griep in het gezin

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sunshineS1976, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik beval over maximaal 2 weken en ik heb net flink de griep te pakken.
    Hoogzwanger van een tweeling én de griep hebben.. ik ben echt helemaal op.
    Over twee weken word ik ingeleid maar de baby's kunnen zich ook eerder aandienen. Mijn dochter begint ook te snotteren en mijn man begint zich ook niet helemaal lekker te voelen dus ik vrees dat we straks allemaal griep hebben.
    Hoe gevaarlijk is dit voor de baby's als die binnen nu en twee weken geboren worden? Moet ik me zorgen maken?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat vervelend zeg! Helaas kun je daar weinig aan doen. Alleen zorgen dat je zo snel mogelijk opknapt. Jullie kindjes krijgen antistoffen mee van jou, dus zo snel zijn ze nog niet ziek hoor. Zorg dat je snoetjes in huis hebt. Van die maskertjes voor als je de baby's verzorgt. Het is niet gevaarlijk voor je kindjes hoor. Maat je kunt het beter voorkomen dan genezen toch?

Groetjes Adrienne

3. sunshineS1976

Hoi Adrienne,
    Bedankt voor je reactie. Het klinkt mij alleen een beetje tegenstrijdig haha
    Ze worden niet zo snel ziek door de antistoffen maar toch is het beter om maskertjes te dragen? Dus ik/man/dochter mogen ze dan beter niet knuffelen en kusjes geven?
    Even ter verduidelijking :)

Groetjes Krullie

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Waarom tegenstrijdig?

Het is niet zo dat ze per definitie niet ziek kunnen worden. Maar door de antistoffen die je hebt meegegeven zijn ze gedeeltelijk beschermd. Door snoetjes te gebruiken lopen ze nog minder risico. Zeker in het begin. Als ze eenmaal goed aan het groeien zijn kunnen ze weer wat meer hebben. De snoetjes zijn voor de mensen die de griep ook echt hebben. Pas nog meegemaakt in een gezin waar de huisarts tegen een om met voorhoofdsholte ontsteking had gezegd dat ze alleen maar met een snoetje bij haar kleinkind mocht.
    ik vind het ook een groot verschil of je een verkoudheid hebt of echt griep.

Groetjes Adrienne

5. sunshineS1976

Ok, helder nu! Bedankt!
    Ik ga maar eens snel op zoek naar die snoetjes!
    Groetjes,
    Krul

Deel Deze Pagina