Hoi, Ik heb een vraagje. Mijn vriend heeft een dochtertje van 3.5 jaar en gisteren deed hij haar in bad. Het viel me op dat hij haar vagina waste met zijn handen/vingers. Ik vroeg later aan hem waarom hij dat niet met een washandje deed. Hij reageerde nogal beledigd. Hoe doen jullie dit bij jullie dochtertje? Begrijp me niet verkeerd ik beschuldig hem nergens van maar hij reageerde zo heftig op mijn vraag dat ik mezelf ging afvragen of ik nu echt zo gek ben dat ik die vraag stelde aan hem. Dus ben even benieuwd of meer moeders/vaders hun dochtertje beneden wassen met hun hand/vingers. Alvast bedankt voor de antwoorden.
Dl wast zichzelf. Wij vegen/wapperen er alleen wat langs (tussen de schaamlippen wassen is sowieso niet de bedoeling met zeep). Kan met washandje of met handen.
Met mijn vingers en als ze zichzelf was doet ze dat ook met haar vingers. Mijn man doet het met een washandje omdat hij dat zelf prettiger vind. Ik vind juist mijn vingers fijner omdat ik dan precies weet wat ik voel. Sowieso voor haar hele lijf, als je met een washandje wast voel je gewoon Minder goed wat je doet.
toen ik de oudste nog waste zette ik er de sproeier op.. washandje nooit gebruikt daar. als er wel gepoetst moest worden deed ik het met mn handen
Met mijn vingers, laatst ook een vriendinnetje van de jongste gewassen (heftig ongelukje ) en toen bedacht ik dat ik misschien beter een washandje had kunnen pakken. Maar goed, ik ben ook gewoon een moeder en zij vond het allemaal prima, dan wil ik er ook geen ding van maken, wat het ook niet is natuurlijk
Huh niet eens over nagedacht. Ga altijd samen douchen met mijn zoon en dan gebruik ik gewoon mijn handen voor de wasgel 1 x per week.
Hier ook nooit over nagedacht, ik en mijn man doen dat gewoon allebei met onze handen. Het gaat om jonge kinderen zeg Snap zeker je boze reactie niet, je geeft ermee aan dat hij iets fout doet en dat vind ik kwalijk. Een vader mag toxh wel gewoon zijn peuter wassen?! Dat gedoe over mannen en kinderen, daar word ik gewoon een beetje boos van. Sommigen hebben al vraagtekens bij het op schoot nemen.
Mag die man dan wel een luier verschonen en eventueel billencreme op smeren? Mag hij na de wc de billen afvegen?
Haha ik had er nooit over nagedacht eigenlijk maar ik doe het of met mijn handen of met een washandje. Net wat ik voor handen heb.
Volgens mij was TS niet boos, maar vroeg ze het gewoon, omdat ze het zich dus afvroeg. Kan me ergens wel voorstellen dat je het je afvraagt als je zelf geen kinderen hebt.
Met de handen, nooit anders gedaan. Papa ook overigens. We hebben beide ook luiers verschoond en poep gepoetst tussen de schaamlippen. Het zijn gewoon lichaamsdelen van kinderen, en we besteden er (uiteraard!) geen andere aandacht aan dan aan bijv rug of voeten.