Ik had een vraagje onze dochter eet heel slecht..wij geven haar alles wat wij ook eten maar de 1ste hap en heeel soms nog een paar erna gaan goed maar dan begint de ellende ze kauwt haar eten heel fijn en dan spuugt ze alles uit en daarna gaat de mond open voor de volgende ronde wat ze ook weer uitspuugt..wij weten niet meer wat wij moeten doen.. Onze schema is nu:h 07:30/08:00- fles 150ml (ik heb geprobeerd brood maar dat wil ze dan echt niet en pap begint ze meteen te gieren) 10:00- fruit (4 of 5 stukjes en dan begint ze weer met uitspugen) 11:30- brood (meesta leen halve en als we geluk hebben 1 broodje en daarna begint ze weer) 13:3r0- koekje (meestal ook een halve liga) 17:30/18:00- avondeten +toetje (ze heeft het liefst een potje ,maar ik wil dat ze ons eten gaat eten maar dat spuugt ze alleen maar uit en heel af en toe geef ik ff een potje zodat ze wel wat binnenkrijgt) Drinken kan ze hele dag door maar ze drinkt ongeveer 600ml zonder de melk..
Hoi, Vanaf 1 jaar is het advies om 300 ml aan melk- en melkproducten op een dag te geven. Meer is niet nodig. Wanneer je meer geeft kan dit ervoor zorgen dat je dochter daardoor minder trek heeft in ander eten, groente, fruit, brood. Hoelang heeft ze dit al (slechter eten)? Misschien kan je ook met het cb overleggen, groeit ze verder goed? Groetjes Angelique
Het slecht eten heeft ze al 4 weken ongeveer ..maar ze wil de potjes groente wel eten dat vind ik zo moeilijk ..ik weet niet wat ik daar aan kan doen ik wil dat ze gewoon mee eet ..maar alles wat we proberen ze spuugt alles net zo hard weer uit ..wij hebben volgende week een afspraak met de KA en daar ga ik het ook ff vragen..ze groeit wel goed ze is wel wat dunner geworden merken we...
Hoi, Fijn dat je binnenkort naar de kinderarts gaat. Hierbij wat tips voor als je kindje wat minder goed eet. - Laten meehelpen met eten klaarmaken. - 's ochtends pap geven in plaats van brood. - Brood roosteren. - Tussendoor als "snack" een wortel, komkommer of tomaat aanbieden. - Opletten dat je kindje niet te moe is met eten. - Maaltijdsoep maken, met veel groente en bv. kipreepjes. - Wat je kindje niet lekker vindt mengen met iets wat je kindje wel lust. - Groente pureren en dat als saus gebruiken voor de pasta. Groetjes Angelique