Niks van aantrekken. Wat maakt het uit dat je met een accent praat. In Nederland heb je zoveel accenten als je uit Amsterdam komt heb je er een als je uit Maastricht kom heb je er een etc. Dat is allemaal toch best leuk vind ik. Dat zij jou daar op moet aanspreken.. vind het nogal raar en dan kan zij er in jou ogen goed uit zien maar een ander omlaag trekken om jezelf beter te voelen dat is gewoon arrogantie en onzekerheid. Mijn oudste is dyslectisch denk dat jij beter typt dan zij en dat maakt allemaal niks uit. Wat heb ik een hekel aan mensen die zich via andere omhoog trekken door een ander de grond in te boren. Wees sterk en laat gewoon zien dat het je niks doet anders voelt zij zich nog beter en dat moet je haar niet gunnen
Ik ben overigens dol op een duits accent! Hier in de regio wonen veel Duitsers die hier gesetteld zijn, met kinderen, een baan hier etc. Ik vind hun accent altijd zo gezellig. Maar ook echt stuk voor stuk héél snel en goed Nederlands geleerd, indrukwekkend! Zo’n accent is niks om je voor te schamen
Weet je hoe ik het probeer te zien... Over 10 jaar heeft jou dochter een hoog cijfer voor Duits, en dan heeft dat vriendinnetje weer bijles nodig Ik ben ervan overtuigd dat alles wat je zegt en doet op een ander moment weer terug komt.. Karma
Vraag die vrouw even of ze net zo vloeiend een 2e taal spreekt als jij. Je kunt alleen maar respect hebben voor mensen die meertalig zijn. En vanuit een andere taal het Nederlands beheersen (op latere leeftijd). Ik ken trouwens een hoop Nederlanders zonder enig mode inzicht (hoog opgetrokken sokken, sokken in sandalen etc etc), te korte of strakke kleding etc etc. De gemiddelde Nederlander blinkt niet altijd uit in stijl zeg maar.
Ik vind dit echt zo’n onzin. Ja, je hoort het vaak nog wel als iemand van oorsprong Duits is. Maakt dat uit? : nee Zij praten beter Nederlands dan dat ik Duits spreek. En dat zal in het geval van die dame op het schoolplein zeker en vast ook zo zijn Meertaligheid heeft over het algemeen alleen maar voordelen voor kinderen. Cognitieve ontwikkeling, flexibiliteit, etc. Het zou kunnen dat je kinderen in het begin wel iets meer moeite hebben met spelling, maar dan kun je daar wat extra aandacht aan geven. Wie zegt dat ze dat niet gehad zouden hebben als ze alleen Nederlands zouden zijn opgevoed. En commentaar hebben op iemand kleding stijl. Dat vind ik echt iets voor pubers. Kan dat het jouw smaak niet is, maar ieder zijn eigen smaak toch. Als jij je lekker bij deze stijl voelt, prima toch. Dat heeft echt helemaal niets met Duits zijn te maken. ik vind over het algemeen de kleding stijl in Nederland ook niet geweldig (hiervoor verwijs ik graag naar oa de witte driekwart legging) laat maar lekker kletsen en vooral niet onzeker over worden. Je denkt dat zij niet onzeker is, maar als ze het nodig vind om zich zo over anderen uit te laten, dan ben je zeker wel onzeker.
Nou ja zeg! Hoe durft ze? Zoiets zeg je toch niet. Zou het kunnen dat ze over het algemeen een vooroordeel over Duitsers heeft. Ik had toch zeker mijn mond opengetrokken. Aan jou stukje in je OP is niks te merken hoor. Netjes geschreven. En qua kleding. Nou sorry alsof alle Nederlanders er zo florissant bijlopen.
Ik heb een Duitse collega. En dat accent van haar vind ik heel charmant. Het is ook nog eens een heel lieve vrouw, dus dat zal daarin misschien ook meespelen.
Ik zie ik ben geblokkeerd op de Whatsapp. Ik had gestuurd Hallo..... Ik wil graag weten wat er is voorgevallen tussen ons. Misschien kunnen we erover praten? Ik hoop van je te horen. We kunnen ook samen iets drinken?
Een hele nette app. Dat zij je gelijk blokkeert zegt meer over haar dan over jou. Ik zou het laten rusten en lekker mijn eigen gangetje gaan. Je er vooral niet druk om maken!
wat ontzettend flauw van haar. Eerst wel der mond open trekken maar vervolgens jou compleet negeren. Jij hebt voor jezelf gedaan wat je kon om te achterhalen waar dit vandaan kwam. Ga lekker door met zijn wie je bent, want jou karakter is sowieso al 100x beter dan dat van haar
Ik vertel alleen wat ik ooit heb geleerd op een opleiding in een ver verleden Op SPW in 2003 was dit wel het geval. We moesten dit o.a. signaleren bij de peuterschool. Maar ook in de kleuterklassen. Misschien is er wat veranderd en weten ze inmiddels meer? Ze zullen het inmiddels anders zien? ( maar deze leeftijd schrijft natuurlijk nog nit...dus inderdaad zal het misschien niet gaan over de spelling)
Dat is zeker zo! Onze kinderen worden tweetalig opgevoed en leren verder nog 3 andere talen op school. Het is echt verbazingwekkend hoe snel ze dat oppakken. H wil op de middelbare school ook Italiaans en Duits erbij leren, want dan kan ze 7 talen...
Nahhhhh wat raar! Ik voel meer een beetje afgunst ofzo van haar naar jou toe. Want je typt hartstikke goed, dat mode verhaal is sowieso onzin en nu stuur je haar een heel aardig en net WhatsAppje en blokkeert ze je. Heel erg vreemd! Trek er niets van aan hoor!!! Dikke knuffel
Geweldig is dat. Is ze bekend met duo lingo? Onze dochter kan daardoor Koreaans en ook al een beetje Chinees. Koreaans kan ze ook lezen. Zij heeft ook echt een talenknobbel. Ze kan beter Engels ( sowieso spreken) dan haar docent Door haar angsten doet ze nu een GT opleiding. Maar van de school mag ze in de 3e wel Grieks en Latijn erbij nemen. Misschien ook Spaans.
Wat een kansloze hap. Echt. Hoe laag kun je zinken. Laat gaan. Woon je in Noord Holland? Kom dan met mij wat drinken, véél gezelliger
Kun je dat zien dan als iemand je heeft geblokkeerd op whatsapp? Ik heb dat namelijk ook wel eens gedaan Maar dit gaat toch heel ongemakkelijk worden, want je ziet haar waarschijnlijk vaak op het schoolplein en jouw dochter speelt met haar dochter. Ik vind jouw houding 10x beter dan haar houding en zij maakt de boel alleen maar erger.
Ik begrijp wel wat ze daarmee bedoelen. ik woon aan de grens en je kunt vaak wel zien dat iemand uit Duitsland komt