Hoi hoi! Vandaag gaan wij op vakantie en ja hoor.. vanacht werd ik badend in het zweet wakker; m'n oren zitten dicht, een zere keel en continue niezen. Ik heb daarbij ook alles in m'n hoofd 'vastzitten'. Nu heb ik nog een neusspray thuisstaan, Xylometazoline. Mag je (deze) neusspray gebruiken tijdens je zwangerschap of heeft dat schade voor je kind? Voel me echt belabberd op 't moment...
Ik gebruik wel altijd neusspray maar dan de kindervariant. Die mag je gebruiken. Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Kinderneusspray voor verstopte neus Die voor volwassenen mag dan weer niet. Fijne vakantie!
Ik heb de xylometazoline ook gewoon gebruikt bij verkoudheid. Mag gewoon volgens de bijsluiter gebruikt worden. Als je gaat vliegen zou ik hem zeker vandaag even gebruiken (pijnlijke oren)
Op sommige neussprays staat dat het wel mag bij de zwangerschap, maar zowel mijn huisarts als mn verloskundige vonden het niks om het te gebruiken! Ik heb t dus ook niet gedaan.. even stomen voor je weggaat wil ook wel helpen misschien??
Volgens mijn verloskundige mag je alleen babyneusspray gebruiken, die kun je dus ook zelf maken, is gewoon zoutoplossing. Fijne vakantie!!
De meningen zijn een beetje verdeeld over of het wel of niet mag Zelf heb ik het wel gebruikt tijdens mijn zwangerschap voor de nacht, anders kon ik gewoon echt niet slapen.
Ik mag van mijn huisarts ook alleen maar de zoutoplossing gebruiken, omdat andere stoffen een vernauwing in de placenta kunnen veroorzaken.....
ze adviseren je om het niet te gebruiken en idd alleen de kinderoplossing, maar ik heb het gewoon gebruikt omdat ik niet anders kan. (ben er al een aantal keer aan geopereerd) en totaal geen problemen gehad en een prachtig gezond kind!!!