Mag ik neusspray gebruiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Vandaag gaan wij op vakantie en ja hoor.. vanacht werd ik badend in het zweet wakker; m'n oren zitten dicht, een zere keel en continue niezen. Ik heb daarbij ook alles in m'n hoofd 'vastzitten'. Nu heb ik nog een neusspray thuisstaan, Xylometazoline. Mag je (deze) neusspray gebruiken tijdens je zwangerschap of heeft dat schade voor je kind? Voel me echt belabberd op 't moment... :(

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
  3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Xylometazoline mag je maximaal een week gebruiken en max 3 keer per dag volgens mijn HA

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb de xylometazoline ook gewoon gebruikt bij verkoudheid. Mag gewoon volgens de bijsluiter gebruikt worden. Als je gaat vliegen zou ik hem zeker vandaag even gebruiken (pijnlijke oren)

5. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Op sommige neussprays staat dat het wel mag bij de zwangerschap, maar zowel mijn huisarts als mn verloskundige vonden het niks om het te gebruiken!

Ik heb t dus ook niet gedaan.. even stomen voor je weggaat wil ook wel helpen misschien??

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

de gewone neusspray mag je gewoon gebruiken geen probleem

7. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Volgens mijn verloskundige mag je alleen babyneusspray gebruiken, die kun je dus ook zelf maken, is gewoon zoutoplossing.
    Fijne vakantie!!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De meningen zijn een beetje verdeeld over of het wel of niet mag ;)
    Zelf heb ik het wel gebruikt tijdens mijn zwangerschap voor de nacht, anders kon ik gewoon echt niet slapen.

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik mag van mijn huisarts ook alleen maar de zoutoplossing gebruiken, omdat andere stoffen een vernauwing in de placenta kunnen veroorzaken.....

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ze adviseren je om het niet te gebruiken en idd alleen de kinderoplossing, maar ik heb het gewoon gebruikt omdat ik niet anders kan. (ben er al een aantal keer aan geopereerd) en totaal geen problemen gehad en een prachtig gezond kind!!!

Deel Deze Pagina