Coming out

Discussie in 'De lounge' gestart door liefenklein, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar ts hoe schat jij hem zelf in dan.. ? Zou het het juist fijn vinden of wilt hij misschien even rust en zelf de Kans krijgen om iets te vertellen ?

2. Username

Username Niet meer actief

Precies! :D

Dat er anno nu nog zo moeilijk gedaan wordt over seksuele voorkeur vind ik erg triest. TO dat bedoel ik niet naar jou maar in het algemeen.

3. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Dat is dus iets wat ik moeilijk vind. We hebben niet heel veel contact maar als we elkaar tegenkomen of we spreken elkaar dan is het wel altijd gezellig en goed. Hij is erg ingetogen en rustig, naar mijn idee is dat ook een gevolg van de pesterijen en het er niet voor uit durven/kunnen komen. Ik denk dat ik maar gewoon een berichtje stuur. Ik wlil het gewoon niet te beladen maken.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

En wat ga je sturen dan?
    Is ook moeilijk je wilt het natuurlijk goed doen;)

Ik denk dat alle tekst die uit je hart komt altijd goed is;)

5. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Haha ja en daar moet ik dan even goed over nadenken :D

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Succes:D en wat lief dat je hem een berichtje wilt sturen ;)

7. rob26

rob26 Nieuw lid

23 nov 2013
    2
    0
    0
    monteur
    batenburg
    hee stuur hem wel een berichtje als je uit de kast komt weten ze niet wie hun laat vallen en wie hun blijft steunen en beetje steun op dat moment kan die wel gebruiken

8. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
  9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik zou zeker een berichtje sturen. Ik weet zeker dat hij het fijn zal vinden dat jij laat weten dat je aan hem denkt en het stoer vindt.

Ook al wordt hier gezegd dat we dat dan ook bij alle hetero's zouden moeten doen omdat homo zijn normaal is. Ja, homo zijn is normaal, maar toch is het voor vele onwijs moeilijk om uit de kast te komen omdat het blijkbaar nog steeds niet altijd geaccepteerd wordt. Ik zie dat op mijn werk wel bij al die leerlingen die er mee strubbelen.

Ik denk dat je neefje het alleen maar prettig/ leuk/ lief vindt, dus ik zou het zeker doen.

10. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ik zou iets sturen in de trant van: het Ik heb het gehoord, goed dat je het eindelijk verteld hebt, niets om je voor te schamen.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat een flauwe onzin!!

In andere landen zouden ze staan te springen om de openheid en redelijke acceptatie die wij in Nederland voor homo's hebben. ( sommigen uitgezonderd natuurlijk )
    En toch zijn er altijd weer mensen die overal een probleem van moeten maken.

Ik vind dat er niks mis is met homo's, maar als mijn broer homo blijkt te zijn, zou ik het toch wel fijn vinden om dat even van hem te horen.

Zulke onzinnige reacties van jouw en joycey. Ik kan daar echt boos om worden. Wees toch eens blij met dat het iig wordt geaccepteerd en dat iemand er over nadenkt om iets liefs te sturen.

Ik weet wel dat het van jullie niet aanvallend is bedoelt, maar als 'grappig'.

12. Username

Tamale jouw reactie verbaast me echt. Ik bedoel het helemaal niet flauw. Ik vind het oprecht triest dat er anno nu nog mensen zijn die zich zorgen maken vanwege reacties op hun geaardheid.

En ja, ik vond Joyceys post grappig. Iets met een knipoog weet je wel?

13. Username

En Nederland is helemaal niet zo open en tolerant. Binnen mijn vriendenkring ken ik legio mensen die helaas hebben ervaren dat dat niet zo is. Dus flauwe onzin?

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, en ik vind jouw reactie dus totaal niet vol acceptatie spreken en vol onzin, Tamale. Wat maakt het nou uit of Pietje nou op jongens of op meisjes valt? Dát is het nou juist. Dat hoort niet uit te maken. Net als dat het niet uitmaakt dat Floyd en Stanley een andere huidskleur hebben. Nou én? Big deal... Doe er even lekker moeilijk over.

