Hydrofielen nemen geen vocht op?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Missladybug, 26 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ik ben zo hier en daar vast wat kleine dingen aan het verzamelen voor de babyuitzet. Zo ook hydrofiele doeken, omdat je er daar zoveel van nodig schijnt te hebben.

De hydrofielen zijn erg handig. Ik gebruik ze nu ook al. Bijvoorbeeld over mijn kussen als ik erg verkouden ben. Zodat ik niet elke ochtend mijn kussensloop hoef te verschonen. Of om even snel iets af te drogen, zoals de vensterbank die laatst nat geregend was.
    Het valt me alleen op dat ze geen vocht opnemen zoals de bedoeling zou zijn? Ze verplaatsen het vocht alleen maar, de doek blijft kurkdroog! Het zijn doeken van prenatal en aden en anais.

Ik heb ze al gewassen voor gebruik. Op 60 graden. Zonder wasverzachter. En in de droger gehad. Iemand enig idee? Ze lijken nu echt ongeschikt om een baby mee af te drogen.

2. Jaime

Jaime Niet meer actief

Ik heb dat een keer met een handdoek gehad. Pas na een paar keer wassen ging die normaal vocht opnemen zoals het hoort.
    Geen idee waardoor dat kwam maar ik zou ze dus nog een keer in de was gooien.

3. konij1989

konij1989 Lid

31 jan 2014
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Volgens mij nemen ze meer vocht op als je ze te drogen hangt in plaats van ze in de droger te doen.

4. Nouralayn

Nouralayn Actief lid

28 apr 2014
    372
    1
    18
    Noord-Brabant
    Hier idd hetzelfde. Na meerdere malen wassen merk je pas verschil.

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Je kan ze het beste met waspoeder wassen en dan dubbelvouwen en op de verwarming drogen.
    Die van mij nemen supergoed vocht op en ii gebruik se nog steeds om m'n dochter af te drogen

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Eerst een nachtje in koud water zetten en pas na een paar keer wassen zullen ze echt goed vocht op gaan nemen.

En niet strijken..

7. Missladybug

Ahhh oke.

Zou een nachtje in koud water nu nog zin hebben, ondanks dat ik ze al een keer gewassen heb?

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nog een keer wassen, niet in de droger idd en ook zeker niet strijken. Ik vind ze super dus ze zouden ook bij jou gewoon goed vocht op moeten nemen ;)

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb begrepen dat je hydrofielen niet in de droger mag doen want dan nemen ze nauwelijks vocht meer op?? Misschien is dat het probleem.

10. Loesje78

Loesje78 Actief lid

28 okt 2014
    396
    0
    0
    Volgens mij ben ik de enige op de wereld die die dingen onhandig vindt.

Nieeemand die kan leven zonder die dingen.

Na een paar weken nooit meer gebruikt.

Had ze onder het hoofde ivm spugen...meer kan ik me niet herinneren hhaa

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Eerste paar keren idd niet in de droger, later kan het wel weer.

Ik gebruik ze soms nog steeds hoor voor onze dochter van ruim 2,5.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier zijn ze gepromoveerd naar haarhanddoek, snotdoek, schoonmaakdoek, ramenlapdoek..

Inderdaad de eerste keren niet in droger en even een tijdje in een bak met water zetten eerst.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ze gewoon vaak gewassen en heb ze nu nog in gebruik bij m'n 2,5 jarige na het douchen.

14. veense

veense Niet meer actief

Ik gebruik ze zelfs bij mijn 8-jarige nog als we een dagje uit gaan naar een park waar met water gespeeld kan worden. Nemen haast geen ruimte in en heb aan 1 doek nog steeds genoeg om mijn grote dochter mee af te drogen. Voor de baby wel nieuwe gekocht, de oude die er nog zijn blijven voor dagjes uit gebruikt worden, zijn niet heel netjes meer.

15. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Oh, ik heb er verschillende (grote/kleine) van diverse merken (Hema, Prenatal, Ikea, Aden en Anais) en ze nemen perfect vocht op. Sterker nog: 9/10 keer gaan ze bij mij in de droger (al vanaf het begin) :p Ideale dingen en we gebruiken ze nog steeds. Voor baby 2 gaan er dus nóg meer komen.

Het enige wat de kraamzorg zei was inderdaad niet strijken i.v.m. de vochtopname.

16. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaker wassen.
    Absoluut niet strijken!
    En ik deed ze wel gewoon in de droger hoor, geen probleem.

17. Missladybug

Oke! Ik doe ze vanavond in koud water en zal ze morgen nog een in de wasmachine doen.
    Ben benieuwd!

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Niet in de droger doen.

Gewone handdoeken nemen ook geen/minder vocht op als je ze in de droger hebt gedroogd.

19. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik doe ze wel in de droger en ook strijken (hou van strakke stapels ;) ) en hier nemen ze nog steeds super op, gebruik ze nog steeds als handdoek voor m'n 2-jarige

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Heeft ff tijd nodig.
    Paar keer wassen

Deel Deze Pagina