Hallo allemaal! Hier nog een NIET mama, maar ik denk dat ik mijn vraag het beste aan de 'ervaringsdeskundigen' hier kan stellen! Ik ben langzaam aan het sparen voor de babyuitzet en ik loop steeds tegen de KLEERTJES aan... Omdat ik ontzettend veel in maatje 62 en maatje 68 tweedehands heb gekregen, hoef ik daar echt niets meer van te hebben (denk niet eens dat ik het afgedragen krijg) Maar nu zit ik met de andere maten. Hoe lang had jouw kindje een bepaalde maat en hoeveel had je van alles nodig? vooral van: Maat 50 - 56? hier wil ik eigenlijk behalve de basisuitzet die mijn kraamzorg aanraad niks meer van aanschaffen, maar ik weet niet of dat voldoende is: 6 rompertjes 6 truitjes 6 broekjes 4 babypakjes 4 paar sokjes 2 mutsjes. En hoe gaat het dan vanaf maat 74 en verder? Wanneer ging je hier kleertjes voor aanschaffen? Vroeg je deze maten ook al tijdens de kraamperiode?
Wow, ik vind dat al best veel hoor, zoveel had ik met Jesse niet. Sommige baby's dragen helemaal geen maatje 50, omdat ze al vrij groot zijn als ze geboren worden. Als het erop lijkt dat je een grote baby krijgt, kun je dus 56 kopen. Lijkt het een kleintje, dan zou ik half 50 half 56 doen. En als je maatje 74 krijgt als cadeau, is dat prachtig! Zo heb je mooi van alle maatjes iets toch? En als je dan nog niet genoeg hebt van die maat, koop je het pas bij als hij/zij zover is, want je weet nooit of het dan lente, zomer, herfst of winterkleertjes moeten zijn. Succes ermee hoor! Leuk he, al die minikleertjes!
Oh ik ben helemaal verslaafd! Ik had op marktplaats een pakket gevonden van 200 stuks 62 - 68. Ik erop geboden mocht ik het voor 30 euro hebben! Heb de hele avond uit zitten zoeken, blijken het zowel zomer als winterkleren te zijn! De vrouw had twee dochters gehad, eentje in de winter geboren en eentje in de zomer. Nu had ze de kleren niet meer nodig. Echt ALLES zat erin! Van zwembroekjes tot dikke winterjas! Ik hoef dus echt helemaal niks meer in die maten te kopen! Dus als ik dit lijstje in 50-56 heb aangeschaft zit ik ruim voldoende voor de eerste tijd? Dan kan ik proberen om die grotere maten in de kraamperiode te gaan vragen. Hoef ik dit jaar niks meer te kopen!
Zo, dat is een gelukkie! Lijkt me ruim voldoende hoor. Of je baby moet ontzettend veel vies maken (sommige spugen heel veel), maar ach, mocht blijken dat je nog iets tekort komt, dan ren je toch even naar een winkel?
Ik had niet zo veel aangeschaft in maat 50-56.. toen bleek dat mijn dochter erg klein was, ze was 48 cm bij geboorte, was mijn man naar de winkel gereden en heeft het een en ander aangeschaft, maar ze was er zo snel uitgegroeid. Bijna te zonde voor woorden. Maat 62 en 68 ging hier ook erg hard. Nu blijft ze al een poosje 74-80 gedragen en we zijn net door naar maat 80-86. ik vind het trouwens wel erg merk afhankelijk, welke maat ze draagt. er zijn merken die erg klein uitvallen en anderen zijn weer veel groter. erg raar omdat er toch dezelfde maat in staat.
Ondanks dat Thom helemaal niet zo'n klein ventje was, en nu al helemaaaal niet meer ... heeft hij nog best lang 50 aan gehad en 56 al helemaal! Daar tegenover ging ie naar mijn gevoel als een speer uit maat 62 en 68. Maar dat is toch bij elk kind anders, moeilijk te voorspellen. Wat jij hebt aan 50-56 lijkt mij op zich wel zat hoor, in iedergeval om mee te beginnen, dan kan je altijd nog kijken.