Weet je wat fijn zou zijn? Als men elkaar eens enkel zou beoordelen om daden en karakter. Dan zou de oorlog in die andere landen ook wel met 98% verdwijnen. Het zijn juist de mensen die er expres de nadruk op leggen en die het moeilijker maken dan het al is, waardoor er in de eerste plaats al een taboe op rust. Leven en laten leven. Als het jou of een ander niet kwetst, zou het je een zorg moeten zijn wat een ander doet, heeft of 'is'.

15. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Inderdaad, dit. Ik heb zelf meerdere vrienden die homo zijn, lesbisch of transseksueel en hoewel ik het belachelijk vind dat er überhaupt een kast bestaat om uit te moeten komen :) is het nu eenmaal wel zo en is het wel fijn dat er dan mensen zijn die je erin steunen tegenover alle intolerante reacties vanuit de maatschappij. Tenminste, zo heb ik dat ondervonden toen een vriend van me ook lichamelijk in een man veranderde.

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou er niks over sms'en of appen. Als je hem weer ziet merk je vanzelf of hij het erover wil hebben met jou. Ik zat er echt niet op te wachten om daar met een tante over te praten in ieder geval. (Ik ben bi, mijn ex is een vrouw).

17. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Ja ik zou reageren, hij heeft er waarschijnlijk al jaren mee rondgelopen en het niet durven zeggen. Hij kan wel een steuntje in zijn rug gebruiken.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.836
    3.630
    113
    #38 EdN, 23 nov 2013
    Laatst bewerkt: 23 nov 2013

Ik ben het met Tamale eens en vind dat er erg flauw door sommigen wordt gereageerd. Er wordt nu bijna gedaan alsof het überhaupt schandalig is dat TS hierover wordt gebeld. Ik vind het helemaal prima en geen enkel probleem als iemand in mijn nabijheid homo is, daar is niets mis mee en iedereen moet doen waar hij of zij gelukkig van wordt, maar het is nu eenmaal zo - puur gebaseerd op aantallen - dat je er in principe vanuit gaat dat mensen hetero zijn. Ik vind het helemaal niet raar dat wanneer dat anders is dat dit binnen de nabije familie dan wel 'een nieuwtje' is. Dat betekent totaal niet dat mensen er problemen mee hebben, maar het is wel 'nieuwswaardig', zoals ook een verhuizing, een zwangerschap, een nieuwe relatie of whatever gemeld zouden worden. En als ouder kan ik me ook nog voorstellen dat je toch bepaalde zorgen hebt (gaat jouw kind tegen vervelende vooroordelen aanlopen bijvoorbeeld?), die je gewoon even wilt delen. Zo hard oordelen over zo'n berichtje vind ik net zo bekrompen en kortzichtig als hard oordelen over homoseksualiteit...

TS: ik zou denk ik zelf geen berichtje sturen, want dan lijkt het gelijk zo'n big deal. Maar jij kent je neefje natuurlijk het beste, als je denkt dat hij wat steun kan gebruiken moet je het natuurlijk vooral doen.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zou wel een berichtje sturen.

Het is een hele stap voor hem geweest om het te vertellen en kan alle steun gebruiken. Dit zal zeer waarschijnlijk een periode in zijn leven zijn waarin hij (hoe stom etc het ook is) vrienden zal verliezen.

20. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Ts, ik denk dat je dit zelf het best kunt beoordelen.

Voor mijzelf: ik zou het erg naar en een vertrouwensbreuk vinden als mijn ouders dit gelijk wereldkundig zouden maken (en ja, buiten het directe gezin is voor mij aan de buitenwereld adverteren). Dus ik zou het absoluut niet waarderen om -hoe goed bedoeld ook- dit van een oom of tante terug te horen. Dus ik zou geen sms of wat voor berichtje dan ook van ooms en tantes willen.

Maar goed, misschien is jouw neef wel een enorm familiebeest. Aan de andere kant, dan had je het wel van hem zelf gehoord als je die vertrouwensband onderling hebt?

Ga voor de gulden middenweg: laat via de ouders weten dat je dol bent op je neef, welke geaardheid hij dan ook heeft.

Deel Deze Pagina