Commentaar op kind naar opvang tijdens verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ik zie er nu al naar uit dat ik tijdens mijn verlof ook écht 2 dagen helemaal voor mezelf heb..:D, oftewel, lekker van genieten!

2. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ja hoor, hier gaat mijn zoontje sinds ik verlof heb ook nog gewoon 2 dagen naar het KDV. Hij vindt het heerlijk om z'n vriendjes daar weer te zien, en het houdt hem in zijn ritme. En (niet onbelangrijk) ik heb dan 2 dagen even de hele dag voor mezelf! Ik schaam me er absoluut niet voor. Ga ook absoluut niet aan anderen verantwoording afleggen!

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Bij mij is mijn zoontje ook gewoon lekker 2 dagen naar het kdv gegaan hoor. Lekker spelen en ravotten daar ipv van met zn logge moeder die niet veel meer kon op dat moment. Ten minste, ik kon met 36 weken echt niet meer aan zijn energie-kwijtraak-behoefte voldoen. En natuurlijk ook de eerste weken na de bevalling niet.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier ging de oudste gewoon naar het kdv, ze vond het heerlijk om te gaan en ik kon nog maar heel weinig, dus daar was ze op dat moment gewoon beter af. Ik bracht haar wel later zodat ze even kon uitslapen en haalde haar ook eerder op. Als ik straks weer met verlof ga dan gaan beide meiden gewoon naar de gastouder maar wel minder dan normaal.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Mijn meiden gaan ook gewoon. En hou het ritme erin, geen wekker en minder haasten smorgens, maar haal ze op normale tijd op. Sorry hoor maar als ik mijn meiden 5 maanden thuis hou en daarna weer ga brengen, ze vallen dan helemaal buiten de groep, moeten wennen ik zou dat echt geen slimme zet vinden. Ze kunnnen op het Kdv heerlijk spelen.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou hem ook lekker laten gaan. Vooral omdat je al vertelt dat hij verdrietig is al hij mee naar huis moet. Persoonlijk denk ik dat ik hetzelfde zou doen. Lekker laten gaan, misschien idd wel wat minder lang.

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Je hebt gelijk, ik doe dat ook als ik vrij ben breng ik de kleine weg en ga ik met de oudste, als die vrij is, iets leuks doen of heeeerlijk een dagje opruimen of gewoon uitrusten oftewel bijtanken;)
    Maar eh, je mag dat ook best eerlijk zeggen he, ipv alleen hoe goed het is voor je kind, zijn ritme enz:p:D

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij de meeste gastouders kun je ook van die afspraken afwijken, mits je dat ruim van te voren doet. Als je dus vooraf al zegt dat je tijdens je verlof minder uren af wilt nemen, kan dat doorgaans geregeld worden.
    Het ligt een beetje aan het soort overeenkomst dat je hebt, of je gastouder daar wel of niet mee akkoord moet gaan.
    De overeenkomst die wij hebben, biedt daarvoor alleen ruimte als onze gastouder akkoord gaat. Zij kan bijvoorbeeld weigeren als ze die uren niet kan opvullen met opvang van een ander kind.

Deel Deze Pagina