Commentaar van mensen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mama26, 1 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ bolbuikje, Jij mag het jammer vinden. dat ik het erbij haalde ,ik bedoelde het in de context van commentaar van mensen over geen borstvoeding geven, dat flesvoeding weer andere meerwaardes heeft (in mijn ogen) daarom vond ik het er prima bij passen hier. Jij hebt jou mening ik de mijne. Ik heb geen behoefte aan via pb verder te gaan en laat dit verder voor wat het is.

Ontopic weer :D
    Commentaar zal er denk ik helaas altijd blijven en kan je echt rotgevoelens geven. Ikzelf heb nooit rotgevoelens gehad ,maar mensen moeten elkaar gewoon met rust laten in hun keuze. Nog vervelender is als familie zich zo bemoeit met dingen.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dames, de TS zegt heel duidelijk dat ze geen bv/fv-discussie wil starten maar hoe om te gaan met de opmerkingen van haar schoonmoeder. Waarom wordt toch elke gelegenheid aangepakt om die discussies weer te starten? De plaat is wat mij betreft allang al grijs gedraaid.

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Klopt ik wil inderdaad helemaal geen discussie.
    Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster geweest en ze weet het sowieso altijd beter. ;) Maar de opmerking: "die voedt zelf..." haalt het bloed onder mijn nagels vandaag, net alsof ik het super makkelijk heb nu omdat ik de fles gaf.

Mijn tante zei ook; ik vind dat je het altijd moet proberen, waarom vraag ik me af? Ik wil dat helemaal niet.

Maar goed, als er ooit een 2e mag komen dan heb ik mijn opmerkingen klaar voor schoonmoeder....kijken of ik ze ook durf te gebruiken.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja, tijden veranderen zou ik maar zeggen ;)!
    Nee, maar zij hoeft iets niet goed of slecht te vinden zegmaar, het is een keuze die jullie als ouders maken. Heeft zij niks mee te maken! (hmmm, bedenk me ineens ook dat het vast niet fijn is voor gezinnen waar zij komt/kwam als kraamverzorgster en die gekozen hadden voor kunstvoeding).

En als je het niet wil proberen, dan is er natuurlijk niemand die je dat verplicht, het is een gevoel dat je als moeder hebt. Je hebt of het gevoel, borstvoeding, ja dat gaan we proberen, of je hebt het gevoel, dat gaan we helemaal niet proberen, wij gaan voor kunstvoeding. Prima toch? Zolang het jouw beslissing is (jullie, je man mag mee beslissen denk ik ;)).

Maar voor die tweede, waarom meteen 'opmerkingen' klaar hebben? (tenminste, voor mij klinkt het nu alsof die opmerkingen niet aardig gaan zijn zegmaar ;)). Waarom het er niet gewoon eens met haar over hebben? Ik neem aan dat jullie wel met elkaar praten? Dan moet dat toch ook gewoon kunnen? Erom ruzieën is toch helemaal niet fijn?

Liefs!

5. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag

Flesvoeding kan nooit beter zijn als borstvoeding, die antistoffen die in de borst zitten kunnen ze nooit in poeder stoppen.

Maar ik wil niet zeggen dat flesvoeding slecht is, Je bent net zo'n goede moeder als wanneer je de borst zou geven.

6. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mama26, ik geef dan wél BV, maar ik irriteer me óók aan die opmerking over 'zelf voeden' hoor. Een tante van mij doet dat dus altijd als ze me ziet 'voed je nog zelf?' Ja duh, maar dat staat los van het feit of het uit mn borst of uit een fles komt toch? Het zelf voeden is wat dat betreft gewoon een ouderwetse term vermoed ik, ik hoor het tenminste alleen m'n tantes enzo zeggen en nog nooit mensen van onze generatie. Wellicht werd dat vroeger zo gezegd omdat de term borst-voeding toen wat meer taboe was, over 'borst' praten ofzo? Geen idee.

Maar in elk geval, ik wou gewoon ff zeggen dat ik als bv-mama die term ook irritant vindt en het feit dat mensen hun mening aan je opdringen ook :)

7. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik denk wat bolbuikje al zegt. Probeer een keer te zeggen dat je het niet prettig vindt om die opmerkingen te krijgen. Dat is een moeilijk gesprek, misschien kan je man je helpen?
    Je ziet hier al dat voorstanders van bv vaak weinig goeds van fv willen weten (uitzonderingen daargelaten). Alle redenen die jij voor jezelf hebt om fv te willen geven worden, door een beetje fanatieke bv voorstander, zo van de tafel geveegd.

Heel veel succes.

Opmerking met weinig toegevoegde waarde aan het probleem van de ts.

Verder weet ts van zichzelf wel dat ze een goede moeder is door de keuzes die ze gemaakt heeft, maar wel aardig dat je even meldt dat fv moeders ook goede moeders zijn. :(

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En dan nog, als TO aangeeft dat ze flesvoeding geeft omdat het haar keuze is en daarmee klaar, dan moet het ook klaar zijn. Schoonmoeder hoeft het niet eens te zijn met haar keuze, of te snappen waarom ze die keuze maakt, ze is de schoonmoeder van het kind en niet de moeder.

TO, ik zou gewoon een goed gesprek met je schoonmoeder aangaan. Mijn schoonmoeder kon ook nogal drammerig zijn (maar dan andersom), maar ik heb haar duidelijk gemaakt wat mijn standpunt is en dat wij lekker zelf besluiten hoe, wat en wanneer. En mijn vriend heeft mij daarin ook bijgestaan, erg belangrijk!

