Commentaar...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Manon F, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Worden jullie ook zo gek van al die kritiek en opmerkingen van andere mensen? Pfff...

Mijn schoonmoeder is nog wel de ergste. Ze zegt vaak dat ik Jille geen speen moet geven, want duimen is toch veel schattiger? Ja, heel schattig, maar leer dat maar eens af. Kijk, ik vind het niet erg als hij duimt, dan ga ik zijn duim niet uit zijn mond halen. Maar je moet het ook niet gaan stimuleren. Mijn schoonmoeder haalt gewoon de speen eruit en duwt zijn duim in zijn mond! Ik probeer dan uit te leggen dat een speen beter is dan een duim, ook voor de ontwikkeling van zijn mond/spraak etc. Maar dat ontkent ze dan...

Ook laat ik haar wel eens de fles geven, dat vinden oma's prachtig. Alleen haalt ze elke keer die fles uit zijn mond als hij aan het drinken is en zegt "We doen het lekker rustig aan, het is zo gezellig" en "ja hij drinkt niet hoor, hij zit alleen maar te lachen" (wat dus niet waar is). Met als gevolg dat Jille gaat huilen en veel boertjes moet laten. Tja...
    En ze vind ook dat hij veel teveel krijgt in zijn fles. Nou, gewoon 200 cc voeding, dus normaal. Bij mij drinkt hij dat in 1 keer leeg en bij haar maar de helft en dan is hij het zat.

Andere mensen zeggen "o wat is hij lekker dik, wat geef je hem allemaal". Hij is helemaal niet dik, hij heeft alleen een beetje van die hamsterwangetjes.

Ik kan er denk ik wel een boek over schrijven, zo irritant. Het is gelukkig iets minder dan in het begin, maar het blijft vervelend.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje wat irritant! Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Het enige dat ik steeds te horen krijg is ach wat een schattig jongetje ggrrrrr.....

Gewoon lekker alles op jullie manier blijven doen hoor, het is jullie kindje. En probeer je zo min mogelijk te storen aan dat soort opmerkingen.

3. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Ik word er ook doodmoe van. Vooral van m'n schoonmoeder. M'n schoonzus heeft ook een kleintje (scheelt 2 weken met m'n zoontje) en constant worden die 2 met elkaar vergeleken. Het lijkt wel een wedtrijd. En natuurlijk doet m'n schoonzus alles leuker/beter enz.......

4. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    gelukkig bij mij niet zo erg als bij jou, maar bij mijn schoonmoe moet alles super-linksdraaiend-biologisch-onbespoten en alles wat dat niet is is ronduit slecht...

Mijn man zei laatst tegen haar'' ma, toen wij zo oud waren rookte jullie op de slaapkamer, dus hou je mond nou maar''
    :)

Ik zeg er eigenlijk nooit wat van, manlief vind het net zo irri, dus hij doet dat wel, soms wel een opmerking van mij, dat het mijn kind is en dat ik het zo en zo doe. Maar meer ook niet, ze passen ook twee dagen op, en daar ben ik al zo blij mee, en biologisch eten lijkt mij heel prima verder!
    dus gelukkig niet zo'n last.

Maar kan je het niet tegen je schoonmoeder zeggen dan? Want als het ook niet goed is voor je kindje houd het toch snel op lijkt mij

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik had zo'n geweldige schoonzuster, die zelf al 5 kinderen had toen ik m'n eerste kreeg. Toen was ik nog geen 20 jaar dus ook nog heel jong. Jeetje zeg, wat heb ik de uren dat ik haar zag, door haar laten vergallen. Ze wist gewoon altijd alles beter! Ik deed dit niet goed en dat niet goed, en dit moest zus en dat moest zo... :rolleyes:
    Inmiddels weet ík beter. Ze probeert nog wel es wat, maar ik snoer haar de mond.

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje; vind dat verhaal met die fles wel heftig hoor....ik zou niemand toestaan zo met mijn kind om te gaan; fles steeds uit de mond halen omdat t 'gezellig' is; ze zou bij mij niet meer mogen voeden...

7. Judi

Judi Actief lid

Mar 27, 2008
    236
    0
    0
    Hard maar waar: zeg gewoon Geen respect voor mijn werkwijze en mij daarin tegenwerken = geen fles meer geven KLAAR.
    Dan maar hard hoor. Deze mensensoort houdt tocht ook geen rekening met jou!

