Schuldgevoel baan opzeggen

Discussie in 'De lounge' gestart door Shades, 19 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shades

Shades Actief lid

25 dec 2016
    202
    9
    18
    Dag dames,
    Ik zit ergens mee en wil het even van me afschrijven

Ik werk nu sinds 3mnd ergens waar ik het niet zo naar mijn zin heb. Het team is erg leuk, maar het werk valt mij tegen. We werken met mensen die behandelen we en daarvoor trekken deze mensen hun kleren uit.. ik dacht dat dit wel zou wennen maar dat doet het niet. Afgelopen week heb ik met tranen in mijn ogen een man behandeld en na de behandeling heb ik overgegeven omdat het gewoon zo niet goed voelde. Ik heb er de hele week echt slecht van geslapen/vreselijke dromen over gehad en ga nu met zoveel tegenzin naar het werk..
    Nu wil ik mijn baan opzeggen, dit is het gewoon niet voor mij. Ik heb contact gehad met mijn oude werkgever (kantoorbaan) en die wil mij wel terug en heeft me daarom een aanbod gedaan.
    Maar.. ik voel mij ontzettend schuldig tegenover mijn huidige werkgever. Ik heb haar destijds verteld dat ik echt toe was aan iets anders (dat dacht ik toen ook) en dat dit mij erg leuk leek. Ze heeft nu alles aangepast op dat ik er ben, flyers, website etc. Daarbij heb ik haar destijds ook gezegd dat 2avonden werken en soms een zaterdag prima zou zijn. Hier kom ik ook op terug, vreselijk vind ik het, ik kan mijn zoontje niet zelf in bed leggen etc en het gaat op dit moment niet zo lekker met hem (ik denk dat dat mede komt omdat ik er op bepaalde momenten niet ben) dus ik vind dit belangrijk...

Nu is het aanbod wat ik heb gekregen erg aantrekkelijk. Ik zou veel meer verdienen voor minder dagen (wel evenveel uur maar beter verdeeld), geen avonden meer, geen zaterdagen meer werken, reiskosten krijg ik vergoed (nu niet) en gewoon weer een normale kantoorbaan, geen naakte mensen meer..
    Maar; op mijn huidige werk is het ontzettend druk, er komt al iemsnd bij volgende maand maar goed als er ook iemand weg gaat(ik) dan schiet het nog niet op.. daarnaast is mijn bazin over 3 weken uitgerekend.. ik zou per 1 juli moeten starten bij mijn oude werkgever (harde eis vanuit hun)

Pfff ik twijfel.. ik zou voor mezelf moeten kiezen maar ik ben enerzijds bang voor de reactie van mijn bazin en anderzijds vind ik het ook lullig van mezelf om ze nu 'in de steek te laten'

Wel fijn om het even opgeschreven te hebben. Wat zouden jullie doen in zo'n situatie?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Opzeggen. Tja vervelend voor haar maar je eigen geluk gaat voor.

En misschien hard maar als je weg bent heb je niks meer met haar te maken.

G89, Noorie en mama en zoon vinden dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt. Ik heb ooit eens precies het zelfde mee gemaakt. Ik werkte toen in het ziekenhuis en terwijl ik daar werkte werd ik alleen maar ongelukkiger. Ook ik voelde mij schuldig en heb met heel veel lood in de schoenen toch mijn ontslag ingediend, mijn toenmalige bazin vond het niet leuk en dat kan ik alleen maar goed begrijpen. Toen ik haar duidelijk vertelde wat mijn beweeg redenen waren kon ze meer begrip opbrengen en snapte ze mijn keus. We zijn uiteindelijk op een nette en vooral vriendelijke manier uit elkaar gegaan.

Ik snap dat je je schuldig voelt maar je moet zo denken, wat heb je er aan als je iedere dag met lood in de schoenen naar je werk gaat? Jouw werkgever heeft op den duur ook niets meer aan je omdat je het vast en zeker in je werk terug zal zien. Probeer in een goed gesprek met jouw werkgever duidelijk te maken waarom je ontslag wilt. Wees eerlijk en denk aan jezelf. Continue ongelukkig voelen lijkt mij ook niet fijn toch?

4. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik snap je gevoel, maar ik zou toch gaan voor je eigen geluk. Niets lijkt me zo erg als met zoveel tegenzin naar je werk gaan.

Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing.

harlene2014 vindt dit leuk.
  5. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Je bazin weet helemaal niks hiervan af? Dus dat je met tegenzin gaat, dat je grote twijfels hebt, dat je het niet leuk vindt, etc etc. Als dit zo is, dan vraag ik me af waarom je eerder geen signalen hebt afgegeven. Het zal voor haar dan als donderslag bij heldere hemel komen. Ik kan me voorstellen dat het dan koud op haar dak komt vallen. En dat je dan dus bang bent voor haar reactie.
    Over de flyers etc. daar zou ik me niet zo druk om maken. Als er nog meer mensen bij komen dan moeten die toch weer aangepast.
    Hoe lang is je opzegtermijn? Kan je wel op 1 juli beginnen bij die nieuwe baan?

6. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Opzeggen, heb ik laatst ook gedaan. Ik had het er wel naar mijn zin maar kreeg een ander aanbod waar ik liever wilde werken.
    Ze waren echt begripvol.
    Je moet toch voor jezelf kiezen.

7. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Dit klinkt niet goed nee. Ik zou persoonlijk niet blijven als dit het effect is, hoe vervelend ook. Ze zullen er niet blij mee zijn, dat mag, maar dit lijkt me ook niet fijn voor de mensen die behandeld worden. Weet niet wat je precies doet hoor, maar als het dit effect heeft op je, lijkt me dat ze snappen dat dit geen goede combo is zo. Ik denk dat het even door de zure appel bijten wordt en dan volgend jaar kijk je terug en zie je dat het beter was het zo te doen dan door blijven gaan, omdat je bang bent voor wat er gaat komen. Zoals gezegd, eerlijk zijn erover, al kan het dat ze misschien al wat gemerkt hebben ook. Sterkte en succes met beslissen!

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee praat haar nog meer een schuldgevoel aan :rolleyes:

Misschien heeft ze het eerst nog even geprobeerd voor ze het aan wilde geven bij haar werkgever?

9. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Oke...
    Naakte mensen die je behandeld? Wat voor behandeling geef je ze dan? :D

Jazziepooh en Sado vinden dit leuk.
  10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Ik zou toch voor je nieuwe oude baan gaan. Dit klinkt niet gezond. Uiteindelijk is het nooit leuk om een baan op te zeggen maar je eigen geluk gaat voor!

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja weet je, genoeg werkgevers tegenwoordig die je ook zo op straat gooien zonder dat ze signalen afgeven. Liggen ze ook niet wakker van.
    Ik zou trouwens mijn twijfels ook niet meteen aangeven bij een nieuwe werkgever. Ten eerste omdat je daar je eigen ruiten mee in kan gooien en ten tweede omdat het werk naar verloop van tijd beter zou kunnen gaan bevallen.
    In TS haar geval is dat helaas niet zo waardoor ze nu tot de conclusie gekomen is dat het echt niets voor haar is. Nou prima toch? Ze heeft het iig geprobeerd.
    Ik verwacht overigens niet dat het haar bazin heel veel tijd zal kosten om een vervanger te vinden. Ze kan kiezen uit tig duizenden werklozen.

Ts, ik snap je gevoel wel maar ik zou er voor gaan!

Zara75 vindt dit leuk.
  12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Wat vervelend zeg! Het siert je dat je zo aan je bazin denkt, maar je moet gewoon je baan opzeggen. Dit soort dingen zijn vervelend maar dat gebeurt gewoon soms. Je hebt het nooit met verkeerde intenties gedaan, integendeel. Nu lijkt het ieta heel groots maar als je je baan eenmaal hebt opgezegd heb je dit weer snel achter je denk ik hoor. En blijven terwijl je je zo voelt... dat hou je toch nooit lang vol zo! Dadelijk zit je nog met een burnout thuis als het zoveel stress oplevert.
    Echt, door de zure appel heenbijten en je baan opzeggen. Komt goed!

Zara75 vindt dit leuk.
  13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Je bent een mens en mag van mening veranderen :)
    Gewoon eerlijk zijn tegen je baas en alles netjes afhandelen. Succes!

14. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Lekker voor je eigen geluk gaan... dat doet een ander ook.

15. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Het is altijd een risico om iemand aan te nemen die vanuit een totaal andere branche komt. Ik denk dat je huidige bazin zich daar best bewust van is. Jij kunt van tevoren ook niet weten of het echt wat voor je is, daar kom je pas achter als je er eenmaal werkt. Dus ik zou open kaart spelen met je huidige bazin en eerlijk zeggen hoe je je voelt. Heel rot voor haar, maar je kunt niet ergens blijven werken omdat je je anders schuldig voelt. Vroeg of laat ga je daar aan onderdoor.

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    In dit geval zou ik er niet al te lang over nadenken en me niet schuldig voelen.
    Heel vervelend voor je bazin, maar jij kon van te voren toch ook niet weten dat je dit niet prettig vind.
    Ik zou zsm mn ontslag indienen en gewoon eerlijk zijn over de reden. Ik denk dat ze het in eerste instantie niet leuk vind vanwege de werkdruk, maar als dat is gezakt zal ze blij zijn dat je eerlijk bent geweest.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Zo snel mogelijk een gesprek met je werkgever aangaan. Duidelijk en helder aangeven, waarom je weggaat. en direct je ontslag indienen. En natuurlijk hanteer je een maand opzegtermijn. En ja, een maand hou je het nog wel vol.

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Eerlijk zijn. Tis soms moeilijk maar t aller beste :)

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Draai het eens om..

Als zij ongelukkig zou worden van jou, zou ze je ook ontslaan.

Denk aan jezelf. Alleen jij bent in deze keuze belangrijk, niet je bazin

20. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik zou ook opzeggen.
    Momenteel zit ik in de positie waarbij ik ervoor gekozen heb om het inderdaad tegen mijn baas te zeggen.
    Het lijkt erop dat dit me absoluut niet in dank is afgenomen en wat hem betreft vertrek ik nog liever gisteren dan vandaag!

Kies voor je eigen geluk, over 3 maanden zijn ze je daar toch weer vergeten waarschijnlijk.

Deel Deze Pagina