Slechter drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ago, 20 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter krijgt borstvoeding, maar alles krijgt ze per fles dus ik zet m'n vraag hier maar even neer.

Ze is nu een half jaar oud. Sinds een week of 4-5 drinkt ze een stuk slechter. ipv 5x200 dronk ze steeds tussen de 600 en 800 ml. Toen ben ik vorige week naar 4 voedingen gegaan omdat ik dacht dat ze daar misschien aan toe was. Maar ze drinkt nu ongeveer 700ml per dag. Het is me echt een raadsel waarom ze zoveel minder is gaan drinken. Ze heeft wel eens vaker perioden gehad waarin ze slechter dronk, maar dat was dan met een week of 2 weer over.

Ze is nu over het algemeen heel tevreden, slaapt goed, speelt vrolijk, etc. Drinken is alleen lastig. Vaak wordt ze na 100ml heel onrustig, dan lijkt ze nog wel meer te willen maar ze lijkt dan ergens last van te hebben of zo en dan wil ze niet meer. Zodra ik haar rechtop zet is het weer goed. Voor zover ik kan beoordelen zijn er nog geen tandjes op komst, ze heeft reflux maar dat kan volgens de kindarts nu niet de oorzaak van het slechte drinken zijn, soms boert ze wel wat moeilijk tussendoor of moet ze tijdens het voeden een paar scheetjes kwijt. Maar meer kan ik niet verzinnen...

Wie herkent dit? Woensdag moet ik naar het cb, ben erg benieuwd naar haar gewicht, ik denk wel dat de curve nu wat afgezwakt zal zijn...

(bijvoeden zijn we net mee gestart, dat doen we na de fles maar ze vind dat nog niet zo interessant).

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Tip: bijvoeden kan je beter 2 uur na de fles of een uur voor de fles doen.
    Niet direct na een fles, dat is teveel voor een kleintje.

Hier verscheeld het drinken ook.
    3 weken terug zat ze nog op 5 flessen van 180/6=200
    nu zit ze op 4 flesjes van 180/6 en is net zo tevreden.

Het belangrijkste is dat ze goed groeien, en hun lijntje volgen.
    En als ze gewoon tevreden is dan zal ze wel genoeg hebben.

En misschien is ze de melk een beetje zat?
    Volgens mij moeten ze minimaal 500 drinken, en langzaam de bijvoeding opvoeren.

Voor moeilijk boeren of scheetjes kan je van VSM druppeltjes halen.
    Ook evt. infacol helpt bij vast zittende lucht als boertjes en scheetjes.

Ik weet niet wat voor fles je hebt?
    Misschien gaat het niet snel genoeg voor der?
    Heb je al een grotere speen geprobeerd?
    Hier werd ze na 80cc ook erg onrustig nu avent nummer 3 en ze drinkt weer als een zonnetje der fles leeg.

3. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Bedankt voor je reactie.

Betreft het bijvoeden, 2 uur na de fles ligt ze meestal weer in bed.:D Had deze werkwijze van de site van het voedingscentrum, maar kan eens proberen om het een uurtje na de fles te doen of zo.

Ze heeft de breastflowfles, die heeft alleen fase 1 en fase 2 spenen, kan misschien eens proberen zelf het gaatje wat groter te maken.

Dronk jou dochter na die 80cc wel weer gewoon verder of wilde ze de fles toen ook niet meer (toen je nog fase 2 spenen gebruikte)

4. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    weigerde ze hem ook, maar liet ook wel weer merken dat ze toch wel wilde.
    Dus continu happen, en daarna toch weer los laten en boos worden.

EN probeer er inderdaad een gaatje bij te prikken.
    Avent heeft ook 3 gaatjes zeg maar.
    Dus zou er gewoon 1 bij prikken en weer proberen.. ;)

Deel Deze Pagina