Commode/kledingkast

Discussion in 'De babyuitzet' started by Skatje, Jul 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Hey even een vraagje:

Hoe hebben jullie de kledingkast en de commode ingericht?

Waar hebben jullie bijvoorbeeld de rompertjes liggen, en de bovenkleding?
    Of het beddengoed, de hydrofielluiers en eventueel boxkleden?

Is het handiger om de commode te gebruiken voor voornamelijk verzorgingsartikelen of is het handig om daar alle rompertjes en kleding te leggen van de maat die de baby op dat moment draagt?

:(

2. Ariel

Ariel VIP lid

Mar 8, 2006
    16,482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb in de commode de luiers, hydrofieldoeken, washandjes, spuugdoekjes, slabbetjes en de rompertjes. En ook de voorraad aan luiers, en doekjes. Ook staan de verzorgingsspullen erin bij mij zoals borstel, bodylotion en die dingen. De kleding heb ik gewoon in de kledingkast en het beddengoed ligt bij mij op de bodem van de kledingkast.

3. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb alles wat je nodig hebt bij de verzorging in de commode, ook de kleertjes in de juiste maat. IN de kast ligt het beddengoed, en kleertjes in een grotere maat. Zo hoef ik tijdens het verschonen niet weg te lopen.

4. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Ik heb alles wat ik nodig heb bij het aankleden en verschonen in de commode staan, luiers, rompertjes, doekjes, sudocrem, spuugdoekjes, slabbertjes, hydrofielluiers en voorraad van de spullen. Kleertjes heb ik voornamelijk in de kast, maar voor noodgevallen heb ik ook enkele setjes in de commode liggen...

het hangt denk ik wel af van hoe groot de commode en de kast zijn.

5. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik heb alles voor de verzorging van Jasmine in de commode liggen. Ook rompertjes en kleertjes in de maat die zij nu draagt liggen in de commode.
    Beddengoed, boxkleden, slaapzakken, en kleertjes/rompertjes in een grotere maat hangen/liggen in de kledingkast.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden de kleertjes in de commode liggen ;) maar wanneer je kindje groter wordt (en dat is al bij maatje 62/68) dan wordt de ruimte gauw te klein ;)
    Wij hebben dus toen de kleertjes maar in de kast gelegd.

In de commode liggen nu: Rompertjes, hydrofiel doeken, omslaghanddoeken. En kleertjes die nog te groot zijn. En in de middelste rij (kleine) laadjes:
    Luiers, sokjes, slabben, spuugdoeken

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Waar hebben jullie bijvoorbeeld de rompertjes liggen, en de bovenkleding?

In de kleding kast liggen rompertjes op maat opgestapeld
    ik ga in het 'bakje wat op de commode naast het waskussen staat' ook een paar rompertjes leggen als de baby er eenmaal is, voor het geval je een poep-rompertje hebt en snel moet verschonen.

Bovenkleding hangen allemaal aan hangertjes in de kleding kast

Of het beddengoed, de hydrofielluiers en eventueel boxkleden?

Beddengoed: kledingkast
    hydrofielluiers: in de commode bovenste plank, en een paar zal ik ook in het bakje op de commode leggen, net als spuugdoekjes en een paar luiers, overal een paar van in een bakje op de commode
    Boxkleden: kledingkast

Is het handiger om de commode te gebruiken voor voornamelijk verzorgingsartikelen of is het handig om daar alle rompertjes en kleding te leggen van de maat die de baby op dat moment draagt?

Ik heb de commode echt voor de verzorgingsartikelen: luiers, luierdoekjes, temp. meter, speentjes, spuugdoekjes, hydr. luiers, washandjes.

kleding die je het kindje aan wil doen, klaarleggen op de commode voordat je het kindje uit bed gaat halen, en verder dus een paar rompertjes voor poep-gevallen bij de hand op de commode.

In kledingkast ook een bakje neergezet waarin sokjes/wantjes en mutsjes liggen
    Ook de wikkeldoeken liggen in de kledingkast.

ik heb de kledingkast en commode vlak bij elkaar staan dus als het nodig is kan ik direct in de kledingkast als ik op de commode aan het verschonen ben

8. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Ik heb in de commode 2 lades, in de ene lade liggen de verzorgingsproducten (zalfjes, luierdoekjes, borstel, thermometer etc.) in de andere lade liggen de rompertjes en hydrofiele washandjes.
    In het leg gedeelte van de commode heb ik op de bovenste plank een paar cdtjes liggen ( tess heeft een cd speler en zet haar nog wel eens liedjes cd zachtjes op) en 3 mandjes. In het ene mandje liggen haar luiers voor de nacht (anders soort dan overdag) de andere haar pyama's en in de laatste de hydrofielluiers.
    Op de onderste plank liggen dekentjes, schoon bedgoed en haar kersenpitten kussen ;)
    Boven de commode heb ik een rek hangen met 3 planken, op de onderste plak staan 2 mandjes.
    In het ene mandje zitten haar sokjes en in het andere mandje de luiers.
    Kleding hangt in de grote kledingkast op de andere slaapkamer, ik pak altijd eerst kleren voor Tess voordat ik haar ga verzorgen.

