Mijn zoontje is 4,5 mnd oud en ik ben bezig over te stappen van bv naar fv. Hij drinkt sinds zo'n 3 weken uit een medela calma fles want een gewone speen wilde niet lukken (1,5 week elke dag meerdere keren geprobeerd en de calma fles ging in 1 keer goed). Het probleem is alleen dat hij meestal maar 100cc uit de fles drinkt. Hij heeft maar 2 keer 140 cc gedronken. Ik ben nu gisteren toch maar begonnen een 2e voeding over te zetten van bv naar fv maar daar drinkt hij maar 50cc uit. Dit is echt te weinig dus geef ik hem daarna toch nog maar bv. Wie heeft tips om onze kleine meer uit een fles te laten drinken? Of mag ik er vanuit gaan dat dit vanzelf goed komt?
Kunstvoeding valt zwaarder dan borstvoeding dus meestal drinken borst kindjes daar sowieso minder van. Maar 50cc is inderdaad wel heel weinig. Misschien toch een andere fles en/of speen proberen?
Hoe lang doet hij over zn fles? Als het te lang duurt kunnen ze moe worden of het opgeven, omdat ze te hard moeten zuigen. Exclusief pauzes zou een baby er 15 a 20 min over moeten doen. Duurt het wel langer, dan zou jeeens een grotere speen kunnen proberen.
Ons zoontje dronk heeeel lang amper uit de fles. Echt maar kleine beetjes. Heeft echt wel 2 maanden geduurd en toen was ik over op fv en toen ging het steeds beter. Maar pas bij 6 maanden dronk hij 5 keer 150. Daarvoor gewoon vaker kleine flesjes. Ik ben er maar in mee gegaan ik kon het moeilijk naar binnen gieten. Ik zou dus gewoon je baby volgen. Lastig, ik weet hoe frustrerend het is maar zolang hij voldoende plasluiers houdt is het goed. En vaker kleine beetjes aanbieden eventueel.
Bedankt voor de tips! @vrolijkheid: heb jij tijdens de overgangsperiode ook nog bv aangeboden naar fv als je het gevoel had dat je kleine niet genoeg dronk?