Hoi, Ik weet niet of ik in het goede deel zit, maar anders hoor ik t wel.. Mijn kindje is nou bijna 2 maanden en heeft na de geboorte een 2 weken op de ic gelegen.. Omdat hij na die weken nog niet 1x bij mij aan de borst was geweest ging borstvoeding ontezettend moeizaam en heb ik besloten om het ook niet verder te proberen.. Dat was voor hem en mij fijner. Maar waar ik eigenlijk mee zit is dat je bijna misdadig wordt aangekeken als je zegt dat je geen borstvoeding geeft.. Op het cb begon ze erover dat bv veel beter en gezonder is en dat juist omdat hij zo'n moeilijke start heeft gehad het heel belangrijk is blablabla.. Mensen praten je gewoon een schuldgevoel aan.. Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad? Dat je je gewoon bijna een slechte moeder voelt omdat je geen bv geeft.. Sorry maar moest t ff kwijt..
Hey, Nou ik trek me van dat commentaar niets aan hoor! En voel me er ook geen slechte moeder door. Omdat mijn dochtertje helemaal geel werd na de bevalling moest ze snel bijvoeding krijgen omdat ze niet aan de borst wou drinken. En dankzij de behulpzame verpleegsters in het ziekenhuis ben ik er maar mee gestopt, raakte er namelijk erg geftrustreerd van. Ach ik heb het geprobeerd en met de fles worden ze ook heus wel groot hoor.
niets van aantrekken. Het is jou keuze, mss niet helemaal gewild maar door omstandigheden de beste oplossing. Je kindje doet t goed en iedereen is gelukkig, wat wil je nog meer. Cb heeft altijd iets te zeuren, maakt niet uit of je bv of fv geeft. Of je nu een te "groot" of te "klein" kind hebt, kind dat veel eet of weinig eet. Tis nooit goed. Jou gevoel is goed, dat is het belangrijkste!
Gewoon vragen waar ze zich mee bemoeien als ze weer een opmerking maken. Als mensen niet weten hoe de vork in de steel zit, en ze hebben commentaar dan mag je best je mond open doen. Ik heb het overgens niet gehad over bv omdat ik dit 6 maanden heb gegeven maar wel over andere dingen.
Idd jouw keus meis! Ik heb bij mn 3e helaas alleen de eerste 2 weken gegeven, hij is ook na 2 dagen weer opgenomen geweest en toen wel afgekolft, maar ik was zo druk met 2x per dag naar ziekenhuis (mocht niet blijven) gaan dat mijn BV niet goed op gang kwam, en met nog 2 kindjes eromheen ook geen puf gehad om vaker aan te gaan leggen etc. Nee hoor meis, lekker jouw keuze en als jij daar vrede mee hebt, prima! Happy mama = happy baby!
Wat onprofessioneel van het cb om daar nu nog moeilijk over te doen. Mag je best zeggen hoor, de keuze is nu eenmaal al gemaakt. Mini lag de eerste week in het zh en heeft 2x per dag bij mij aan de borst "gedronken". Eenmaal thuis het eea geprobeerd (met slangetjes, bijvoeden met kv want ze mocht maar beperkt aan de borst omdat ze zo zwak was, lactatiekundige die niet zo kundig was), ik was 2 uur per voeding bezig. Na een slopende week heen en weer naar het zh, net bevallen, oververmoeid en wennen aan het nieuwe leven met een kindje ben ik na een week huilen en proberen gestopt met bv. Beste keuze die ik heb gedaan, zowel voor Mini als voor mij. Mijn cb heeft er ook nooit commentaar op gegeven, niet in het begin maar zeker niet na een paar maanden nog. Laat je niet gek maken! (ook niet door mensen hier die vast nog gaan reageren)
Wat vervelend dat je commentaar krijgt en dat je opmerkingen over de kwaliteit van voeding zo negatief opvat! Mensen in het wild, die je voorgeschiedenis niet kennen, soeda, die mogen zeggen dat borstvoeding beter is, weten zij veel wat jij achter de rug hebt! Maar op een CB horen ze beter te weten. Je hebt je de eerste weken in het leven van je kind al zorgen genoeg lopen maken waarschijnlijk, en als ze gewoon even de moeite nemen in je dossier te kijken voor ze je hun mond opendoen, dan zouden ze niet zulke domme dingen tegen je zeggen. En verder: gewoon niet zeggen wat je kind krijgt. Dat gaat andere mensen toch verder niets aan? Ik verbaasde me er altijd over als ik mijn kind zat te voeden dat soms wildvreemde vrouwen me gingen zitten vertellen wat zij hun kind aan eten hadden gegeven en waarom iets anders dan niet gelukt was. Hou dan gewoon je mond, wat niet weet wat niet deert. En vragen mensen je er om? Gewoon zeggen: 'Hij doet het prima, dankuwel'. Zoek de discussie niet, kap dingen gewoon af, dan hoeven mensen ook verder geen dingen tegen je te zeggen die gewoon niet leuk zijn om te horen! Troost je gewoon met het idee dat de liefste baby van de wereld in JOUW huis woont! En dat jij als zijn moeder alles doet om het leven voor hem goed en mooi te maken!
