Comfort vult minder?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door annelie566, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Sinds onze zoon hero comfort krijgt (gemengd met standaard) komt hij veel vaker voor een fles. Zo rond de 2.5 uur, soms al na 2 uur.

Heb het idee dat ie meer honger heeft met comfort, kan dat?

We zitten een beetje vast in een cirkeltje want zonder spuugt hij, waardoor hij ook sneller honger heeft natuurlijk.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik herken het eerlijk gezegd niet... Mijn zoontje was wat langer verzadigd, doordat de voeding dikker was en hij dus wat langer over z'n fles deed. Hierdoor werd z'n zuigbehoefte meer bevredigd.
    Maak je de voeding wel op de juiste manier klaar, dus met gekookt water?
    Anders kan je misschien nog een kleinere speen proberen? Al weet ik niet of de voeding er dan natuurlijk nog uit komt.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang duurt een voeding?

Ken en volg je de leefregels voor reflux toe?

4. annelie566

Ja, maak het oo de juiste manier klaar en een voeding duurt hier vreselijk lang. Van het cb moet hij naar 120, hij was te weinig aangekomen maar hij drinkt maar max 90. Daar kan hij rustig een halfuur over doen mits hij niet in slaap valt(gebeurd regelmatig krijg hem niet wakker dan).

Hij slaapt verder ook slecht, dus oververmoeid, valt in slaap tijdens fles..drinkt dus te weinig...snel weer honger. Cirkeltje compleet.

Met comfort voeding lijkt het alleen maar erger, ook meer krampen en meer huilen tussen voedingen door

Oudste zoon had verborgen reflux. Maandag gaan we voor de jongste maar eens richting huisarts..

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ken en volg je de leefregels op?

Sommige kindjes kunnen simpelweg niet tegen jbpm. Maar anderzijds duurt het ongeveer 2 weken voordat je kunt bepalen of een voeding wel of niet helpt.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Misschien dan juist een grotere speen zodat hij zn flesjes goed leeg gaat drinken? Sommige kindjes drinken juist vaak kleine hoeveelheden, maar als hij ontevreden is en steeds eerder voor een voeding komt doordat hij zn.flesjes niet leegdrinken zou ik toch een grotere speen proberen.
    Hier merkte ik ook dat comfort steeds verder intikte hoe langer de voeding in de fles zat. Mijn zoontje werd kwaad als hij teveel moeite moest doen, jouw zoontje valt waarschijnlijk van vermoeidheid in slaap.

7. annelie566

Ja we hebben nu al zon 4 spenen gebruikt. Dan weer te snel of te langzaam, gek worden we ervan.

Dat in slaap vallen doet hij trouwens ook met gewone voeding.

Maar bij jouw kindje zorgt comfort juist voor een verzadigd gevoel?

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hij was toen dr tijd wat langer verzadigd omdat de voeding dikker was vanwege de jbpm.

Welke fles en speen gebruik je nu? Hier difrax M gebruikt, ging wat snel, maar de s veel te langzaam en de dr. Brown speen die er ook op past moest ie niet. Uiteindelijk geaccepteerd dat ie in ongeveer 12 minuten zn fles leeg dronk, hij kwam niet eerder ofzo voor een fles toen. Standaard voeding dronk ie binnen 5minuten de fles leeg met de s speen.

9. Patriezz

Patriezz Lid

27 mrt 2012
    77
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze dochter heeft ook omneo gebruikt.
    Als zij te lang bezig was door een te kleine speen, haakte ze af en at te weinig.
    Hier gaat het goed met de Difrax S M speen. Dr. Brown was een ramp.
    Bij het afbouwen van Omneo naar gewone voeding, ging het mis, ze at steeds minder, dit bleek door Reflux te komen. Nadat we terug gingen naar Omneo at ze als een bouwvakker. Van 600cc naar 1000cc.

Deel Deze Pagina