Ik had erg veel rompers, ik denk een stuk of 20 en dat was bij ons wel nodig in het begin met al die spuitluiers. Heb je niet genoeg, dan is een tochtje naar de winkel zo gemaakt en je kunt inderdaad een hoop via internet kopen. Ik denk dat je voorlopig ruim voldoende kleding hebt. Je zult zeker kleertjes krijgen die je nooit gebruikt; bijv. omdat het winterkleertjes zijn en de zomer gaat aanbreken. Ik heb ook veel pakjes die Yelena niet gaat dragen vanwege de seizoenen. Misschien altijd nog te gebruiken voor een 2e.
zoon 1 zat 4 weken in maat 50 en 6 weken in maat 56 zoon 2 zat 1 week in maat 50 en 2 weken in maat 56 (lengte en gewicht staat in mijn onderschrift) maar ik weet niet of je borstvoeding wilt geven? zo ja: dan schaf maar genoeg rompertjes (+kleertjes) aan , want borstvoeding geeft spuitluiers en dan ben je soms 3 x per dag van outfit aan het wisselen als ze nog zo jong zijn hahahah succes ermee grtz Ramona
Lijkt mij ook wel genoeg hoor! Maar om nog even terug te komen op kleren op vooraad kopen. Soms kan het wel uit. Het is natuurlijk altijd een gok, das duidelijk. Maar vorig jaar heb ik bijvoorbeeld een aantal setjes van herfstkleding gekocht voor mijn zoon. Een broek, t-shirt en een jasje van 25 euro voor 5 . En hij draagt het nu, dus zo afentoe kun je de gok van een voorraadje kleren nemen vind ik persoonlijk.Als je het in verschillende maten doet. Gewoon proberen denk ik sucses Janna
Joh, je hebt echt méér dan genoeg! Vergeet niet dat als je je kleintje hebt, het óók nog leuk is om wat te shoppen! Je hoeft echt niet compleet voorbereid te zijn! Daarnaast: als je kindje er is kun je vanzelf de groei volgen en voel je vanzelf wanneer het tijd is voor een maatje groter. Ik had 2 pakjes toen mijn meisje geboren werd! En het ging prima! Al snel komt er of koop je wat meer en heb je voldoende! Ik vind het zonde als je teveel blijkt te hebben.. Het komt vanzelf, echt. Succes met de voorbereiding!
Hier heeft mijn zoontje nooit in maatje 50 gepast En maatje 56 ook maar 2/3 weken ofzo dus ook heel kort.
maat 50 kon Esmee nog niet aan toen ze geboren werd, ze is begonnen in maatje 38 en 44. wanneer maatje 74 , dat ligt er aan per kindje , esmee heeft soms van broeken nog maat 74 aan
De verloskundige die mijn tweede de bevalling deed zei dat baby's tegenwoordig bijna nooit meer maat 50 hebben tenzij ze te vroeg geboren zijn. Mijn zoon is onverwacht 4 weken te vroeg geboren en was erg klein (groei-achterstand). Bij hem was maatje 50 nog te groot. Was maar goed dat mijn moeder maatje 50 in haar kraampakket had, ik had zelf alleen 56 en 62. Maar goed, hij was dan ook 46 cm en 2380 gram. Mijn dochter is 6 dagen te laat geboren en was 4460 gram en 54,5 cm. Die paste dus in maatje 56, maar heel kort omdat ze zo'n dikkerdje was. Ik had 1 pakje maat 50 liggen, zie heeft ze nooit aan gehad. Mijn moeder had wederom in het kraampakket maat 50, ze heeft er bijna niks van aan kunnen hebben.... Als ze nou zo tegen het einde schatten dat je een kleine kindje krijgt kun je dan nog wel maat 50 halen. Ik zou zorgen dat ik van 56 genoeg op voorraad had, en zo te lezen ben je een heel eind. Rompertjes en truitjes mag je wel ruim hebben, die worden gauw vies. Ik zou nog geen grotere maten kopen. Je weet nooit hoe snel je kindje groeit. En shoppen voor beeb is altijd leuk, als hij/zij er eenmaal is helemaal!
