Klusjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 13 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Klusjes in huis. Van het ophangen van plankjes tot behangen...

Mijn man is absoluut géén klusser. Ik vind het leuk, maar kan en durf ook niet alles. Zo ook het ophangen van 3 wandplankjes.
    In dit geval zijn het drie wandplankjes, die (waterpas) geboord moeten worden, in een harde betonmuur.

Het eerste probleem is dat ik geen geschikte boor heb. Het tweede punt is dat ik het niet durf, pontificaal in de woonkamer.

Ik heb het aan de handige buurman, tevens een vriend, gevraagd. Aan mn stiefvader, mn schoonvader...Ondertussen zijn er 3 weken, of zelfs meer, voorbij. De plankjes liggen nog steeds in de verpakking te wachten. En de (nieuwe) decoratie spullen, liggen ernaast. :(

Balen!! Ik wil ze zo graag ophangen, maar ga ook niet op mn knieën bij iedereen.

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Is er iemand die een geschikte boor voor je heeft? En anders informatie inwinnen bij de bouwmarkt. Hoe je het op moet hangen en wat je precies nodig bent.
    Als niemand het voor je doet moet je of afwachten, of zelf doen ;)

3. AprilMommy

AprilMommy Actief lid

13 aug 2015
    404
    0
    0
    Gewoon zelf doen joh, stelt echt niks voor.
    Klopboormachine, 1 gaatje boren op de juiste hoogte, ophangbeugel ertegen, waterpas er op en andere gaatje aftekenen, gaatje boren en plankje ophangen.

4. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Zo herkenbaar. Smeken, ruzie maken, zeuren en uiteindelijk heb ik maar besloten gewoon te wachten tot mijn kleine groter is zodat ik verder kan klussen. Want met eenhummeltje dat om je benen draait is het niet handig boren, zeker niet als ze ook nog eens achter je aan de ladder op wil klimmen.

De enige tip die ik kan geven is om in te spelen op de "mannelijkheid", want echte mannen kunnen toch klussen ;).

En toch nog andere tipjes, meet de plug af op de boorkop en doe aan de bovenkant een plakbandje, dan zal je nooit te diep of te ondiep boren, en plak tijdens het boren een dubbelgevouwen post-itt onder het boorgat, dat scjeelt weer stofzuigen (moet je het niet laten vallen zoals ik ooit deed :D).

5. Jebb

Jebb Niet meer actief

Oooh, jij hebt mij overtuigd!!
    Huren kost een tientje. Dus, morgen langs de bouwmarkt. Ik ga het wagen!!

Thnx, ook de anderen voor de tips!! :)

6. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Succes, en een foto van het resultaat. :D

7. Jebb

Jebb Niet meer actief

Het is gelukt!!! Woehoe!! 2 overbodige gaatjes die gelukkig achter het plankje vallen. Verder appeltje-eitje inderdaad!
    Ideaal!! Ik ben trotsss!!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Haha goed bezig! :D

9. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

Hahahaha lang leven de sterke vrouwen :D

(Gelukkig heb ik een timmerman in huis)

10. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Haha wat leuk dat je het zelf hebt geprobeerd.:D
    Wat klussen betreft, wat je niet kan, kan je leren.
    Als er dus iets moet gebeuren en je vraagt een keer iemand, dan zou je man/ vriend ook mee moeten helpen en kijken om het te leren.
    Zo zijn wij zelf ook begonnen en inmiddels kunnen we heel veel zelf.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik wacht tegenwoordig nog maar heel even. Duurt het me te lang, dan pak ik zelf de boor. Gaat het onverhoopt mis, dan stop ik het gaatje snel dicht en zorg ik dat de plank ervoor komt te hangen :D

Gaat overigens altijd prima. Meten, aftekenen, waterpasje erbij. Kind kan de was doen!

12. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Waar is die 'vind ik leuk' knop toch als je m nodig hebt :D Foto van het eindresultaat?

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als ik toch op zoek gaat naar een nieuwe man.

Dan wel een die kan timmeren graag behangen vloeren leggen en de elektra goed kan aan doen en uit haha.

Lees het al missie Impossible. Weet niet of het goed geschreven is haha.

Een handige man zou wel handig zijn!! Heb zelf tweelinkerhanden wat betreft klussen.

Wel top dat je het gedaan hebt t.s nu ik nog!!

En verder herkenbaar altijd op zoek moeten naar een klusjesman/vrouw. :)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij proberen zoveel mogelijk zelf te doen en anders huren we een klusjesman in. Als ik op iedereen moet wachten die ooit zijn/haar hulp heeft aangeboden om het één en ander te doen; dan kwam ik toch echt niet ver.

Het is zelfs zo dat ze in de Gamma al een extra rondje lopen wanneer ze ons zien aankomen, want we gaan die mannen daar aan vragenvuren onderwerpen net zolang totdat ze elk detail hebben voorgekauwd :D !!!

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb een man die echt alles kan, huizen bouwen, alles met autoos en alles wat rijdt, maar ook gsm schermpjes vervangen. Hij doet t alleen niet... thuis dan niet he. :(
    Gelukkig kan ik heel veel zelf en dan sluit hij meestal wel aan als ik eenmaal begonnen ben:p

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Daar kan ik hier ook helemaal gek van worden.
    Paar maanden geleden merkte hij dt de poot van de eettafel los zat. Kan prima gemaakt worden, maar moet nog gebeuren. Ik kan een hoop, maar deze tafel was nogal duur dus ik durf het niet aan. Kan er ook slecht bij.

Net als andere kleine dingetjes. Tig keer zeggen dat ie het zal maken, maar gewoon niet doen.
    Maar als zijn broertje belt of hij kan helpen datzelfde weekend, dan staat zijn gereedschap al in de auto voor het gesprek is afgerond ;)

Deel Deze Pagina