Als je je kind nog geen eigen mobiele telefoon wilt geven, zijn er dan nog andere manieren waarop je wel met je kind kunt communiceren op afstand? Ik zoek iets als een polshorloge ofzo wat het kind om kan doen en dat je als ouder dan thuis een signaal kunt geven als je wilt dat het kind thuis komt (zodat je niet de hele buurt hoeft af te zoeken). En als het kind 'in nood is' (hard gevallen ofzo), dat het dan ook een signaaltje naar de ouder thuis kan geven. Bestaat zoiets? Ook over andere communicatiemiddelen hoor ik graag!
Zo iets bestaat, bv. Hallofo Horloge Telefoon | smart watch voor kinderen of Burg watch-phone online kopen! - Burg Telefoon horloges - Kish.nl Maar er zijn er nog wel meer. Even googlen op 'horloge telefoon' of op 'horloge gps'.
Heul hard roepuh? Wat is je overweging om geen telefoon te willen gebruiken? Vanwege "te duur" (want dan vallen die horloges ook wel af, denk ik.) of "onhandig / kwijt" (want dan valt een walkietalkie af.) Dan kunnen we wat gerichter meedenken.
Tupp, goeie vraag. Vooral omdat ik niet wil dat m'n kind nu al met een mobieltje rond loopt waar ze op moet letten dat het niet kwijt raakt of kapot gaat. Ze moet wel een beetje onbezorgd kunnen spelen. Een horloge leek me handiger, omdat je het niet makkelijk verliest. Maar eentje van meer dan 100,- daar wil je natuurlijk ook wel enige voorzichtigheid mee Héél hard roepen is geen optie, de speelplek waar ze heen wil is echt te ver daarvoor Misschien een heel klein horloge-walkietalkie-ding?