Trip trap vs Bloom fresco

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beebje2012, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij zijn momenteel aan het kijken voor een kinderstoel. In eerste instantie vielen wij als een blok voor de bloom fresco loft. Vooral omdat we de stoel ontzettend mooi vinden. Nu waren wij vandaag in een babywinkel en zagen de trip trap met baby-inzet. Nou leek ons die ook wel handig. Alleen totaal niet onze smaak :D
    De prijs verschilt niet zo heel veel eigenlijk. Wij dachten dat de trip trap een stuk goedkoper was, maar uiteindelijk komt deze zelfs nog duurder uit!
    Nu is mijn vraag.. wie heeft er ervaring met deze stoelen en wil dit met mij delen?!
    Bedankt!

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De Bloom kan plat en dus ook voor baby's. Als de Bloom meer je smaak is zou ik voor die stoel gaan.

3. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    TrippTrapp.. Bloom ziet dr leuk uit, maar ik hoor zó veel slechte verhalen over deze stoel. Kindje kan er in liggen, ja okay, maar dat kunnen ze toch ook in de box of wipper? Ik zie de toegevoegde waarde echt niet.
    Vriendin van had een Bloom en haar dochter zat heel passief en onderuitgezakt in de stoel, en dit hoor ik dus heel vaak!

Vind het zelf belangrijker dat het practisch is en goed werkt, dan hoe het er uit ziet.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.225
    525
    113
    Tripp Trapp, kunnen ze in/opzitten tot hun nouja zeker 6 jaar.
    Wel uitkijken met tegen de tafel plaatsen zodat je kindje zich daar niet tegen kan afzetten

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Je mag m'n Bloom zo overnemen! Ik heb een Triptrap in bestelling voor ons derde moppie, met baby-inzet.
    We hebben hem destijds gekocht omdat we hem ontzettend mooi vonden, en het de enige was waar babies in konden liggen. Dit vindik wel echt een voordeel, zodat ze er lekker bij kunnen liggen als we aan het eten zijn. Zeker aangezien huiluurtjes op een of andere manier altijd rond etenstijd zijn ;).
    Maar: ik vind het ding onwijs groot, zwaar om te verplaatsen (ondanks de wieltjes), en ze zitten er maar slecht en onderuitgezakt in. Het tafeltje kan mijn jongste dochter nu lekker bij, maar het was wel fijn geweest als ze dat een jaar geleden ook had gekund, zonder dat we er allerlei kussentjes onder hoefden te proppen ;).
    En waar mijn oudste dochter (en de jongste trouwens ook) prima zelf in en uit de Triptrap kan klimmen, komt ze echt niet zomaar de Bloom in hoor!

Afijn, hij blijft mooi (nou ja, een stuk geliger na een jaar),maar praktisch? Nope.

6. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Wij hebben ook een bloom, en ik herken dat onderuit zitten helemaal niet. Toen onze zoon ging eten kon hij ook al aardig zitten (6 maanden). En hij zit er nog steeds prima in. Hij heeft er nooit ingelegen toen hij nog een baby was, daar hadden wij idd de box voor. En het is idd een zware stoel maar bij ons staat hij altijd aan de tafel dus daar hebben we geen last van.
    Wat wel super fijn is is dat hij idd niet makkelijk om kan vallen. Onze zoon zet zich altijd af met zijn voeten tegen de tafel, ik denk dat hij in ieder andere stoel echt wel achterover geklapt zou zijn....
    Ik vind het gewoon een fijne stoel en als de jongste straks gaat eten hoop ik nog lang plezier van de stoel te mogen hebben....

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Google eens op de Brevi Slex. Idee van de Triptrap maar niet het 'houterige'. Ik ben erg tevreden en ivm een strak/modern huis (en kookeiland dus stoel die hoog moest kunnen) was dit een prima keuze!

8. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een enorme Bloom fan! Mijn oudste heeft er vanaf een paar weken tot bijna 3 prima ingezeten en ook mijn dochtertje van een half jaar zit/ligt er perfect in. In de wipstoel hangt ze er als een zoutzakje in en in de Bloom blijft ze altijd recht zitten. Hij is inderdaad wat zwaar, maar ik zie dat ook alleen als een voordeel. Mijn oudste wil de jongste nog wel eens knuffelen, maar ik hoef echt niet bang te zijn dat ze de stoel per ongeluk om trekt.
    We hebben nu voor de oudste een tripptrap en daar klimt ze inderdaad makkelijk zelf op en af, maar vast in de Bloom was ook wel erg handig, hahaha.

Een klein nadeel van de Bloom vind ik dat ze er tegen de tijd dat ze zelf kunnen zitten, ze net iets te comfortabel zitten. Toen hebben we even een paar weekjes de goedkope Ikeastoel in de woonkamer gezet en toen ze zelf stevig zat, kon de Bloom weer prima.

