Wanneer krijg je gemiddeld een buikje? Ik ben nog maar 6 weken en nog wat zwanger hoor, maar ik wil zou graag al wat zien! Kijk telkens in de spiegel of er al wat ontstaat..
waneer je het ziet is echt heel verschillend het enigste wat ik weet dat als je voor de 2e keer zwanger bent het sneller gaat omdat je baarmoeder groter is. en ik had van de eerste al snel een buik maar nu :O:O:O:O mijn vriendin is 26 weken zwanger en haar buikje is net zo groot als de mijn (iets groter) en ik ben 15 weken het is echt per prsoon per lichaam verschillend en het fijne van een grote buik is dat je snel kan "showen" maar weet van de 1e dat het op het eindje echt niet meer leuk is wist me af en toe echt geen raad meer 8) ik had laatst ook weer zo iemand die zei z jij bent al aardig op weg hoelang nog nou wat dacht je van 5 maanden lol inderdaad lekker om hier af en toe te klagen
Ik heb gemerkt dat mensen vaak maar wat zeggen over je buik. Op mijn werk zei een collega dat ik al een aardig buikje begon te krijgen en diezelfde dag zegt m'n moeder dat je er nog niks van ziet...
Ik snap echt niet wat het probleem is eigenlijk. Als mensen niks zeggen over je (algemeen) buik is het ook niet goed... Bij mijn 16 weken had ik ook al een beste buik, al helemaal voor mijn eerste. Ik krijg ook heel vaak te horen of er misschien 2 inzitten, nou en? Is leuk toch? Ik zou het niks aan vinden als je nog helemaal niks zag. Geniet ervan en pronk met je buik.
ik kreeg als commentaar dat ik een klein buikje had nou onze prinses is geboren met een gewicht van 3460 gram
Ik heb ook zoooo veel commentaar op mijn buik gehad. Het standaard: weet je zeker dat het er maar eentje is? Het zal wel een grote baby worden! etc etc. Ik hield behoorlijk wat vocht vast en ik ben blij dat mijn zoontje bij 37+ 5 geboren is. Ik weet niet hoe ik eruit gezien had bij 42 weken In mijn album zijn twee foto's te zien bij 36 weken. Uiteindelijk kreeg ik een baby van 50 cm en 3430 gr dus..
Ik kreeg ook altijd te horen: weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Nee, dat weet ik zeker. Nou, dan zal het wel een flinke baby zijn! Nee hoor, ze schatten hem (was ervan overtuigd dat het een jongen zou zijn ) op gemiddeld. Ik vond die vragen echt irritant, alsof zij het wel wisten! En ik dan telkens hetzelfde riedeltje opdreunen. Maar toch ook wel een beetje trots . Maar ze hadden toch wel gelijk, Eva woog wel iets meer dan gemiddeld . Ik vond mijn buik trouwens niet supergroot, het gaat natuurlijk ook geleidelijk. Ik heb er ook niet zoveel last van gehad, wel vanaf 20 weken last van mijn bekken, maar dat kwam niet door mijn buik volgens mij. Met 41 weken had ik er evenveel last van als met 20 weken.
Hier hetzelfde: krijg ook steeds reacties van weet je ZEKER dat het geen tweeling is! Soms trek ik het heel slecht, vooral omdat ik bang ben van als ik nu al zoveel ben aangekomen hoeveel zal dat op het einde dan wel niet zijn... En dan van die opmerkingen van: "je bent wel flink voor 3 maanden" geven mij ook het gevoel dat ik abnormaal ben ofzo.
Het is ook nooit goed met mensen. Ik heb een hele kleine buik en hoor continu.. huh ben je echt zover? Er zijn zelfs mensen op mijn werk van andere afdelingen die nog niet in de gaten hebben dat ik zwanger ben! En dat terwijl ik al behoorlijk ben aangekomen. Maar de meeste naar mijn borsten denk ik haha
Ik vind het geweldig, ik kon met 7 weken mijn gewone broeken niet meer aan en nu heb ik echt al een mooie buik. Ik hoop juist dat mensen tegen me zeggen dat ik al flink dik ben geworden! Hoeraaaaa laat maar komen *glundert trots*
ooow dat ken ik wel bij dachten ze aan een tweeling omdat ik al vanaf me 8 weken een ontzettende buik begon te krijgen terwijl ik altijd een mooi plat buikje had het is aan de ene kant heel leuk maar aan de andere kant kon ik het ook niet verbergen totdat ik die onzekere periode door was want iedereen zag het al hahaha en kleren die nu al niet meer passen en je hebt niet echt de kans om eerst rustig aan de zwangerschap te wennen en geleidelijk aan een buikje te krijgen want ik zie eruit alsof ik al 5 maanden zwanger ben!