9. Duna

Duna Niet meer actief

Wat een leuk en nuttig topic ik stoei altijd met de indeling. Heb ook gemerkt dat wat ik leuk opgehangen heb (setjes) nauwelijks uit de kast komen. Altijd handig dat iemand er een ander licht op kan werpen :D

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier netzo alleen ligt het beddengoed hier ook in de commode. en natuurlijk de vooraad luiers

11. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Ik heb een klein ladenkastje gekocht en die staat op de commode, daarin zit de thermometer, zetpil paracetamol, luuf zalf en al dat kleine grut... Nu heb ik er ook elastiekjes en haarklemmetjes, borsteltje, tandpasta en tandenborstel erin.. erg handig om dat soort dingen bij de hand te hebben... :p

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Alle kleertjes, ook rompertjes, in de kast.

Luiers, hydrofielen, doekjes, beddengoed, verzorgingsspullen in de commode.

Boxkleed in de box.

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

rompertjes pyjamaatjes hydrofiel luiers wikkeldoeken,badcapes
    slaapzakken in de commode,

in de commode zitten 2 kleine laatjes, in 1 laatje heb ik shampoo/bodylotion etc.en in het andere heb ik nog zijn mutsjes liggen,en daar zitten zijn voorleesboekjes in.

op de commode heb ik 2 mandjes staan daar heb ik 1 mandje vol met alleen maar sokjes, en het andere mandje zit die probeerdingetjes in, klein potje sudocreme, behpantene nagelschaar+vijltje

ik heb een soort van boven verdieping en onderverdieping in de kleding kast :p als je boven opent gaat onder niet open :p 4 deurtjes dus, als je boven 2 opent is wel boven 1 geheel,
    (ben ik wel duidelijk ..?? :p haha maak er zo'n verhaal van :p)
    boven heb ik truitjes,polo's t-shirts,broekjes korte broekjes liggen die vouw ik op, aan het hanggedeelte heb ik bodywarmers vestjes en jasjes hangen,

onder is verdeeld over 2 planken, op plank 1heb ik een extra boxkleed liggen, en kleertjes die hem nu nog niet passen,
    op plank 2 heb ik zijn beddengoed.

luiers bewaar ik aan de muur in zo'n kikker van ikea,
    extra luiers liggen bij ons gewoon beneden,

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik ben nog in de fase dat ik zelf alles 1000 keer opnieuw inricht en kan je dus niet helpen met je dilemma :D :D :D

15. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    dat heb ik nou helemaal niet, de spullen die ik kocht heb ik in de kast gelegd en dat is voor alles hun vaste plek geworden, heb er zelfs niet eens echt over nagedacht haha

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Eens kijken.
    Commode heeft in het midden 3 laadjes en aan elke kant een deur.
    Bovenste la zitten luiers in, middelste la rompers op maat en de onderste la sokjes.
    Linker deurtje: billendoekjes, navulverpakking luieremmer, waskussenhoezen.
    Rechterdeurtje: hydrofielluiers, washandjes, spuugdoekjes en borstkolf.

Op de commode staat een mandje met daarin: gaasjes, alcohol, vit K en D, borsteltje, kammetje, nagelschaartje en thermometer
    Op het plankje boven de commode staan de wasspullen voor het badje en een spaarpot

Kledingkast: de kleding op maat gesorteerd van klein boven tot groter beneden.
    Rechterkant hangen 2 jasjes en een jurkje. Ook het voedingskussen en het kraampakket staan er nog in.

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Is ook veel beter, ik ben zo'n twijfelkont.... Steeds maar weer afrvagen wat handiger zou zijn, zus of zo of toch maar zus of toch maar.... ;)

Nou ja, het houdt me van de straat, haha!

18. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Haha ja dat wel, ik heb dat getwijfel meer over de aanschaf van spullen, zal ik nou die wikkeldoek of die andere, of dat lakentje of deze, en ja zo gaat dat de hele tijd, maar eenmaal aangeschaft dan is het klaar en komt er weer wat nieuws wat ik nog moet aanschaffen waarover ik twijfel haha. Ik ben nooit zo geweest met aanschaf van spullen trouwens, wist altijd direct wat ik wou!

19. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Hahaha! Ook HEEL herkenbaar! Word echt helemaal GEK van mezelf, normaalgesproken ben ik over dingen kopen voor mezelf helemaal geen twijfelkont. Alleen maar over babyspullen, pfff.... En dus over de inrichting nu... :)

20. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ja grappig he, komt volgens mij én door de hormonen, én omdat (tenminste ik) je alles perfect wil doen, voor mijn gevoel kan het maar 1 keer, je krijgt maar 1 keer je eerste kindje, dus maar 1 keer voor het eerst een babykamer inrichten en alle spullen aanschaffen.
    En ja in mijn geval moet dat echt perfect!

Bij een tweede gebruik je toch veel spullen van de eerste neem ik aan.

Share This Page