Ik vind de tripptrap als ze net kunnen zitten, zo oncomfortabel ogen. Zo hard met al dat hout. Dat lijkt me niet echt fijn voor die babylijfjes.

En ons oog wilde ook wat. De Bloom ziet er erg mooi uit. Vind ik belangrijk, omdat het toch jaren in je kamer staat!

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    wij hebben ook erg getwijfeld tussen een TT een Bloom.
    na hier oude topics te hebben doorgelezen en ons laten informeren in de winkel hebben we gekozen voor de TT.
    waarom?
    - kan vanaf de geboorte met Newborn set net zoals Bloom
    - kunnen er veel langer inzitten
    - betere houding voor het kind
    - makkelijk aan tafel te schuiven zodat ze ook echt aan tafel eten
    - makkelijker verplaatsbaar
    - niet zo'n lompe poot
    - las in oude topics dat er veel kinderen onderuit gezakt in zaten en dat er veel ze snel weer verkochten.

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wat Loki zegt :p

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    9jaar terug is zoon geboren en bestond de bloom niet eens, wij hebben toendertijd de triptrap gekocht en al die jaren gebruikt, nu krijgt mijn zoon een lederen bureaustoel en gebruik ik Dadelijk weer zijn triptrap voor zijn zusje in wording:) de triptrap kan je bij wijze van een leven lang gebruiken.

12. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Hier ben ik erg tevreden over de bloom. Wij hebben hem vanaf baby af aan gebruikt met de verkleiner erin. Vind hem echt ideaal!
    Mijn zoontje heeft er nooit in gehangen.

13. Reinate

Reinate Lid

12 okt 2011
    37
    0
    0
    Kampen
    Mijn zus heeft de bloom.. Is inderdaad voor baby's ook al erg praktisch, alleen blijkt toch best lastig te verplaatsen. Zelf ben ik voor de tripptrapp gegaan omdat die makkelijk onder de tafel past, en dus aanzienlijk minder ruimte in beslag neemt!

14. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier ook een TrippTrapp, vriendinnetje heeft een Bloom die al 3x een mankement heeft gehad..
    Op regenboogdesign.nl kan je afneembare/plastic hoezen bestellen in alle soorten kleuren etc. voor de TrippTrapp, ideaal! ;)

15. mirriemeis

mirriemeis Actief lid

17 okt 2011
    143
    0
    0
    Ik werk zelf in de kinderopvang en hebben beide stoelen.
    Alleen de bloom kinderstoel staat al tijden niet in de groep een groot onhandig ding.
    We hebben veel tripp trapp kinderstoelen ideaal. Tegenwoordig heb je daar ook wel een babynestje voor als het ook de 1 e periode gaat.
    Succes

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier ook een Trip Trapp stoel. Wij hebben ook het onderdeel gehad waar je baby meteen in kan. Is wel leuk, ze vond het gezellig om mee aan tafel te zitten en te kijken wat wij doen. Nu zit ze al een tijdje in het verkleinertje. Het enige wat ik miste was van die veiligheidsgordels, maar gelukkig zit mijn dochter er prima en en zijn deze ook niet nodig.

Succes met de keuze!

17. misa

misa Niet meer actief

18. Beebje2012

Beebje2012 Actief lid

28 nov 2011
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden, bedankt voor de vele reacties!
    Heb alles net doorgelezen en zie dat er toch wel vaak aangeraden wordt om voor de trip trap te gaan!
    Zag ook 2 sites voorbij komen..ga zo meteen even kijken!
    Had het er net met mn man nog over maar hij wil wel erg graag de bloom hebben! hahaha

19. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Wij waren ook helemaal verkocht. De Bloom moest t worden. Wat een mooie stoel! Paste ook super in ons interieur, maaaarrrr helaas hebben ook wij de ervaring dat onze dochter er niet lekker in zat. De kuip is erg groot, waardoor ook zij onderuit hing. Daarnaast is ie inderdaad vrij groot en zwaar. We hebben 'm verkocht en een Tripp Trapp gekocht en wat een verademing. Ze zat meteen goed rechtop, was veel rustiger, omdat ze gewoon lekkerder zat en hij neemt veel minder ruimte in beslag. Qua uiterlijk vind ik de Bloom ook mooier, maar ik zou er achteraf nooit meer voor kiezen. Mijn advies is dus ook de Tripp Trapp. En ach zo lelijk vind ik m ook niet in ons moderne interieur. Hebben de witte en past er eigenlijk prima bij..

20. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Even gegoogled op Brevi Slex, niet mijn smaak maar ik pis bijna in mijn broek van het lachen om dit plaatje :D whahahah

Deel Deze Pagina