Wat belachelijk zeg! Verwennen omdat je bv geeft? Hoe halen ze het in hun hoofd om dat te zeggen! Het is toch iets moois als het goed gaat. Ze zijn gewoon jaloers! Je bent echt geen slechte moeder als je doet wat je gevoel zegt. Ik snap dat heel goed dat je niet altijd weet wat je moet doen als je kindje huilt en niet wil slapen. De eerste 6 weken van Jille vond ik ook best moeilijk. Ik heb hem uiteindelijk wel laten huilen om in slaap te vallen. Heb wel eens een half uur met kromme tenen gezeten op de bank, maar het werkte bij hem wel. Nu valt hij makkelijk in slaap. Maar je moet echt doen wat je zelf het beste vind voor Fynn, hoor! Een moeder weet gewoon het beste wat haar kind wel of niet nodig heeft, dat kan niemand beter, vind ik zelf
blusvrouw, maak je niet te druk meid! hij is nog zo klein! Sven heeft tot 4 of 5 maand denk ik altijd in de box geslapen overdag, wilde ook niet in bed slapen. of op de buik omdat hij vreselijk veel last had van slijm en dan soms echt paars aanliep, omdat hij bijna stikte! nu zwaait hij zelf al dag dag als hij naar bed wil. slaapt keurig overdag, overal waar we maar zijn. met 6 maanden hebben we wel even moeten oefenen, wilde toen niet alleen gelaten worden na het naar bed brengen overdag, maar dat hebben we stapje voor stapje gedaan en dat ging prima. als ze zo klein zijn hebben ze nog zoveel kontakt en liefde nodig! en dat ritme, dat begrijpen zoveel mensen zo verkeerd! het gaat om regelmaat. dus elke keer hetzelfde. hier voed ik eerst aan een kant, dan wordt Lasse verschoont en nog een paar slokjes aan de andere borst. 's avonds 1 borst, in bad, dan de tweede borst en dan naar bedje. Voor Sven is dat 's avonds eten, wandelen emt de hond en papa, in bad, Fles en dan naar bed. Beestjes welterusten zeggen, muziekje aan en lamp uit. of dat om 6 uur is of om 9 uur maakt niet zo gek veel uit. niet te vaak te laat, want dan krijgt hij niet genoeg slaap, maar wat wisselingen in tijden maken echt niet uit! denk niet dat je het verkeerd doet hoor, je doet het zoals wij hier ook doen en daar is al een heel mooi jongetje een beetje groter op geworden (15 maanden is eigenlijk nog zo klein )
Nou lekker is dat! Ik merk het bij mijn S-ouders ook. Als we komen vragen ze altijd eerst; Hoe is het mijn kleinzoon, ipv dat ze willen weten hoe het met mij is. Tja en alsof ze vergeten zijn hoeveel een baby slaapt in het begin... Ik vind het wel raar; mijn ouders weten nog precies hoe het werkt met een baby, Hoe je het moet vasthouden, met de fles geven, verschonen, maar mijn S-ouders zijn het gewoon echt vergeten. Mijn S-moeder wil hem wel uit bed halen, maar zijn luier niet verschonen als hij gepoept heeft Mijn moeder en vader vinden het helemaal geweldig, ook poepluiers en zelfs mijn vader vindt het niet erg als hij onder gespuugt wordt, zo schattig!
NEE Blusvrouw, je bent volgens mij helemaal niet slecht bezig! Jezus, je kindje is net een maand oud, dan kunnen ze toch niet verwachten dat je een ritme hebt?! Zelfs niet met FV by the way hoor.Alyna heeft altijd flesvoeding gehad, en het duurde wel een paar maanden voor er iets van een ritme in zat! En mijns inziens kun je een kindje dat zo jong is niet verwennen.Hij wil lekker bij mama en papa zijn, nou prima toch? Laat maar lullen meis! Ik snap dat het moeilijk is maar volgens mij weten hun niet goed waar ze het over hebben! Idioten.
