Overdag wakker maken voor voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sukkie, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn vraag is wat de reden is om je kind wakker te maken voor voeding, zowel overdag als 's avonds (laatste voeding) Mijn gevoel zegt namelijk dat als ze zich niet om de vier uur meld dat ze dan blijkbaar niet om de vier uur voeding nodig heeft? Ik geef om 23.00 uur de laatste voeding en dan slaapt mijn dochter de hele nacht door tot 's ochtends negen uur. Overdag moet ik haar toch nog wel eens wakker maken voor de voeding en heb zo'n gevoel dat ik haar beter gewoon kan laten slapen tot ze zich zelf meld.
    Reden waarom ik twijfel over het laten slapen is dat ze dan i.p.v. vijf misschien maar vier voedingen krijgt.
    Voorbeeld: vandaag is ze om kwart voor elf wakker (sliep vannacht laat i.v.m. krampen) ze krijgt dan voeding. Om twee uur weer voeding (was ze nog wakker) maar om vijf uur moet ik haar wakker maken voor de voeding. Als ik haar laat slapen red ik het niet om haar in de avond nog de drie voedingen te geven zodat ze over de hele dag gewoon op vijf voedingen zit.
    Wie kan mij hier wat advies over geven?

Groetjes sukkie

*Edit mod: topic verplaatst*

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dat is wel heel erg jong, nu al naar 4 voedingen. Dat zou ik echt niet doen. Hoelang doet ze over een fles? 4 flessen is in principe pas vanaf 4 maanden, daar ben je nog lang niet. Ik zou dus zeker overdag nog wakker maken voorlopig.

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ze doet ongeveer een kwartier, twintig minuten over de fles en ze krijgt 150 cc per voeding

4. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik maak Inge overdag, mocht het nodig zijn, meestal wel wakker voor een voeding. Ook altijd gedaan maar meer omdat ik het zelf fijn vond om rond dezelfde tijdstippen voeding te geven.
    Vanmorgen hebben we haar ook om 8 uur wakker gemaakt zodat ze lekker in het zelfde ritme blijft en ik niet in de knoei kom met te veel flessen in een te korte tijd.

Dus ik zou je dochter zeker nu ze nog zo jong is gewoon wakker maken om de 4 uur en dan zou ik haar ook 's ochtends wat eerder wakker maken ookal ging ze pas laat slapen.

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoi reden om wakker te maken zowel sochtends als savonds , is echt dat ze zoveel cc voeding nodig hebben op een dag op die leeftijd helemaal!dus zou haar gewoon wakker maken voor de voeding en zeker nog op 5 voedingen blijven zitten van 150 cc want 3 of 4 is echt te weinig !en geeft toch niet als ze daarna weer lekker met een volle maag kan verder slapen ;)

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja, ik bedacht mij ook dat ik haar de fles geef en dat ze daarna gewoon verder kan slapen, ook was het laat 's nachts. Ben dus sinds vandaag heel structureel begonnen en maak haar op vaste tijdstippen wakker om te voeden. Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Bedankt voor jullie advies!

Deel Deze Pagina