Zoals de titel al aangeeft. Mijn meisje is nu 4 maanden en ze krijgt 5 x 180 cc met 6 scheppen. `s nachts slaapt ze perfect door. Haar schema loopt als volgt 08.30-09.00 1ste flesje 11.30-12.00 2de flesje 14.30-15.00 3de flesje 17.30-18.00 4de flesje 22.00-22.30 5de flesje( hiervoor moet ik dr echt wakker maken) Ik probeer tussen de flessen door zoveel mogelijk te rekken maar ik krijg er met veel pijn en moeite 3 en een half uur tussen. En dat kost echt moeite, meestal heeft ze na 3 uur gewoon echt honger. Ze weegt nu ongeveer 6 kilo, mag ik nou verhogen want het lijkt me dat ze niet genoeg heeft aan die 180. Anders zou ik er wel 4 uur tussen krijgen. Plus dat ze straks naar het KDV moet 3 dagen in de week en dat betelknd dat ik dan niet uitkom met 5 flessen omdat ze de eerste dan al om 06.30 - 07.00 krijgt. Help
Hallo, de hoeveelheid zuigelingenvoeding die je dochtertje nu krijgt is wat ze maximaal per dag mag hebben totdat ze 6 maanden is (1 liter voeding). Meer geven is niet goed voor onder andere de niertjes. Wel kun je kijken naar het drinktempo, wanneer ze haar flesje in 15 tot 20 minuten opdrinkt is de verzadiging optimaal en zal ze langer tevreden zijn na de fles. Drinkt ze haar flesje sneller leeg dan kun je een kleiner speentje gebruiken of de voeding verdikken met johannesbroodpitmeel. Groetjes van Petra.