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja is ook zo, dank jullie wel! Als het zover is dan wil ik er wel iets van zeggen maar dat durf ik dan vaak niet.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Je zou kunnen zeggen ;

IK geef fv omdat IK dat wil en eigenlijk wil IK daar niet over discussieren. Het is nu eenmaal zo en ik en mijn man staan daar achter en dat is alles wat telt. Nog iemand koffie of een beschuitje?

Als je dat vriendelijk maar duidelijk zegt lijkt me dat de boodschap over moet komen. Het is zoals het is en daarmee klaar.

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

@Brenda - Amen! ;)

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nou mijn man heeft geen borsten die trok in dit besluit toch echt aan het kortste eindje ;)
    Al was ie op zijn kop gaan staan bij wijze van spreken ;)

TS ik ben reuze benieuwd of jouw schoonmoeder zelf haar zoon bv heeft gegeven?
    Mijn schoonmoeder vroeg aan mij namelijk ook toen we vertelden in verwachting te zijn niet als eerste of ik me goed voelde maar of ik bv ging geven..... :confused:
    Mijn reactie was meteen Nee, toen volgde een hele redevoering waarop ik antwoorde met de vraag: Goh heeft u dan zelf wel bv gegeven?
    duhhhh niet dus.

Overigens hulde aan alle moeders fles of borst de voeding maakt ons niet meer mam's hoor.

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik neem aan dat jullie er samen over gesproken hebben, wat jullie willen voor je kindje. Dat bedoel ik met dat je man/vriend er ook inspraak in heeft. Neem aan dat je samen in overleg zulke beslissingen neemt ;)!

14. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Jemig die schoonmoeders ook :confused: jammer van die bemoeierij he. Het kan je echt een rotgevoel geven ,zoals bij TS in dit geval.

Ik snap eigenlijk wel wat mamalieke bedoeld,
    ook ik heb heel duidelijk tegen mijn man gezegd dat ik geen borstvoeding wou geven. Hij vond dit goed. Mocht hij dit niet goed gevonden hebben ,had hij pech, want in dit geval zijn het mijn borsten en mijn keuze. Zo denk ik er over.

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja mijn man had het ook goed gevonden als ik bv had gegeven, maar ik vind dit echt mijn eigen keuze.

16. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    euh nee net zoals ik eerder al zei het was mijn beslissing want mijn borsten, aangezien hij ze niet heeft had hij dus hoog of laag kunnen springen maar dat had niets verandert. Hij mag zeggen wat hij vind maar dat verandert dus niets.

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb ook alleen besloten wat ik zou gaan doen. Aan het begin van mijn zwangerschap riep mijn vriend heel enthousiast "natuurlijk gaan WIJ borstvoeding geven, want dat is het beste..." Toen heb ik meteen gezegd dat dat niet zo natuurlijk was, want dat ik daar nog even goed over moest nadenken. En dat WIJ dat sowieso niet zouden gaan doen want dat IK de enige ben die dat kan...
    Uiteindelijk heb ik er goed over nagedacht en bleek borstvoeding voor mij de beste keus te zijn. Maar dat heb IK zelf besloten en mijn vriend heeft daar geen inspraak in gehad.
    Met flesvoeding worden kindjes ook groot dus wilde het zelf echt willen en er echt achter staan.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oke, ik snap jullie ;)! Alleen kan ik het me haast niet indenken, dat ik hier niet over zou praten met mijn vriend ;)! En dus niet ik wil dit DIKKE PUNT. Maar dus zoals ik al zei, samen kijken wat jullie willen voor jullie kindje ;)!

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Mijn man heeft aangegeven dat hij graag zou zien dat onze kinderen borstvoeding kreeg en zelf had ik dat gevoel ook wel, maar ik moet eerlijk zeggen zeker met de 3e dat juist hij degene is geweest die zei dat ik moest stoppen en over gaan moest op de fles omdat juist hij zag dat het niet goed ging. Dus ja hier is het wel in overleg gegaan, maar wel met die gedachte dat als ik er zelf niet achter zou hebben gestaan hij op zijn kop kon gaan staan, maar ik ben nog altijd degen die zelf beslist om wel of geen borstvoeding te geven maar daarmee wel rekening houdend met datgene waarvan ik weet wat hij het liefste zou hebben.

Ik kon me er wel in vinden en wilde het ook wel graag, toen het niet ging zoals ik (wij) graag zouden hebben gezien was het wel hij die zei stop er alsjeblieft mee ondanks dat hij het zo graag anders zou hebben gezien.

Dus ja, ik ben het ermee eens dat je er altijd met zijn 2en over moet (kunnen) praten maar dat het uiteindelijk de moeder is die daarover moet beslissen (wel of geen borstvoeding)

Als ik van te voren zou hebben aangegeven dat ik geen borstvoeding zou willen geven, zou hij mij echt nooit proberen over te halen. En zo hoort het ook, als moeder zijnde moet je gewoon datgene doen waar jij je het beste bij voelt en een ander mag daar nooit druk op gooien, geen vader, geen oma,opa,vriend,vriendin niemand niet.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik bedoel het ook echt niet als elkaar overhalen, dat lijkt me ook niet echt 'gezond' in een relatie, maar dus gewoon samen praten ;)! Zodat jullie samen achter het besluit staan, van elkaar snappen waarom de een het een vind en de ander het ander vind ;)! En misschien heeft je man wel geen voorkeur, dat kan ook nog. Of beide dezelfde voorkeur, dat is natuurlijk helemaal mooi ;)! Maar mochten de voorkeuren verschillen dat jullie dus praten met elkaar waarom de een het een graag zou willen en de ander het ander. En dan dus samen tot een besluit komen ;)!

Deel Deze Pagina