Ik ben alweer ruim 16 jaar werkzaam als medisch secretaresse en vanaf augustus bezig met een verkorte opleiding doktersassistent. Ik heb een tijdje op werkgebied niet lekker in mijn vel gezeten. Heel erg zoekende; wil ik dit tot mijn 67ste blijven doen. Vandaar de opleiding tot doktersassistent zodat ik meer patiëntencontact heb (is ook wel een loopbaantraject aan vooraf gegaan). Het probleem bij mij is dat ik een hele brede interesse heb. Ik heb nooit echt als kind (of later) geweten wat ik wilde worden. Altijd een beetje jaloers op mensen die dat wel wisten. Nu ik tijdens mijn opleiding als keuzedeel voorbereiden HBO heb gekozen en mij aan het verdiepen ben in de HBO opleidingen word ik steeds enthousiaster voor de opleiding tot verloskundige. Ik weet dat het heel lastig is om tot de opleiding toegelaten te worden (numerus fixus en selectie) en ik wil sowieso eerst mijn opleiding nu afmaken inclusief stage. Maar wie is verloskundige of is in opleiding? Hoe zwaar is de opleiding en hoe is de combi met gezin?
Ik heb er ook aardig gekeken (15 jaar terug) toen was er alleen een voltijd opleiding niet te doen naast gezin vond ik toen
Er was een tijdje terug een topic hierover, ik weet niet hoe je een verwijzing moet maken, maar de titel was werk verloskundige, dan vindt je hem vast terug.
Bedankt! Is niet helemaal vergelijkbaar. Mijn Kids zijn ouder en het zou op zich wel mogelijk zijn mocht ik worden toegelaten. Vandaar nieuw topic
Ik ben verloskundige, maar 2 jaar geleden gestopt en nu werkzaam als lactatiekundige. Vanwege de combi onregelmatig werk, kleine kinderen en een man die ook veel en onregelmatig werkt in de zorg. In het andere topic heb ik al wat uitgebreider geschreven over de opleiding. Vraag gerust wat je nog wil weten!
Thx! Ik ga aanstaande zaterdag naar de open dag. Ik ben heel benieuwd hoe je de opleiding hebt ervaren. 4 jaar klinkt zo lang . Mijn Kids zijn alweer wat ouder, dat scheelt weer iets. Maar ben bijna 36 dus twijfel ook of ik niet te oud ben . En als je klinisch verloskundige bent, krijg je dan ook ORT ?
Ik begon op mijn 23e aan de opleiding, nu 13 jaar geleden. Nog zonder kinderen en meteen na mijn eerdere studie in de culturele sector. Ik vond 4 jaar niet zo lang, maar de studie wel intensief, vooral de stages. Maar dus wel een heel andere situatie dan waarin jij nu zit. Er zijn ook best wat jaargenoten gestopt, onder degenen die al een gezin hadden was dat percentage nog wat hoger. Maar er zijn er ook die het voor elkaar hebben gekregen mét gezin, dus het kan. Of je als klinisch verloskundige onregelmatigheidstoeslag krijgt weet ik niet. Ik heb alleen maar in de eerste lijn gewerkt, als zzp'er, dan krijg je het niet. Veel plezier op de open dag! Voor mij was een bezoek aan de open dag destijds het moment waarop ik zeker wist dat ik dit wilde. Heb toen ook binnen een dag de knoop doorgehakt en alles (aanmelding, scheikunde certificaat halen) in werking gezet. En meteen toegelaten dus 6 6 maanden later begon ik. Ga vooral praten met een student in een vergelijkbare situatie als de jouwe en stel al je vragen. Succes!
Ik volg op Instagram iemand die nu de opleiding doet en er regelmatig wat over schrijft. Misschien kun je haar volgen of benaderen? Ze heet van1naar3
Ik ben haar gaan volgen, bedankt voor de tip. Ze doet alleen de opleiding in België. Daar schijnt nogal wat verschil in te zitten