Joh, mensen hebben altijd wel commentaar. Ik geef wel ruim 5 maanden bv en wat een commentaar ik daar wel niet op krijg! Hoe oud je kindje ook is, men heeft altijd wel wat te zeggen op hoe je het doet, dus probeer het lekker naast je neer te leggen!
Hoi, Ik sluit me bij Dirksmama aan, mooi gezegd. En het CB, tja, ik luister braaf naar wat ze zeggen, maar neem alleen mee wat mij het beste voegt. Als je alles moet doen zoals zij dat zeggen wordt je gek!! En dat is nog slechter voor je kindje!
hier ook helaas geen bv gegeven maar idd word je er wel vaak op aangekeken maar ach ik denk maar zo, die mensen weten niet waarom je het niet geeft. laat ze maar lekker l*llen!
Dankjullie wel voor jullie reacties!! Moet me er ook niet druk om maken, maar vraag me soms gewoon af waar mensen zich mee bemoeien.. Altijd maar mensen die hun mening opdringen... maargoed ik ben ondertusse wel zo ver dat ik me alvast niet meer schuldig voel!
Dat is het allerbelangrijkste!!! Je doet wat onder de omstandigheden het beste is voor je kindje, dat telt!!
Oh, dat bemoeien gaat de komende 20 jaar nog wel even door hoor! Anderen snappen niet waarom jij je kind eten geeft zoals je het doet (en weten het beter) en waarom je je kind kleedt zoals je het kleedt, waarom je het op jouw tijd naar bed doet, waarom je het naar de ene en niet naar de andere school stuur, waarom ze als ze 16 is wel of niet op een brommer mag, wel of niet naar de disco, wel of niet op vakantie met haar vriendje, noem maar op.
haha ja dat denk ik ook wel Moet me er ook niet zo druk om maken.. het is mijn kind dus ik beslis.. Komt goed.. Dankje wel!!
Ik heb het ook geprobeerd, maar heb al hele gevoelige borsten en na dag 5 ben ik er mee gestopt. De kraamhulp pushte helemaal niet en zei ,ou dan stoppen we e rmee meid,dan gaan we het langzaan afbouwen. Had ook elke keer schrik om hem eten te geven, zo'n pijn deed het! Dat is niet genieten he... en net wat de meeste zeggen, met fv worden ze ZEKER WEL GROOT EN GEZOND! Mensen moeten toch altijd wat t zeggen hebben.. het is jouw kind, dus jij beslist!
Ik heb nog geen kleine, en kan heel moeilijk een keuze maken over bv of fv. Ik neig altijd al heel erg naar fv (bv lijkt me verschrikkelijk) en vind het heel lastig. Mensen doen niet naar, maar ik voel dat ze er vaak niet mee eens zijn. Dat is zo'n beetje de enige reden dat ik twijfel.. Dus ik herken het enigsinds wel..! laat je niet gekmaken (dat doe ik al )