Mijn zoontje heeft ongeveer een maand maat 50 gedragen. In die maand kon hij sommige dingen van maat 56 ook al aan, en 56 heeft hij tot ca 3 maanden wel gepast. Maat 62 hebben wij ongeveer 4/5 maanden mee gedaan. Ik kreeg heel veel kraamcadeautjes in maat 62. Zoveel dat ik op een gegeven moment maar om 56 ben gaan vragen, want ik kon er allemaal nog niks mee en had vrij weinig in die kleinere maatjes gekocht. En in het begin moesten we soms wel 2 of 3 keer op een dag schone kleren aantrekken door spugen, spuitluiers etc. Dan heb je toch wel aardig wat nodig, zelfs al was je bijna elke dag.
hmm sowieso is het geen punt om een maatje groter aan te trekken.. mouwtjes omslaan en geen haan die er naar kraait dat heb je nou eenmaal met babies anne paste zelfs nog maar net in mt50/56 dus die heeft echt een half jaar lang mt62 gedragen omdat we daar echt ontzettend veel hadden. en nu in sept. droog ze 68/74... (truitje maatje groter dan broekje) en inmiddels zitten we nu met anderhalf jaar oud op 80 terwijl vriendin van mij met kindje van dezelfde leeftijd al op 98 zit je kunt er weinig van zeggen en eh.. onze 2e handskleertjrs (en nieuwe trouwens) die we niet meer kunnen gebruiken gaan in een doos en worden verdeelt over 2 nichtjes en ik bedacht me nog een gegadigde die wel graag zou willen.. dus die vraag ik ook nog wel even gewoon uitzoeken.. ben ik er vanaf. en een ander is blij. alle maatjes 50/56/62... liggen in een weeshuis in china ook een goed doel dus
Mijn zoontje heeft wel 2 maanden in maat 50 gezeten en daarna zeker nog 2 maanden in 56 en mijn zoontje draagt van sommige kleding nog maatje 56, zijn rompertjes zijn nog steeds 50/56 en een spijkerbroekje en zijn winterjasje zijn nog maatje 56! En hij is al bijna 5,5 maand! Ik zit sinds dat hij ongeveer 4 maanden is in 62 maar sommige dingen zijn echt nog te groot. En mijn zoontje was gewoon gemiddeld bij zijn geboorte alleen groeit hij niet enorm hard.
Oh, wat leuk om te lezen, kan die tijd soms zo missen, baby in je buik en lekker bezig zijn met je uitzet *droom, droom*. Zo te lezen heb je meer dan genoeg hoor! Onze dochter heeft twee weken maat 50 gedragen (en daar had ik toch niet zoveel van) en ging daarna over naar maat 56, met deze maat en 62, 68 en 74 heeft ze netjes 3 maanden over gedaan, nu zit ze al wat langer in 80 en gaan we langzaam over op 86. Ik vond (en vind) het ook superleuk om te shoppen toen ze er eenmaal was, zeker als de nieuwe collectie dadelijk weer komt dan kom ik ogen (en geld ) te kort! Je kunt toch altijd nog iets erbij kopen? Geniet van de laatste loodjes!
Ik had voor Jelle ook wat grotere kleertjes gevraagd aan de kraamvisite omdat ik zelf al zoveel gekocht had in 50/56 62/68. Maar toen Jelle geboren is was het Juni, en de visite bracht allemaal zomerklerne mee in maat 74, en daar kon hij pas in de winter in... Erg jammer, want vooral de broeken waren echt te dun voor de winter... En wat ik ook merkte, ik had veel kleertjes van de Jola gekregen, hardstikke leuk spul, hoor, daar niet van, maar veeeeeeel te wijd voor Jelle... Ik denk dat je met de grotere maten dus beter kunt wachten tot je weet wat voor "model" je kindje heeft... Ik heb denk ik wel 10 stellen in de kast liggen die hij nooit aan heeft gehad... Gewoon zonde, en ook niet leuk voor degene die het gekocht heeft...
Caitlin was best een flinke dame bij dr geboorte (52 cm en 8 pond), maar toch heeft ze nog een week of 9/10 maat 50/56 aangehad. Sinds twee weken draagt ze 62. Ik had ook niet veel in huis maar heb er wat bijgekocht. Ik denk dat ik 10 broekjes, 10 truitjes, 8 pakjes en 20 rompers had in die maten. Die gingen achter elkaar in de was, dus ik heb ze echt wel nodig gehad. Sokjes gebruikte ik niet echt, alleen van die slofjes, die trappen ze niet zo makkelijk uit. Maar dat is bij iedereen verschillend natuurlijk.