Mijn oudste droeg altijd een spreidbroekje waardoor ze niet kon draaien of staan. Nooit geen problemen gehad met verschonen. Mijn jongste heeft momenteel ook het draaien ontdekt en heel stiekem denk ik weleens misschien moet ik het spreidbroekje weer eens te voorschijn halen! Ik heb een hele voorraad misschien een idee ts
haha ik zie het al voor me. eerst met alle macht dat spreidbroekje aan zien te krijgen om alleen zn luiertje te verschonen hehe
oow dit hebben wij ook lange tijd gehad. ineens was het weg, en toen ineens was het er weer. Omdat wij regelmatig naar de kinderarts moesten, hebben wij eens om raad gevraagd. Nou zei ze, ik zie een jongentje dat een loopje met je neemt. Gewoon streng zijn, hem neerleggen en vooral geen medelijden met hem hebben. hem iets in zijn handen geven(die had ik ook al honderd keer daarvoor gehoord) Je moet echt de baas wezen. ook wij verschoonden hem samen(man werkt thuis dus het kon ook), en dat raadde ze af. Gek genoeg ging het vanaf dat moment meteen goed! hij wil niet hoor, maar hij blijft nu wel liggen! en als hij zich wegdraaid zeggen we streng: Liggen blijven! en draaien we hem weer terug in de luier-verschoon-houding. desnoods fixeer ik hem even. ik kijk hem zo weinig mogelijk aan. ook kleed ik hem liggend aan, mama is de baas! pff wat een opluchting is dat want het was een drama.
Het hoort bij de leeftijd en het gaat gelukkig ook weer over, wat hier heel erg goed heeft geholpen is een spiegel(tje) boven de commode!! En maar blijven wijzen naar dat mooie jongetje in de spiegel!! Misschien dat iemand hier iets aan heeft!! Succes
Collin doet dit nu ook al een half jaar... en t wordt alleen maar erger.. afleiden, werkt alleen nog met dingen die hij normaliter echt niet vast mag pakken/houden, dus dat is geen optie, want ja normaal mag t niet en dan ineens wel? dacht t niet! Hier negeer ik zijn gedrag, voor t luier verschonen leg ik hem neer, ga er zelf half overheen hangen zodat hij niet kan draaien en gaan staan.. dan tjop tjop alles schoon en luier aan, en dan mag hij zijn gang weer gaan. Ik ben van plan voor overdag luierbroekjes te gaan proberen, misschien iets makkelijker aantrekken, want dan kan hij gewoon staan, maar goed als ie heeft gepoept moet ie toch echt liggen! Ik leg hem wel alles uit, en wordt niet boos, zeg alleen dat hij moet liggen, en dat ie t zo goed doet , en ondertussen zing ik liedjes van K3 ofzo
ooh wat ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben. wat "ons kleintje" zegt is denk ik ook wel waar. dat hij een loopje met ons neemt. ga wat strenger worden hopelijk lukt het. ik heb de broekjes nog niet uitgeprobeerd had namelijk net nieuwe luiers. dus eerst deze op maken daarna ga ik ze halen.