Ik wilde voor in de reiswieg (wandelwagenbak) een hoeslakentje kopen en deze om het matrasje doen. Nu blijkt het matrasje in deze bak vast te zitten dus kan ik er geen hoeslakentje omheen doen. De fabrikant gaf aan dat het kindje gewoon op de standaard bekleding van de reiswieg kan liggen maar ik vind dat zelf niet zo hygienisch en lijkt me ook lastig met schoonmaken bij spugen/doorlekken e.d. Hoe doen jullie dit???? Ik dacht er anders aan gewoon een molton of hydrofiele doek onder te doen maar vind het niet prettig als alles los ligt...
Wat irritant en onhandig zeg. Bij onze wagen zit t matrasje ook gewoon los. Kan je ook niet aan de zijkanten instoppen? Want anders kan je toch ook geen lakentje of dekentje gebruiken? Als dat wel kan zou ik een hydrofiel eroverheen doen en dan goed instoppen. En anders tja iets van een spuugdoekje voor de zekerheid onder t hoofdje alleen dat ligt dan inderdaad los, echt veilig is t niet. Kan je niet iets van een los matrasje kopen voor er bovenop?
Daar is goed over nagedacht zeg! Wie verzint dat? Kun je niet een matrasje erbij kopen? Het hoeft maar heel dun te zijn. Dan kun je er tenminste een lakentje omheen doen en de dekentjes lekker instoppen. Ik had gelukkig een los matrasje. Daar deed ik ook altijd een molton op en een hydrofiele luier. Regelmatig verschonen is wel zo fris.
Je kunt op de markt een los foam matrasje kopen. Even op maat knippen en klaar. Kost een euro of 6 en je kindje ligt ook nog veel zachter
Ja echt zo onhandig.... Het bovenstukje zit wel los, dus onder het hoofdje kan ik inderdaad wel iets goed vast leggen. Maar de rest dus niet. Ik heb al bij de winkel nagevraagd of er nog iets anders is voor er in zoals los matrasje o.i.d. Maar ze hebben niets speciaal daarvoor op voorraad. Vind het erg vreemd. Heb wel een voetenzak maar die vind ik voor in de zomer wat warm. Ga nu eens verder wat bedenken.....
vandaag onze joolz binnen gekregen.Hier het matrasje ook los.maar wat doen jullie om het matrasje? Gewoon een hoeslakentje voor een wieg of zijn er speciale dingen die er om heen moeten?
Ik aarzel nog even of ik een los matrasje ga kopen of toch maar niet. Het gedeelte onder het hoofdje en schouders zit wel los omdat dit in hoogte verstelbaar is. Nu mijn vraag, zijn er ook mensen die wat anders gebruiken in de wandelwagen dan eenhoeslaken/lakentje/dekentje? Ik heb namelijk ook nog een voetenzak, hoort niet bij de wagen maar kan er eventueel wel in...En las iets over een wrapper (inwikkeldeken).....ben benieuwd naar verdere ideeen/ervaringen...
Als het aan het hoofdeinde wel in te stoppen is, zou ik kijken hoe het gaat met een wieglaken ipv hoeslaken. Dat dan bovenaan goed instoppen en strak naar beneden trekken, misschien wat smaller knippen als je aan de zijkanten teveel stof overhoudt? Erg stom dat het vastzit trouwens...
Ik gebruik weleens een snoozebaby erin. Wel heb ik altijd een hoeslaken over het matrasje heen voor de ongelukjes. Makkelijker dan het matrasje uitboenen.
Ik leg altijd een moltondoek of gewone katoenen luier op het onderste gedeelte van het matrasje en op het hoofdeinde een hydrofiele luier. Dat stopte ik lekker onder het matrasje en dan een dekbedje of dekentje+lakentje over de kleine.
Ik heb vandaag toch maar een lodger inwikkeldeken gekocht, was online in de uitverkoop....heb ook een wiegendekentje en verder inderdaad maar een lakentje o.i.d. onder de baby leggen en in ieder geval bij het hoofdeind vast maken. Of misschien dat ik hem op maat knip en vast probeer te maken aan de bekleding....gelukkig is de bekleding van het matrasje wel goed te wassen.
Ik deed altijd een aankleedkussenhoes om het matrasje en een hydrofiele doek, gevouwen in een driehoek onder het hoofdje.
Als de bekleding van het matrasje wel goed te wassen is zou ik er enkel een molton of hydrofiel onder het hoofdje leggen. Vanaf juni lag onze man gewoon in zijn kleertjes zonder lakentje of dekentje, eventueel 's avonds een dun katoenen dekentje los over hem heen. Echt instoppen deed ik enkel aan het begin, je houdt je kindje toch goed in de gaten. Je zou eventueel ook een slaapzak kunnen gebruiken.