hallo wij moesten onze zoon comfort voeding geven ivm spugen en nou krijgt hij een mix van comfort en standaard 90cc 2 comfort en 1 gewoon schepje want gewoon comfort raakt hij in de diaree wie kan ons helpen want met deze combi spuugt hij weer veel Edit moderator: verplaatst naar Flesvoeding
Hoelang heb je geprobeerd enkel comfort voeding te geven?Het kan wel 2 weken duren voor de darmpjes er gewend aan zijn...
Maak je het wel goed klaar. (en dat bedoel ik niet lullig hoor) Kylian kreeg ook altijd comfort en toen hij ruim 4 maanden was kwamen we er (via voedingsdeskundige van het cb) erachter dat we het verkeerd klaarmaakten. Wij deden altijd gekookt water weer op temp maken in de magnetron, poeder erbij en dan geven. Het beste is dus om water te koken en meteen bij het gekookte water de poeder erbij en het dan tot drinktemp laten afkoelen. Hierdoor kregen de vezels van de comfort voeding de tijd om goed vocht op te nemen waardoor de voeding dus dikker wordt. Groetjes Anita
hoi wij doen koud water in de fles en dan schepjes comfort en dan in de magnetron maar zoals ik lees is dat niet goed want de voeding is inderdaad nog redelijk dun
Het is idd wat Pluk zegt heel belangrijk dat je de voeding oplost in kokend water en dan laten afkoelen. Bij ons Friso Comfort staat dit ook zo op het pak. Als wij een snelle fles willen hebben doen we eerst een deel kokend water, daar de schepjes in, goed roeren (want van schudden komen er hier weer krampen) en dan bijvullen met koud water. Succes!
Ik heb Friso Standaard 1 en mijn zoontje spuugde ook veel. Ik heb met het cons.bureau gebeld en ik mocht daarbij Nutriton aan toevoegen. Dat is johannesbroodpitmeel. Hij heeft 2 schepjes hiervan nodig, maar dat verschilt per kind; gewoon uitproberen. De voeding wordt hierdoor iets dikker en loopt daardoor minder snel terug uit het maagje. In de fles wordt het al wat dikker, dus een grotere speen zou je wrsl. dan moeten gebruiken. Is Nutriton dan iets voor je? Dat is echt alleen maar voor het spugen en niet voor de ontlasting.
Even goed op de verpakking lezen, daar staat duidelijk op hoe je comfort voeding klaar moet maken! Wij deden bij een fles van 180cc; 100cc kokend water, poeder erbij, goed roeren met een vorkje of mini garde en daarna de resterende 80cc koud water erbij. Dan is je flesje redelijk op temperatuur, mss nog ietsje te heet, maar dat kun je koelen onder een straaltje koud water. Bij ander hoeveelheden is het even oefenen hoeveel kokend en hoeveel koud water bij elkaar te voegen.. Wat ik trouwens ook deed, was eerst het aantal schepjes poeder in zo'n melkdoosje (zo'n ronde met zo'n dekseltje en dopje) doen, om het dan in 1x in het hete water te kunnen strooien. Als je het schepje voor schepje doet, dan blijft de poeder zo erg aan het schepje plakken, heeeeeeel irritant 8)