Ik ken het hoor. De buik in mijn profiel foto is van 12 weken. Vooral op het werk vinden ze hem erg interresant. Ik loop er gewoon lekker mee te showen hoor, leek me altijd zo erg om zwanger te zijn en bijna geen buik te hebben. Geniet er lekker van !
Hier ook nog bijna geen buik te zien, mensen die het niet weten zien ook echt niets..(mensen die het wel weten ook niet echt haha) ook niet altijd even leuk. Ik hou me maar voor dat het nog wel komt, maar zoals al eerder gezegd..het is nooit goed. Mensen hebben toch altijd commentaar!
Ik heb ook ontzettend veel commentaar gehad en ook hetzelfde verhaal als jij...foto van 38 weken voeg ik bij in album, ben de dag daarna bevallen van een gezonde zoon van 51 cm en 4200 gram! Ik ben in totaal 30 kilo aangekomen en nu moeten er nog 8 vanaf en ik moet zeggen, we're moving fast! 12 Kilo gelijk na de bevalling en daarna tot een kilo per dag in de kraamweek. Nu zweet en plas ik ontzettend veel...en beweeg weer wat meer, want dat ging echt niet meer. Lekker belangrijk hoe en wat, als er maar iets gezonds uitkomt en je jezelf lekker voelt! Geniet maar van je buik, ik mis 'm soms echt! Weegt niet op tegen mijn mannetje hoor XMarilene
Aargh, ik vind het ZÓ irritant dat mensen deze opmerkingen maken! En maar grappig proberen te zijn OF het gewoon zelfs menen! Ik moet echt oppassen dat ik niet een opmerking terugmaak, net iets te fel ... De meeste mensen denken er niet over na hoe zo'n opmerking overkomt. Het slaat gewoon nergens op! 'Oh, jij hebt genoeg oliebollen gehad, zie ik!' 'SJONGE, je bent echt DÍK geworden!' 'Het zouden er zomaar twee kunnen zijn, of niet..?' 'Nou, jij hebt nu in ieder geval je buikje rond gegeten, haha!' Grrr :x .. Fijn om even mijn irritatie te delen, zeg! Ik ga nog 's een boek schrijven: hoe je NIET met zwangere vrouwen moet omgaan!
Denk dat zwangere ook wel verschillen hierin.. Ik heb altijd de neiging om als vreemde mensen aan mij vragen, hoe lang ik nog moet, om te zeggen: Huh? Hoe lang ik nog moet? Heb gewoon iets teveel gegeten met kerst..
o ja dat had ik ook..vond het ook irritant.. Heb ook veel dat mensen zeggen: maar die van jou blijft nie tot het einde zitten..ze weten er geen reed van hoor..want ben nu bijna 40 weken... Laat ze maar lullen denk ik nu..ben trots op mijn Dikke buik hihi.. maar ik vond het ook irritant worden...vroegen ze of er geen 2 in zaten..was me antwoord neeh 18...grr kon het nie meer hebben...'hormonen' haha En dan werk ik in een kapsalon...en daar krijg je dus veel klanten met de zeflde opmerkingen...
Ik vind dat soort opmerkingen juist heel erg leuk! Hoe meer, hoe beter Ben juist blij dat ze het zo goed kunnen zien en reuzetrots! Grappig hè, hoe mensen hierin zo kunnen verschillen! Als ik een boek zou schrijven zou ik dit soort dingen juist enorm waarderen hihihi... gekke meiden zijn we!
hoi hoi als ze aan mij vragen hoever ik ben en ik zeg dan 19 wkn dan staan ze mij heel raar aan te kijken en vragen of ik het wel zeker weet, want je ziet nog bijna niks, ik heb dat nou al 3 x in een week tijd gehoord en vind het helemaal niet zo leuk want ik wil pronken met mijn buik en iedereen mag het zien maar ja het is gewoon een klein bescheiden buikje kan er ook niks aan doen meestal heb ik een wat wijdere trui aan en dan zie je inderdaad bijna niks. maar als ik strakke trui aanheb dan wel hoor, het maakt me wel onzeker en zet me aan het denken , zal alles wel goed zijn, groeit het kindje wel goed maar als ik dan hier op de site de buikfoto's eens bekijk zijn er toch meerdere meiden die een klein buikje hebben,en waar alles goed bij is.?!?!?!