commode op hoogte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alf, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alf

Alf Niet meer actief

Wij zij allebei lang (1.90+) en ik ben daarom op zoek naar een commode op hoogte. We hadden er een jaar terug een gezien maar die is uit de collectie.
    Wie heeft ook een hoge en waar hebben jullie hem vandaan?

2. niekenie

niekenie Actief lid

29 feb 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    ik zit met het tegenovergestelede probleem ,zijn beide onder de 1m70 ,dus heb met mn standaart-commodekast van ikea al probs!
    maar bij ikea verkopen ze wel een hang-commode ,dus kan je zelf kiezen hoe hoog je gaat ,mss een ideetje?
    ANTILOP Wandcommode - IKEA

3. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    neem in ieder geval geen ouderwedse / antieke commode deze zijn altijd een stuk lager.
    Zelf ben ik ook lang en ik heb een antieke commode, en vind hem wel erg laag.... maja niets aan te doen vond hem te leuk hahaha.
    Zijn de commodes van bopita niet wat hoger??

4. Rivella Light

Rivella Light Actief lid

14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ojee daar zeg je wat! Duurt voor ons wel ff voor we gaan kijken voor een commode. Maar mijn vriend is 1.90+ en ik ben 1.50+ word nog lastig voor ons :D
    Jullie succes met het vinden van de juiste commode!!

5. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Ik weet natuurlijk niet wat voor stijl je zoekt maar ik heb een (hoek)commode gemaakt van 2 ikea expedit kastjes en losse werkbladen. Ik heb hier (verstelbare) pootjes onder geschroefd. De hoogte is nu een gemiddelde commodemaat maar ze verkopen ook hogere pootjes waardoor je m nog hoger kan maken als je wilt. Misschien een idee?
    Er staan bij mij nu overigens losse manden in maar er zijn ook deurtjes en lades te koop bij ikea om er een dichte kast van te maken...

Bijkomend voordeel: alles bij elkaar was t helemaal niet duur! Goedkoop zelfs, én op maat... :D

Bijgevoegde bestanden:

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    leuk!!

Hier de Hemnes ladekast van IKEA....is hoger als een gewone commode. Mijn man is 1,94 en ik ben 1,74...voor mij is hij eigenlijk net iets te hoog...maar ik compenseer dat door het krukje wat dochter gebruikt om op de wc te gaan ook te gebruiken ;) Wel oppassen dat je niet vergeet dat je daar op staat hahahaha ;)

Zonder krukje gaat ook hoor, maar ja als je 1,50 bent.......:$ dan ben je bijna even hoog als de commode.... :p

7. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Niet altijd, ik heb een commode uit 1850 en die is precies 90cm hoog :) .

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hadden ook een hemnes ladekast als commode (die met 8 lades) die is voor langer mensen erg geschikt.

9. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland

Lucky you!!:p

10. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Wij hebben een oud dressoir opgepimpt en er flinke nieuwe poten onder gezet!
    We hebben een beetje een tussenmaat, meer op mijn lengte aangepast, ik ben 1.76 en mijn man 1.98 dus die moet een beetje bukken :)

11. Alf

Alf Niet meer actief

Thnx! Ik hoorde al dat ikea er een op hoogte had, die ga ik eens bekijken! (Niet echt in de buurt hier dus goed te weten hoe die heet!)
    Pootjes eronder kan altijd, maar ik wil nou eens iets dat al hoog en klaar is van zichzelf. Ik ben de handige Harry hier is huis en ik zie me zelf nou niet echt meer schroeven en boren tegen die tijd..

12. Alf

Alf Niet meer actief

We hadden bij babypark eentje gezien, die was 1 meter.
    Dat zal dus wel niet verkopen, want die hebben ze niet meer..

13. Alf

Alf Niet meer actief

Babypark had Shakery die was 98cm

En de IKEA is 97cm hoog.. ik raak steeds meer vekocht aan die lekker brede commode/kast...

Dadelijk ben ik nog blij dat die andere eruit is! :D

14. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Wij hebben bij babypark de baby kamer Alaska gekocht.
    De commode daar van is 1 meter. Vindt het ideaal dat hij zo hoog is.

15. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook de Hemnes ladekast met 8 lades! super. in de kraamweek werd zoonlief gewogen in zo'n doek en er kwam een mooi straaltje uit die doek, waarop de kraamhulp droog antwoorde: bij een kleine commode hadden daar nu de kleertjes gelegen.... was zeker niet de enige keer. Is echt heel handig dat je schone kleertjes vast op de verste hoek kan leggen en er ook nog plek is voor bv een waskom of andere dingen. De kleine laatjes zijn ideaal voor luiers, zalfjes, washandjes etc. Heb alles wat je regelmatig gebruikt in de lades liggen. Zo hoef je nooit bij je kindje weg voor bv een extra handdoek of een washandje ofzo.
    De hoogte is echt fijn. ben zelf 1,73 en manlief is 2 meter. voor beiden prima te doen. Nu nummer 2 komt willen we de smalle versie (3 lades) kopen voor de oudste zodat we hem gewoon aan kunnen kleden op hoogte en de grote versie blijft op de babykamer.

16. Sprokkel77

Sprokkel77 Actief lid

17 mei 2011
    393
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een hoge commode van Marktplaats (van een meubelmaker) een nieuw likje verf gegeven. We hebben ook de Hemnes ladekast, maar die is net een paar cm lager.

17. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ik ben 184 en vriend 196. wij hebben een commode gekocht waar de pootjes van ondervandaan kunnen. we hebben een handige vriend nieuwe pootjes laten maken die een stuk hoger zijn en VOILA! ene hogere commode. wel goed opletten op de pootjes. vaak is een commode onderkant uit 1 stuk, dan kan t dus niet.. wij konden toen ook maar kiezen uit 1 commode.. deze hebben we (kon ff geen duidelijkere foto vinden..)

Bijgevoegde bestanden:

18. Alf

Alf Niet meer actief

Mooi Smyltje, goede oplossing! Hoe hoog heb je hem nu staan?

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #19 Damay77, 12 aug 2012
    Laatst bewerkt: 12 aug 2012
    Hier ook een ikea hemnes 8 ladenkast. Vanmiddag van marktplaats af geplukt voor 50 euri:D
    Deze heeft een mooie hoogte. Voor mij net iets te hoog maar prima te doen. En anders gaat er hier gewoon een paar cm van de pootjes af

20. Max78

Max78 Bekend lid

16 apr 2010
    577
    0
    0
    Hier ook die Ikea hemnes met 8 lades, lekker origineel haha. Ik ben 1,80 en mijn vriend 2 meter. Voor ons is deze hoogte helemaal prima en ik ben ook erg blij met het grote blad en de opbergruimte. Een vriendin had hem ook, maar die vond de knoppen niet mooi. Met een ste andere knoppen erop was ie wat strakker, dus dat kun je ook nog overwegen...

Deel Deze Pagina