Voeding baby 6 maanden met krampjes

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anna2, Jan 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna2

Anna2 Lid

Feb 14, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik heb al eerder wat hulp gevraagd ivm mijn zoontje van 6 maanden, die 's nachts veel krampjes kreeg van de bijvoeding. Het gaat nu wat beter, mede door laxeermiddel, maar het blijft voorzichtig aan proberen. Nu zat ik wat voedingsschema's te bekijken, omdat mijn zoontje ivm de krampjes alleen nog groenten krijgt en geen pap (nog ergere krampjes). Ik was bang dat hij hierdoor voedingsstoffen tekort gaat komen, aangezien overal staat dat ze ook aardappel, rijst, etc. mogen hebben. Het cb blijft onduidelijk hierover ('gewoon vier flessen en een fruit- en groentenhap, verder weten wij het ook niet'), dus even gegoogled. Maar dan kom je zoveel verschillende voedingsschema's tegen, dat ik het helemaal niet meer weet. En waarbij ook dingen staan die volgens mijn cb niet mogen, zoals broodkorsten of zelfs boterhammen, en yoghurt.
    Ik heb de indruk dat mijn zoontje het nu goed doet op wat hij krijgt, hij heeft geen honger, drinkt zijn flessen goed leeg, etc., maar vroeg me toch af of zijn schema nog wel goed zit.
    Het schema is ongeveer zo;
    8.00 fles 180/6 (opvolgmelk)
    11.00 fruit (hoeveelheid 4 maanden, soms iets meer), water wordt aangeboden, maar eigenlijk nooit gedronken.
    12.00 fles 180/6
    15.30 groentenhap (hoeveelheid vier maanden, en dus echt alleen groenten)
    16.00-16.30 fles 180/6
    18.00 water, drinkt meestal 50cc
    19.30 fles 180/6
    Ik hoop dat iemand dit weet! Het is zo lastig, hij lust voorlopig alles, maar krijgt zo'n buikpijn ervan. Vandaar dus heel voorzichtig met uitproberen, maar ik wil ook niet dat hij iets tekort komt...
    Groetjes Anna

2. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volg je hart Anna...... Als hij het nu goed doet, vooral zo lekker laten!
    Het cb denkt t vaak beter te weten, en iedereen heeft een andere mening!
    Jij weet echt wel wat hij nodig heeft en ik vind je schema er erg goed uitzien!
    Als hij het hierop goed doet, ga zo dan gewoon door!
    Mijn zoon heeft ook erg gevoelige darmen. Toen ik ipv 180 water 200 water ging geven, werden zijn darmen rustiger! Misschien een tipje!
    Geniet van je zoon!!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Geen enkel probleem hoor! Ze halen alles uit de melk en vaste voeding is voor ERBIJ. Mn dochter begon met 6 mnd te eten maar at met 8 maand pas iets wat hoeveelheden te noemen was. Fruit en groenten en dan nog meer als 1 hapje komt dus helemaal goed!

Share This Page