Miekje; dat zou ik ook vreselijk vinden als ze mijn kind gingen slaan! Daar zou ik wel wat van zeggen.
hier hebben we juist een schoonmoeder die alles precies wil doen zoals wij. Alles wat wij kopen mo9eten ze ook hebben, ik moet alles precies uit leggen wat ze moeten doen en hoe. Tewijl ze zelf ook 2 kinderen hebben opgevoed. Ze weet opeens niks meer. En als ik dingen kwa voeding wil veranderen weet ze het opeens beter van dan moet je dit of dat. Ook weg irritant allemaal Veel dingen van jullie jerken ik hier ook. Echt erg als die schoon moeders
Blusvrouw, je bent juist fantastisch goed bezig! Je geeft je kindje de gezondste voeding als ie honger heeft, en geeft hem troost wanneer hij huilt. Dat zijn de dingen die een baby nodig heeft hoor! Zo'n jonge baby kun je nog niet verwennen. (mijn smoeder roept ook steeds dat ik m verwen als ik naar m toe ga, doe net of ik het niet hoor) In mijn ogen ben je een hele goede moeder.
Wat ik in het begin wel irritant vond: mijn schoonfamilie was zo blij met hun eerste kleinkind en nichtje, dat ze alleen in háár geïnteresseerd waren! Altijd vragen hoe het met haar is, wanneer ze haar weer kunnen zien.. En niet vragen naar hoe het met ons is. Gelukkig is de nieuwigheid er nu een beetje af en krijgen wij ook weer wat aandacht . Wij wonen een uur rijden van hen vandaan (op zich wel positief, anders stonden ze dagelijks voor de deur). En als ze dan kwamen, dat hebben ze twee of drie keer gedaan, dan ging alle aandacht dus naar de kleine meid. Achja, het is nu weer wat rustiger, gelukkig. Wat ik wel irritant vind: ik wil niet dat ze verwarmde melk weer opwarmen om het alsnog te geven (ik geen fv). Dit heeft schoonmama weleens gedaan, ook al had ik gezegd dat ik het niet wilde. Dát soort dingen zijn irritant. En mijn eigen moeder wil ALLES beter weten. Niet alleen in de zorg voor mijn meisje, maar over alles. :x
maar wij vinden dit nu allemaal heel erg! (ben het dik met jullie eens) maar strax zijn we waarschijnlijk zelf ook zo maar jah daarom is somig gedrag gewoon niet goed te keuren,ik heb een eigen leven en die hoeft een ander niet voor mij te gaan bepalen..
wat ik niet leuk vind, is dat wij of niet uitgenodigd worden voor dingen, of dat er meteen maar gezegd wordt dat we maar een oppas moeten regelen, omdat de kleine niet mee kan volgens anderen. Sorry, maar ik vind dat ik toch echt wel zelf kan bepalen wanneer ik mijn dochter mee neem en wanneer niet!
Ja gelukkig heeft manlief idd gezegd, want ze vertelde namelijk tegen hem dat ze via via had gehoord dat IK het niet goed vind (slaan/tikken van mijn kind), dat dit niet onze manier is... Buiten dat om leert en begrijpt mijn zoontje er nog niks van, alleen dat ze m pijn doet .. Dus ben benieuwd hoe ze t weekend (Julens eerste verjaardagsfeest) naar mij toe doet, aangezien ik haar nog niet gezien/gesproken heb..Maar goed, er zijn zat mensen bij, dus ze zal zich wel voorbeeldig gedragen.. @ Claartje: jeetje wat een rare schoonouders zeg.. Wat zegt je man hiervan, als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen. Zo niet is t ook goed hoor! Je zou ze toch liever kwijt dan rijk zijn zeg.. @ Blusvrouw: Volgens mij kan je je kindje niet genoeg verwennen op die leeftijd.. Enne je doet t prima!
Nou dat hoop ik toch niet zeg.. Ik denk dat ik maar een voorbeeld neem aan mijn eigen mams.. Zelfs haar beide schoonzonen praten meer met haar dan met hun eigen moeder... Niet dat ik dat wil hoor later, maar een fijne schoonmoeder/oma zou leuk zijn!
zeker weten, maar ik kan op zulke momenten mijn moeder of S-moeder niet uitstaan.. maar ik denk ook dat hun veel dingen zeggen zonder dat ze er erg in hebben,omdat het vroeger wel zo ging! ik heb ook wel eens met mijn vriendin (kindje 8maanden) dat zij het anders doet als mij,en soms denk ik wel jah zo zou ik het niet doen,houd dan mn mond want zij weet natuurlijk wat het beste is voor haar kindje maar daarom denk ik nog wel dat iedereen dat heeft! volgens mij heeft iedereen wel eens commentaar op iemand,daarvoor zijn we ook mens denk ik!