Box nodig voor newborn ??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lindsey2014, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindsey2014

13 dec 2013
    53
    0
    0
    Vanaf wanneer hebben jullie de box neergezet voor je newborn ?
    Ik vroeg me af of je de box wel nodig hebt, bij mijn dochter was ons huis te klein en hadden we geen box. Nu hebben we genoeg ruimte, maar vraag ik me af of ik hem al meteen nodig heb. Want de eerste weken liggen ze toch veel in de wagen en heb zo'n wipstoeltje.

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mijn zoontje heeft ook in het begin Veel in de box gelegen maar niet veel in de wagen. Nu zet ik hem ook al van te voren neer, mijn zoontje is net twee als zijn zusje word geboren en ik vind het toch wel fijn als ik even mijn handen snel en makkelijk vrij kan hebben als hij me nodig heeft

3. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Direct gebruikt. Ze kunnen er toch wel wat fijner in bewegen. Maaien met armpjes en beentjes. En als je de ruimte hebt.... waarom dan niet

4. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Hier staat hij ook. Makkelijk... Bedje maken met voedingskussen enz. Een newborn moet je nog niet in een wipstoel zetten...

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Omdat ik bij de vorige kinderen meer de box gebruikte als opslagplaats in plaats van box heb ik deze keer een camping bedje in de woonkamer neergezet.
    Als je dan eens even dat ding zat ben, kan je het gelijk opbergen.
    En je kunt er minder zooi in kwijt. :D

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    hier eigenlijk in de eerste week al gebruikt. bijvoorbeeld met koken oid de kleine even in de box
    maar ik had de kinderwagen ook niet in de huiskamer staan, die werd alleen gebruikt voor wandelingen. dus net wat je zelf fijner vind. wipstoeltje voor een newborn zou ik nog niet doen.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook vanaf dag 1 in de box. Met hond en andere kids noodzakelijk en de wagen wil ik niet in de woonkamer hebben staan

8. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Hier staat hij al.

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Hier staat de box ook al klaar. Ligt een dik boxkleed in en een voedingskussen waarop ze kan liggen als ze in de box ligt. Dan hoeven we niet haar de hele tijd vast te houden of perse in bed neer te leggen, maar kan ze er toch bij zijn

10. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hier staat hij ook al (18+4). Lijkt me handig om kindje even neer te kunnen leggen wanneer je even handen vrij wil hebben....

11. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Wij hebben nog geen box, maar wil er wel graag een halen. Lijkt me toch handig om haar ff in te leggen als je even je handen vrij moet hebben. Ook kunnen ze hier, lijkt mij, beter in bewegen, dan in een kinderwagen. De wagen heb ik ook liever niet in de kamer staan.

Vanaf wanneer hebben jullie de box opstaan? Mijn vriend vindt het er nu nog te vroeg voor (ben nu precies 28 weken). Vandaar dat we er ook nog geen gekocht hebben.

12. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb bij de eerste de box echt niet gebruikt... Ze lag meer op de bank, grond of in de wipstoel..

Vandaar dat ik deze keer geen box heb gekocht. Ik heb wel een luxere swingstoel gehaald (hele ruime met tafeltje etc) die ook in verschillende lig/zit standen kan.

Wij hebben trouwens ook geen huisdieren.. Met huisdieren vind ik een box wel noodzakelijk

13. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Volgens mij hebben wij hem de vorige keer rond de 32 weken opgezet. Zullen we nu denk ik weer doen. Iig na de geboorte van mijn zoontje

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik vind het echt onnodig. Baby zal vooral bij mij zijn. Bij mijn dochter ook nauwelijks gebruikt en vind het ook helemaal niks, zo'n mini baby in zo'n grote box. Ik heb er overigens wel 1, een opvouwbare. Ik ben gastouder, maar ook met mijn gastkindjes zelden gebruikt. Met koken ligt baby in de stokke new born set en daarna kan baby mijn rug op (letterlijk in de doek ;))

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou niet zonder kunnen. Hier is ze er toen ze thuis was gelijk veel ingeweest. Nu ligt ze er nog veel in. Met koken inderdaad, of als ik moet plassen etc.

16. jp87

jp87 Actief lid

26 okt 2011
    275
    22
    18
    Hier de box pas na de kraamweek opgezet.
    Wel veel gebruik van gemaakt, in begin liggen ze alleen maar wat te kijken naar de muziekmobiel.
    Later rollen en draaien ze de hele box door. Dit is echt het 'speelplekje' geweest.
    Tot haar 1ste verjaardag heeft de box in de kamer gestaan!

17. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij mijn dochter kregen we de box na de kraamweek, dus toen pas opgezet. We hebben hem wel veel gebruikt ivm de honden.
    Hij staat nu op zolder. Ik weet nog niet wanneer we hem neerzetten, maar ik denk wel voor de bevalling. Ik wil hem nog even goed nalopen of hij nog geverft moet worden.

18. Mimime

Mimime Niet meer actief

Veel gebruikt, vanaf het begin.
    Opgezet rond de 36 weken geloof ik.

19. angelab

angelab Lid

17 apr 2013
    56
    0
    0
    De eerste weken niet in de box gelegen, voor kleine baby's is het nog veel te hard zei onze kraamverzorgster (ondanks het dikke boxkleed), baby's moeten eigenlijk nog heel veel in hun bedje slapen, dus dat hebben we gedaan, wellicht ook omdat ik met een keizersnede ben bevallen en nog niet naar beneden kon de eerste 2 weken, onze zoon heeft lekker bij mij op bed gekroeld. Na enkele weken lag ons zoontje weleens in de box als we onze handen vrij wilden hebben, maar die kleintjes hebben er zelf nog weinig weet van omdat ze toch nog niets kunnen zien. Op een gegeven moment is het prachtig om te zien dat ze gaan kijken om hun heen en reageren op een mobiel of speeltjes.

20. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    We hebben hier de box bij draak rond de 30weken zwangerschap opgezet. Kan wat eerder zijn geweest, maar niet veel later.
    Dit hebben we gedaan zodat de katten (en honden) konden wennen aan de box. Nu gaan we hem opzetten als de kleine is geboren.
    We hebben hem best wel vaak gebruikt. Zo makkelijk, helemaal toen draak begon met rollen/kruipen. Dan met eten koken of stofzuigen: 'hup even de box in vermaak je maar even, mama kan nu niet op je letten.'
    Met ongeveer een jaar hebben we de box opgeborgen, omdat we hem toen nauwelijks meer gebruikten en het meer een opslag plek begon te worden :)

Deel Deze Pagina