Mijn opa ligt op t moment erg slecht. Hij praat niet meer, eet en drinkt niet meer en hij kan niks meer zien. Vrijdag zijn we er de hele dag geweest en vandaag weer. Zn ademhaling is erg oppervlakkig. Nu zitten we eigenlijk te wachten tot zn lichaam het opgeeft.. Hij krijgt wel morfine.. Maar nu, zouden jullie morgen gaan werken of niet?
Jee, heftig meid! Ik denk dat niemand die vraag kan beantwoorden, behalve jijzelf. Heb je een goede band met je opa? Hoe lang kan het nog duren? Ik denk dat je baas niet blij wordt als het een hele week duurt. Maar dan nog, als jij dat voor jezelf nodig hebt... Sterkte!
Ik kan je er geen advies ingeven. Vind dit liggen aan verschillende factoren. Wens je wel heel veel sterkte.
kan je gebeld worden op je werk als hij ineens achteruit gaat, en kan je dan weg? Zo ja, dan kan je gaan werken, is misschien wel lekker die afleiding. Zo nee, dan kan je in overleg met je baas misschien bijzonder verlof opnemen.
@panter nee ik kan niet z0maar weer weg, er m0et dan inval gez0cht w0rden en die vind je niet z0maar v00r een halve dag.. @Almi ja dat is dus het pr0bleem, het z0u n0g een week kunnen duren, al w0rd daar niet vanuit gegaan.. 0mdat hij niet meer eet en drinkt (en 00k geen v0cht meer binnenkrijgt) Lastig h00r, vind het een m0eilijke keus 0m te maken, het kan straks ineens gebeuren, vannacht, maar 00k pas dinsdag.. Pff en niemand kan me eigenlijk echt vertellen wat ik m0et d0en..
Poeh he...succes! Heb zelf ook voor die keuze gestaan en ik ben toen wel gaan werken. Kon wel zo weg, mocht het nodig zijn. (was 1,5 uur rijden) Het kan inderdaad wel een paar dagen duren, maar het kan ook een kwestie van uren zijn. Wat ik in ieder geval heb gedaan, is in mijn eentje afscheid van mijn opa genomen. écht met in mijn achterhoofd dat dit de laatste keer zou zijn dat ik hem levend zag. Heb wel een paar minuten met hem zitten praten..nou ja, ik praten en hij lag met z'n ogen dicht. Het heeft mij heel veel rust gegeven, en ik had er ook vrede mee toen ik het telefoontje kreeg. Ik heb het waken aan mijn ouders/ooms/tantes overgelaten. Ik had op mijn manier afscheid genomen. Dus die tip wil ik je meegeven; neem afscheid...het is heel moeilijk en zwaar, maar het is heel fijn om dat te kunnen doen. Verder wil ik je veel sterkte wensen de komende tijd!
ja ik zou wel gaan. en net wat er al eerder gezegd was gewoon alvast voor jezelf afscheid nemen. t kan idd kort of lang duren. wij hebben weleens in het verpleeghuis eenvrouw gehad die heeft 3 weken zo gelegen. zonder eten of drinken! ik bedoel maar. op je werk heb je nog wat afleiding ook. wil je veel sterkte wensen
Ik weet nog dat de oma van mijn man in juli/ augustus op sterven lag. Dat duurde ook langer als we hadden verwacht. Ze at en dronk niets meer de laatste dagen, ze hield ook niets meer binnen. Alles gaf ze over. Maar het heeft nog wel dagen aangehouden tot ze overleed. Net in de nacht dat we om half 3 maar naar huis waren gegaan, omdat je niet weet wanneer zoiets gebeurd, overleed ze die nacht om half 4, een uurtje later dus. Maar ik weet niet hoe het nu gaat? Aangezien je gister voor het laatst hebt gereageerd hier. Wat je keus ook is geworden met werken, ik wil je veel sterkte wensen.
ik heb bij allebei mijn grootouders gewaakt en was erbij toen ze overleden.. nadat mijn oma gestopt was met eten heeft ze nog paar weken geleefd.. pas toen ze morfinepomp kreeg ging het heel snel achteruit en na 1.5 dag is ze overleden. ik zou dus niet werken als je erbij wilt zijn.. zo niet, dan zou ik wel gaan werken met telefoon standby
Sterkte de komende dagen/tijd. Ik zou even in overleg met mijn leidingegevende gaan en de situatie uitleggen, misschien dat je tot een goede oplossing kunt komen waar je je prettig bij voelt. Ik kan me voorstellen dat werk prettige afleiding geeft maar ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk is om nu je hoofd erbij te houden.
Hoi meiden, dank voor de reacties! Ik ben toch gewoon gaan werken en heb overlegd met mn leidinggevende.... Tja die vind dat ik niet zomaar weg kan. Er is dus niets geregeld vandaag, dus als hij vanmiddag overlijdt kan ik niet weg... Hij ligt nu aan een morfinepomp dus ik denk dat ik morgen vrij neem en dan ben ik woe en donderdag ook nog vrij..
Vervelend dat je niet "zomaar" weg kan. Heeft dat met je werksoort te maken? Hoe is het vandaag gegaan met je opa?
Die keuze kan alleen jij maken, toen mijn opa en later ook mijn oma op sterven lagen, ben ik nog zo veel mogelijk bij ze geweest. Ik kon wel meteen weg van mijn werk mocht het nodig zijn, maar op het moment dat ze stierven was ik niet op het werk. Het kan inderdaad best nog een paar dgn duren in deze situatie, hebben wij ok meegemaakt, maar dat hoop ik niet voor jullie. Het is verschrikkelijk om een geliefde zo te zien lijden. Heel veel sterkte.
Ja, ik werk in de kinder0pvang en dan kun je niet z0maar wegl0pen.. Niet v00r de kinderen en niet v00r je c0llega's. Het is alleen jammer dat mijn leidinggevende z0 d0et. Ik heb m0rgen 00k geen vrij gekregen. Het gaat een stuk slechter dan gisteren, hij zit aan een m0rdinep0mp, de extra zuurst0f is gest0pt en hij krijgt spierverslappers.
Morgen vrij nemen zou ik in jou situatie ook doen, als hij morfine krijgt dan gaat het vaker sneller, was hier tenminste zo. Heel erg veel sterkte, ik weet heel goed hoe je je voelt.
beetje onzin dat ze dat zeggen: Als jij plots ziek wordt, moet er ook gelijk opvang komen tenslotte. Zijn er geen invalkrachten die regelmatig werken die je eventueel zelf kan inschakelen? Of kan contacten?
Nee helaas niet, en zeker niet v00r een halve dag. Daar0m dacht ik, dan neem ik maar vrij. Dan is alles ingedekt, het kan n0g wel, maar dan m0et ik m0rgen naar werk, alle vestigingen bellen en h0pen dat er iemand 0ver is. Z0 niet, heb ik weer pech...
Ik v0el 0p dit m0ment eigenlijk niks, alleen de h00p dat het v00r hem nu snel gaat. het is z0 een zielig h00pje, dat is wel m0eilijk 0m te zien. ik denk dat de klap pas k0mt als hij echt 0verleden is..