. Zij krijgt 6 x 120/4.
    Ik geef haar een mix van normale friso en friso comfort. 1 schepjes comfort en 3 normaal. Dit doe ik sinds 4 weken en hielp tot een aantal dagen geleden goed tegen de krampjes. Deze waren na een week zo goed als weg.
    Helaas heeft de kleine Jill sinds 3 dagen weer veel meer krampjes. Ze sliep normaal 's nachts 5 en 4 uur achter elkaar, waardoor we een redelijke nachtrust hadden. Het dametje wordt nu na 2,5 a 3 uur wakker door krampjes. Ook overdags is ze erg onrustig, wil vaak 1 a 1,5 uur na de fles alweer eten. Krijgt dit dan niet, omdat de krampjes dan nog erger worden.
    Ook het poepen kost haar veel moeite, gelukkig kan ik door buikmassage zorgen dat dit er een keer per dag goed uitkomt. De poep is verder normaal, niet te hard, niet te zacht dus daar maar ik me niet druk om.

Mijn vraag is nu, is het verstandig om de verhouding met comfort nu 2 om 2 te doen qua schepjes. Het 2e probleem is dan dat ze dit niet meer kan drinken door speen 1. Dit kost haar dan teveel moeite, waardoor ze in slaap valt en de fles niet leegdrinkt. Een papspeen daarentegen lijkt me weer niet handig omdat het dan misschien te snel eruit komt.

Graag advies....

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi!

Je kan de verhouding friso comfort aanpassen naar 2 om 2, hopelijk helpt dat zo. Waarschijnlijk moet je dan een ander speentje gebruiken, want de voeding wordt wel wat dikker. Misschien kan je een 1-2-3 speen gebruiken, of speen 2.

Verder, los je het poeder op in water wat net van de kook af is? Dat is namelijk belangrijk voor de werking van de voeding.

Groetjes Linda

3. Bamboe

Bamboe Actief lid

Dec 5, 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Ja. Altijd met water van de kook zoals op de verpakking staat. Ik heb speen 2 ook dus ga ik die eerst proberen.
    Dankje!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Dat is prima. Hoe is het gegaan? Hopelijk gaat het nu beter!

Groetjes Linda

5. Bamboe

Bamboe Actief lid

Dec 5, 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Misschien is het toeval maar vanaf gisterenmiddag veel minder krampjes. En de kleine meid heeft 7 uur doorgeslapen terwijl het normaal 5 uur is.

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Dat klinkt goed, fijn!
    Groetjes

Share This Page