zijn nu 28weken zwanger van onze kleine vent ,zijn al volle bak vanalles aant kopen en de kamer in orde aan het brengen . maar nu was onze vraag wat heb je nu ECHT nodig voor als je kleintje er is? er zitten in bepaalde catalogi wel lijsten maar staat zoveel op dat we denken van moet dat nou echt? zou het zonde vinden massa's spullen te kopen en tot de vaststelling te komen dat ze eigenlijk nutteloos zijn dus alle tips zijn welkom
ik heb van mijn kraamzorg een lijstje gekregen wat je minimaal nodig bent en idd veel dingen van andere catalogi zijn overbodig ik zou als ik jou was effe contact opnemen met kraamzorg die kunnen je miss een lijstje opsturen
liefde en aandacht, eten en af en toe een schone luier, een dak boven z'n hoofd en een warm wiegje om in te slapen!
En kleertjes. Verder is het maar net wat je handig vindt. Er is een topic over grootste miskopen en aanraders, misschien moet je daar eens kijken. Ik heb van de verzorgingsproducten alleen de mini uitvoeringen aangeschaft. Dit ivm eventuele allergien, en daar zit je dan met je totale overbodige dure zwitsal pakket. Luiers heb ik ook niet grootschalig ingekocht dit ook weer ivm allergien. Een baby is erg gevoelig en je weet nooit hoe hij/zij gaat reageren.
Heb je toevallig vrienden/familie met kleine kinderen? Hier namelijk de uitzetlijst doorgestuurd aan 2 vriendinnen en mijn zus destijds. Die hebben toen commentaar gegeven, wat zij wel veel gebruikten en wat niet. Voorbeeldje: op de uitzetlijst die ik had, stonden maar 12 hydrofielluiers. Op alle 3 hun aanraden er 2x zo veel gekocht en daar was ik achteraf ook erg blij om! Verder zou ik zeggen: blijf je verstand gebruiken en niet te veel je gevoel , als je niet te veel wil kopen. Én: onthou dat de winkels bijna 7 dagen in de week open zijn en als je écht iets mist, je dit zó kan kopen.
-Een flashy kinderwagen met vering en alle accessoires -Een camerasysteem om je kindje ook op je iPhone te kunnen bekijken -Een luxe wipstoeltje -Een diaprojector -Een nieuwe vijfdeurs auto of nee, dat is de baby-uitzetlijst van mn man!
De wieg is hier juist eerder onmisbaar als de box De hydrofiel luiers worden hier in NL heel veel gebruikt als spuugdoek, als afdroogdoek na het badderen, als onderlegger onder het hoofdje zodat je niet bij elk mondje melk het hele bedje hoeft te verschonen etc. Dus niet voor luiers aan de billen - dan heb je er zeker 3x zoveel nodig! Redelijk onmisbaar: Bedje of je eigen bed samenslaap proof. Een plek om je kindje aan te kleden en verschonen. Of dit nou op bed, de eettafel of een commode is... Een veilig autostoeltje voor geboorte tot 13 kilo. Meestal maxi cosi genoemd naar dat merk. Kinderwagen of goede draagdoek/ergonomische drager. Verder; Genoeg rompertjes maat 50/56 ( een stuk of 10 ) Wat setjes kleding, sokjes, mutsjes in maat 50/56 ( minstens 5 setjes ) Een wikkeldoek of zacht dekentje Luiers en doekjes Voeding, hetzij borst hetzij fles. Veel meer is denk ik niet noodzakelijk maar veel dingen zijn handig. Bij een 2e zie je pas hoeveel of hoe weinig producten echt noodzakelijk zijn...
Bij deze de uitzetlijst van mijn kraamzorg organisatie; Babykleertjes: - 6 overslaghempjes/rompertjes in maat 50-56 en 62/68 - 6 truitjes en broekjes of boxpakjes in maat 50/56 en 62/68 - 1 jasjes, 2 mutsjes Bedje: - wieg of ledikantje - stevig matras (6-10 cm dik) - 1 molton of moltonhoes als matrasbescherming - 2 hoeslakentjes - 3 flanellen luiers - 2 bovenlakentjes - 2 dekentjes (wol of katoen) Overige babyartikelen: - commode - aankleedkussen - aankleedkussenhoes - badje met standaard - luieremmer met deksel - 2 omslagdoeken of badcapes - 12 hydrofiel luiers - 6 hydrofiel washandjes - 1 digitale thermometer (geen oor) - 1 pak wegwerpluiers - babyzeep, babyzalf en baby-badolie - tube vaseline - haarborstel en kammetje - 2 metalen kruiken en 2 kruikenzakken - 10 spuugdoekjes - 1 pak billendoekjes Bij borstvoeding - 1 pak zoogcompressen - voedings-bh Bij flesvoeding: - 2 flesjes - 2 spenen - 1 flessenrager - voeding, in overleg met verloskundige
billendoekjes en luiers kan je wel meer van halen, dat is er zo door, niet teveel maat 1 halen zoogcompressen zijn sowieso handig om in huis te hebben. ik lees hier vaak dat mensen veeeel hydrofiele doeken aanraden, wij gebruikten ze ook wel veel maar met 12 stuks redden wij het prima.
flanellen luiers zijn erg handig als doek over dekentje(als het tussenin-warm is, te warm voor een extra deken maar te koud zonder), wikkeldoek en hier gebruik ik ze altijd in bed! Over de molton en onder het laken bij zijn hoofeinde, zo blijft zijn matrasje netjes!
Ik zou hier juist niet teveel van halen. Er zijn zat baby's allergisch voor bepaalde luiers en/of doekjes. Probeerverpakkingen of kleine verpakkingen zou ik het dus bij laten voor de eerste week.
Wij gebruiken hydrofielluiers echt overal voor, heb er dus een stuk of 30. Er ligt er 1 in de box, in de maxicosi, kinderwagen, in haar bed, in mijn bed, een op haar aankleedkussen, twee in haar wipstoel, en dan nog vier verspreid door het huis als spuugdoek....
Zie hydrofiel luiers hierboven, maar dan dikker van stof dus warmer ( wikkeldoek ) en meer absorberen ( spuug ) Ik heb ze nooit gehad alleen hydrofiele.