Ik heb een schoonmoeder die kleertjes of spullen koopt, die ik totaal niet gaaf vind. Ik heb het haar ook gezegd, wat voor spullen ik wel leuk zou vinden, maar dat hoort zij zgn niet.
    Ik heb om dat tegen te gaan en toch een mogelijkheid te geven 'iets te kunnen geven' een rekeningnummer voor ons mannetje geopend, zodat ik spullen, kleding kan aanschaffen en later kan laten zien, wat ik er voor gekocht heb.
    Dan komt schoonmoeder weer en geeft dan iets onder het mom 'ik kon het niet laten, of nog erger 'ik had het al gekocht voordat je het hebt verteld'.
    Zeer vermoeiend.
    Het is best een lieverd hooor, maar dit soort dingen haalje mij de bloed onder den nagels vandaan.

Als ik zeg: 'geen beertjes of troetel de poetel, lieve tuttige dingen', dan komt zij daar mee aan zetten.
    Ik heb er niets op tegen als iemand anders 'schattig' helemaal leuk vind.
    Ieder zijn/ haar eigen ding toch.
    Maar ga mij niet tegenwerken, terwijl ik duidelijk en nog aardig aangeef!

Zeeeeer vermoeiende mensen.

Mijn partner zijn vader (zal hem nooit als schoonvader benoemen), die vraagt als wij hem zagen, altijd hetzelfde en het slaat nergens op.. Hij vindt zichzelf zeer interessant en is een man die ik gewoon 'doodzonde van mijn tijd vind'.
    Om de paar minuten vragen: "Poept hij al"?
    Tja, wat denk jijzelf. Als een van de beste natuurlijk.
    Of hij vraagt wat en als je antwoord wil geven, gaat hij gerust ZIJN verhaal over HEMZELF vertellen, wat totaal NIET interessant is en VAAK verteld wordt.
    Ik erger mij dood aan die man.

UIteindelijk heb ik hem de deur gewezen: Ik had gevraagd GEEN opname of foto's te maken van mij rond de bevalling.
    En wat heeft hij gedaan: hij heeft stiekem veel foto's en vooral films gemaakt met zijn mobiel van mij in mijn slechtste staat.
    En ... hij laat het aan allen en iedereen zien, die hij maar kent.
    Hij staat bekend (die hele fam trouwens) als de roddelaars van Leiden.

Voor mij hoeft hij niet meer over de vloer te komen. Ik word pislink van die man. BAH.
    En dan schoonmoeder (waar ik het eerst over had), neem hem steeds mee als ik haar uitnodig in het ziekenhuis (toen) en thuis. Zij is gescheiden van hem en weet dat ik hem niet mag, moet of whatever.
    Wat heeft zij mijn kraamtijd verpest. BAH

En .. de dag dat wij drieen thuis zouden komen, had ik tegen bekenden en familie gezegd NIET langs te komen of te bellen. Dit is ons moment!
    Wat doet zij: 's morgens bellen om te vertellen dat zij ons niet zal lastig vallen, want dat is toch maar stom dat mensen dat doen.
    Vervolgens staat zij 's middags voor de deur met een bos bloemen.

OOOOOOEI je zou ze toch DIE Claimers PRessers etc etc etc
    En naderhand huilen en zielig doen, als je er wat van zegt.

ZO ... dat ben ik ook ff kwijt.
    SUcc6 allen die hetzelfde soort irries meemaken.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

:confused: Dat je dat mens nog die fles laat geven zeg! Dat had ik dus ECHT niet gedaan!

9. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

Feb 9, 2008
    337
    0
    0
    Ik herken het allemaal met schoonmoeders

Mijn schoonmoeder wil Bas altijd maar vast houden en knuffelen. Op zich niet zo erg, maar Bas spuugt echt heel veel. Waarschijnlijk reflux. Dat moet nog onderzocht worden.
    Nu waren wij het afgelopen weekend bij hun en ze wilde Bas ook weer vasthouden. Mijn man zei daarop dat ze dat beter niet kon doen dat het beter voor Bas is dat hij rustig bij zijn ouders zit.
    Toen kwam ze met de opmerking dat het ook haar kind is. PARDON!
    Toen schoot mijn man toch wel ff uit zijn slof. Het is haar kleinkind, maar dat geeft nig niet het recht om zo bezitterig over Bas te doen.

