maxi cosi in de auto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door chanti1990, 10 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoi,

Even een vraagje!
    Ik heb een 3 delige kinderwagen waarbij ik de maxi cosi ook de eerste tijd als auto stoeltje wil gaan gebruiken.
    Maar kan de maxi cosi zo in de gordels of heb ik daar een adapter voor nodig?

Groetjes Chanti

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In de auto heb je geen adapters nodig. Je kunt hem gewoon met de gordel vast maken. Je hebt wel adapters nodig om hem op je kinderwagen te kunnen klikken.

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    nee hoor, die kan gewoon in de auto, wij laten hem ook altijd in de auto staan

4. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Oke super!
    Dat meende ik al, alleen laatst zag ik iemand die de maxi cosi van de kinderwagen af haalde en dus wel op een adapter in de auto zette. Dus ik begon even te twijfelen :p

Maar bedankt voor jullie reacties!

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het is niet persé nodig, maar je kunt idd gebruik maken van een zogenoemde familiyfix of easybase. Die klikken nl in het isofix-systeem van je auto en dan heb je de gordels verder niet nodig omde stoel vast te zetten.

Hier ook altijd gebruik gemaakt van de gordels hoor, ondanks de isofix. We hebben nu wel de grotere autostoel van de oudste op de isofix "aangesloten"

6. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja dat kan wel, maar volgens mij is het zonder adapter veeeeel handiger dan met adapter in auto!

7. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Haha... hier ben ik het absoluut niet mee eens! Bij onze eerste twee jongens hadden wij ook geen adapter en zetten we de maxi-cosi met gordels vast. Nu bij de derde hebben we een easyfix en heb ik echt enorme spijt dat we dat ding niet eerder hebben gekocht. Wat een heerlijkheid om die maxicosi zo in de auto te kunnen klikken en niet meer dat geklooi met gordels! Beste koop ooit, is mijn mening! ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de basis voor isofix ook enorm handig. 't Is misschien net wat je gewend bent hoor. Maar ik heb een paar keer de mc in een amdere auto met de gordels vast moeten zetten en dat vond ik toch onhandiger. De easyfix is ook veel sneller dade gordels.

Maar het is niet nodig hoor. Alleen gordels voldoen ook prima.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Het kost een hoop geld en ik vond de gordels vast maken niet zo'n grote klus. Na een paar maanden liet ik de mc 9 van de 10keer in de auto dus was het geklooi met de gordels ook over.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee joh, precies andersom;)
    Deur open, stoel erop en *klik*, hij staat vast.

Als je het nooit hebt gehad dan mis je hem ook niet. De eerste weken steeds in de gordels gedaan maar toen via marktplaats een easybase gekocht voor 30 euro. Nu wil ik echt niet anders meer. Echt zo makkelijk. En stoek staat meteen een stuk veiliger en stabieler in de auto.

11. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Voor 30 euro is het nog een keer te doen indd ;)

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Je kunt trouwens beter gewoon de reiswieg gebruiken in de wandelwagen, zeker als het om wat langere tijden gaat. Daarin kunnen ze plat liggen, wat beter is voor het ruggetje. Bovendien hebben ze dan meer bewegingsvrijheid.

(Ik heb zelf m'n mc ook wel eens met adaptors op de wandelwagen gezet hoor, maar alleen als ik niet langer dan een half uurtje ofzo eropuit moest met de auto en dan ook een stuk lopen.)

13. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Maar dan moet je de maxi cosi en reiswieg mee nemen in de auto? Ik hoop dat dat gaat passen in mijn kleine autootje als ik een keer alleen weg wil ;)

14. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Hier hebben wij in beide auto's een easy base. Helemaal geweldig!!! Met 1 klik zit de maxicosi vast in de auto.

Echt een aanrader!!

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier ook een easybase

Staat in mijn top 3 van aanraders

16. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hmm moet ik toch maar even op marktplaats kijken misschien;)

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    nooit een easy base gehad en ook nooit gemist... Maar zo vaak gaan wij ook niet met de auto dus ja dan is het zonde van het geld.

Adapters voor op mn kinderwagen had ik bij onze eerste kidnerwagen gratis erbij, heb 3x mn MC erop gehad. Had altijd de reiswieg bij me, odnerstel moest zowiezo mee dus die bak kon er ook nog wel bij. En ik vond het gewoon veel fijner voor Tycho zn houding dat hij lekker kon liggen. Zo hoefde ik ook niet te bedenken hoe lang ik nou eigenlijk weg kon en hoefde ik me niet te haasten. Want bedenk wel dat je de tijd dat je onderweg bent ook moet rekenen en de tijd dat je weert terug gaat ook.

Nu bij onze duowagen moest ik die adapters er los bij kopen voor 40 euro... dat vind ik een hoop geld voor die paar keer dat ik dat gebruik.

xxx

18. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    De maxi cosi is een autostoeltje en eigenlijk niet bedoeld voor op de kinderwagen. Gebruik moet ook beperkt worden en max. 2 uur.
    Ik weet niet of je bovenstaande al wist, maar door die combi wagens wordt het doel van de maxi cosi vaak niet goed begrepen.

Wel of geen easybase? Wij hebben hem niet, maar wij nemen de maxi cosi ook nooit mee naar binnen. (we wonen op 3 hoog) Ben je dit wel veel van plan is het handig maar zeker niet onmisbaar. Het is verschil is of 2 sec of 10 sec.

19. zwendel

zwendel Niet meer actief

maar de easyfix is niet voor alle maxi cosi's toch??? dat hebben ze mij nl verteld. die van ons zou er niet op passen. En idd de maxi cosi is niet bedoeld voor lange stukken maar zoonlief hier wilde absoluut niet in de reiswieg, alleen in de maxi cosi. Dat zo gedaan dat hij er nooit langer dan 1,5 uur achter elkaar inzat door hem er uit te halen en eventueel ff een terrasje te pakken. Overigens heeft ie volgens het cb een hele mooie sterke rug. wel vaak genoeg in de reiswieg neergelegd maar dan was het alleen krijsen en brullen. zo zie je weer alle kinderen zijn anders en het is hoe je ermee omgaat. ik zou hem dus nooit 2 uur achter elkaar erin laten zitten. ik vond max 1,5 uur lang genoeg en dan zeker een half uur eruit.

20. dianana

dianana VIP lid

18 dec 2010
    10.359
    0
    0
    zaanstad
    Wij hebben de easybase...ook bij de oudste gebruikt...heerlijk !!!
    Maar niet alle maxi cosi s passen er op idd...wel ff checken dus...voor je er 1 zou kopen

Deel Deze Pagina