Toen Bas onder het eten eindelijk rustig in de wandelwagen lag te slapen ging ze steeds kijken en over zijn wang heen wrijven. Nou als je iets niet moet doen bij Bas is het dat wel, want daar wordt hij alleen maar wakker van. Ook wil ze steeds een lekkere tutdoek tegen zijn wangen aan leggen, want dat vind hij zo fijn. Wat weet zij daar nou van! Ik ken Bas en die gaat die doek in zijn gezicht leggen met als gevolg dat ik geen rust heb en steeds denk dat die doek tegen zijn neus komt en hij niet goed kan ademen. Dat valt volgens haar wel mee. Misschien is dat ook wel zo, maar ik (en mijn man) willen dat gewoon niet hebben. Ook voor onze eigen rust.

Laatst hadden we mijn schoonouders gevragd om op te passen. Mijn vader heeft dat al een paar keer gedaan (bijv als ik naar fysio moet). We wilden ze dus ook een keer laten oppassen. Geen probleem was het. Toen ze eenmaal bij ons waren vroegen ze zich af hoe laat wij thuis zouden zijn. Ik zou iets eerder thuis zijn dan mijn man (15 min). Zeiden ze doodleuk dan zijn we jou niet meer (tegen mijn man) want we zijn moe. Dat was dus voorlopig ook de laatste keer dat ze opgepast hebben. Ze hadden er gewoon geen zin in.

pff echt vermoeiend een schoonmoeder. Vooral omdat mijn eigen moeder niet meer leeft vind ik het des te moeilijker om Bas bij haar op schoot te zien.

10. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    ik heb dit met mijn eigen ouders gehad, die deden in het begin alsof het hun bloedeigen kind is! bedoel trotse opa en oma oke, maar dit ging echt te ver.. bij het minste of het geringste oppakken terwijl een baby echt wel ff wat mag jengelen, onze boy die maakt vaak van die kreun geluidjes alsie zichzelf in slaap maakt.. maar goed met de fles ook, nou hij hoeft niet meer hoor.. niet doorzetten waardoor hij dus snel wer honger heeft.. en ook zo van nee dat zou ik niet doen, en dat kun je beter doen, dus toen heb ik een paar keer gewoon gezegd, maar dat hielp ook niet, en toen ben ik 1x heel boos geworden zo van het is ONS kind en niet dat van jullie en wij weten wat het beste voor hem is... nou en dat hielp geloof ik wel want nu gedragen ze zich gewoon als een opa en oma zoals ze zich zouden moeten gedragen! :)

dus gewoon er wat van zeggen!

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Nou sommige dingen die ik hierboven leest zou ik ook echt niet pikken hoor!

Gelukkig hebben de opa's en oma's hier (3 paar) niet zo'n irritante dingen. Ze geven alleen advies als erom gevraagd word en verder zijn ze alleen maar leuk met mijn dochtertje :)

Ook schoonzus die al een kleine had is alleen maar trotse tante ipv betweterig te doen omdat zij er al een heeft.

gelukkig :)

12. miekje80

miekje80 Bekend lid

Apr 27, 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Hier heb ik gelukkig helemaal geen last van. Ik heb alleen het tegenovergestelde, namelijk schoonouders die amper tot geen interesse tonen in ons en onze kinderen.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn schoonvader en zijn vriendin laten nooit wat van zich horen, ze hebben Sterre (die zaterdag 9 weken wordt) 1 keer gezien!
    En ik weet nu al dat op de verjaardag van mijn schoonvader, zijn vriendin de leuke oma gaat uithangen. Nou dan heeft ze aan mij een verkeerde, dat gaat echt niet gebeuren.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat ben ik ff kwijt dus, sorry hoor!

Weer even ontopic, ik zou haar echt geen fles laten geven, blijkbaar kan ze dat niet.. Als je kindje er last van heeft zou ik er echt een stokje voor steken..

15. Jutte

Jutte Fanatiek lid

Jul 27, 2008
    2,186
    0
    0
    Ik zou gelijk klaar zijn met die schoonmoeder. Doe je niet wat wij willen, dan geen fles geven, klaar! Het is jullie kind en zij hebben jou wijze van opvoeden te respecteren!

16. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Hier ook zo een... ( t zijn wel vaak de schoonmoeders he :) ) Ik ben niet zo dat ik voor iedere kik naar boven loop maar als ons mannetje al 5-10 minuten huilt dan ga ik er naar toe ja. En dan de opmerking elke keer weer, je verwend hem. Dan zeg ik, je kan zo'n jonge baby nog niet verwennen. En dan zegt zij, jahoor, die van jullie wel!

En, hoe lief bedoeld ook, vind ik het ook irritant als elke week een keer of twee ons kind de hele familie af moet van schoot naar schoot. Maar ja, dat is meer iets van mij denk. Ik snap ook wel dat ze dat allemaal heel leuk vinden maar wij hebben 's avonds dan een huilend overprikkeld kind.

Soms probeer ik hem expres op bed te houden als er familie komt ;) (lukt ook bijna nooit)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gelukkig schikt mijn schoonmoeder zich helemaal naar ons en om die reden kan ik haar met een gerust hart een dag in de week laten oppassen. De verhalen die ik hier zo lees, zou ik nooit accepteren. Ik zou mijn (schoon)moeder heel snel vertellen wat ik er van vindt en dan ook de consequenties laten voelen (geen fles meer geven bijvoorbeeld). Maar goed, ik heb het probleem niet dus ik heb makkelijk praten. Misschien scheelt het dat ik al 36 ben.. :(

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@zwaantje: mijn schoonmoeder past ook op... samen met mijn schoonvader overigens.. elk een halve dag = samen 1 vrijdag :)

en wij hebben ze nog voor anne geboren werd een boek kado gedaan over oppassen
    en daar staan onder andere de verschillen tussen toen en nu in.. maar ook wat je het beste met elkaar kunt afspreken en hoe je je moet opstellen om niet met elkaar in de clinche te raken

nou heb ik op zich superschoonouders... maar we hebben 2x zoiets gehad van "nou eh.. wij vinden van niet.. "
    en beide keren hebben ze dat gewoon netjes geaccepteerd
    wij waren nogal voorzichtig met suiker. (kan ze heel leven lang eten.. )
    en oma gaf elke keer een lange vinger :)
    (suiker? :) )
    en ik had nog zoiets van ach.. 1 lange vinger per week vind ik ook niet superschokkend
    maar manlief vond "tja.. mar wat krijgt ze nog meer? ik ga er toch wat van zeggen"
    en dat heeft hij dus gedaan. en een keer een pak nijntjekoek mee gegeven
    nu krijgt ze dus nijntjekoekjes of van die fruitreepjes van nutricia.. goed geregeld :)

misschien ligt het aan dat wij ook al (bijna) 30 zijn...
    dat mensen sneller iets van je aannemen dan wanneer je nog jonger bent
    maar ik ben best blij met familie :)

alleen mijn moeder is een drama... maar dat gaat ook al veel beter nu anne gewoon zelf heel duidelijk weet wat ze wel en niet wil
    en dat ook (luid en) duidelijk laat weten :)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Och, ik moet altijd tot in den treuren aanhoren wat mijn man op welke leeftijd deed, wat uiteraard altijd sneller en beter is dan bij mijn dochtertje. Ze doen alsof hij een soort wonderkind was, terwijl het vaak niets bijzonders is, of het dingen zijn die je zelf ook gewoon deed als kind.
    Ze pakken haar gelijk beet (nog stinkend naar de sigaret of sigaar die ze een minuut ervoor hebben gerookt) en als ze dan gaat huilen is ze eenkennig. 'Gaan we eten', krijgen we standaard te horen als mijn dochter een slab omheeft. We hebben al 10 x uitgelegd dat ze reflux heeft en veel spuugt, maar nee, een slab hoort niet, staat niet leuk.
    Mijn moeder wil nog wel eens heel irritant terwijl je aan het vertellen bent opeens tegen mijn dochtertje gaan kletsen, dan luistert ze niet eens meer. Ik zeg het dan wel van 'hallo, ik ben iets aan het vertellen hoor'.

20. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ooit aan gedacht om ze per week te verhuren? Is voor zommige van ons een prettige afwisseling als ik het zo hoor. :oops: :)
    Leveren ze je toch nog wat op. ;)

Share This Page