In mei hebben wij een trouwerij waar we als daggasten de hele dag mee mogen. Ik ben dus alvast op zoek naar feestkleding voor mn 5 kinderen. Via google kwam ik allerlei winkels tegen met communiekleding. Wow, wat mooi zeg! Worden alle kinderen die communie doen zo mooi aangekleed? Die voelen zich dus echt prins/prinses op die dag. Op de sites zie ik helaas geen prijzen. In welke categorie moet ik denken? Wie weet een mooie winkel met zulk soort kleding? Mag in zuid Nederland zijn of Noord Belgie.
Ja en nee Ligt een beetje aan de regio waar je woont. Hier in Twente doen de meeste kinderen mooie nette kleding aan met de 1e communie, voornamelijk in het wit, maar geen echte prinsessenjurken, in Limburg juist weer wel. Mijn oudste had een kostuum aan met overhemd, maar die was toen ook al wat ouder: bijna 12.
Bij ons wel, maar ik woon op het kamp zelf hou ik daar weer niet van , mag van mij iets simpeler. Geen gypsywedding praktijken.
Hier is het normaal. Witte of creme kleurige jurken (niet te overdreven ala gypsy) en jongens nette broek/overhemd/blazer jasje/ sjaaltje etc.. (Geen pak) vroeger was dit hier veel meer nu niet meer zo. Kleding van nu is veel leuker dan toen ik de communie deed alhoewel ik wel een heel leuk jurk had toen
Weet jij een leuke winkel bij jou in de buurt? Ik wil er gerust een stukje voor rijden. Ik wil wel graag kwaliteit, dus geen synthetische kleding oid. Misschien ken jij Ottelien kindermode?
Wij hebben voor onze zoontjes op onze trouwdag leuke pakjes gekocht bij Suits you well - Gelegenheidskleding Betaalbaar en erg leuk ook voor meiden hebben ze er mooie jurkjes bijv. Is misschien een kijkje waard. Succes met je zoektocht
Deze bedoel je zeker? Lolly Pop Kindermode Eindhoven, exclusieve kinderkleding en communiekleding Is wel echt mijn style!
Ik heb even nagekeken. Wat ik in jou situatie zou doen is naar Lollypop gaan in Eindhoven (hebben echt leuke kleding!) vind je daar niets kun je zo doorrijden naar Voerendaal Ottelien kindermode (nog geen 30 min vanaf Eindhoven als er geen file is) en dan eventueel door naar Maasmechelen in Belgie (outlet village). Daar hebben ze zaken liggen als Hacket, Mc Gregor,Tommy hilfiger en nog een zaak met allemaal nette (merk) kinderkleding. Volgend jaar doet mijn oudste de Communie en moet dan ook gaan shoppen. Weet nu al wat ik wil
Als dit de winkel is die ik denk dat je bedoeld (met merken zoals Alice Pi., Monnalisa en Rita) dan wordt je niet vrolijk van de prijs vrees ik. Mijn dochter doet dit jaar de communie en ik had deze winkel ook gevonden. Prachtige dingen hebben ze maar prijzen worden niet genoemd. Ik heb ze dus van de week maar eens gebeld. De jurkjes die ze hebben beginnen bij zo'n 150 euro maar zijn gemiddeld zo rond de 200 euro en dan moet er ook nog een jasje of vestje bij (voor als het te fris is), schoenen en andere accessoires. Hoe mooi ze ook zijn en ook al zijn het jurkjes die je kunt blijven dragen (niet de bruidsmeisjesjurken die je in sommige regio's ook wel ziet voor de communie) dat heb ik er toch echt niet voor over. Wij zoeken vrolijk verder....
Ik zie dat anderen me voor waren, ik bedoelde inderdaad ook Lollypop. Als je die bedragen die ik noemde ervoor over hebt dan kun je daar volgens mij helemaal uit je dak gaan.
Wat een onwijs goede tip. Over een maand zijn mijn schoonouders 50 jaar getrouwd en ik was al aan het denken over kleding en nu ineens deze tip. Maassluis is 15 minuten rijden voor ons. Ga binnenkort direct kijken. Online doe ik liever niet ivm de maat etc.
Dat klopt. Communiekleding is vaak niet goedkoop. Voor mijn petekindje dit jaar koste de jurk met alles ook 500-, euro en eerlijk gezegd zal ik voor de kleding van mijn zoon ook veel geld kwijt zijn maar moet zeggen tegenwoordig heeft C&A voor meisjes vaak ontzettend mooie en leuke jurken voor weinig geld. Is denk ik ook net wat je er aan wilt uitgeven en wat je smaak dan ook is
Op zich heb ik wel wat over voor mooie kleding, maar de familie van het bruidspaar (broertje/zusje van de bruid/bruidegom) gaan echt niet zulke prijzen neerleggen voor kleding. Ik vind het dan niet zo netjes om mijn kinderen over de top uit te dossen. Voor mijn gevoel verdient de naaste familie toch net iets meer aandacht. Ik kwam deze site ook nog tegen, die heeft ook een leuke collectie Rumbl! - Let's Make Some Noise en ik denk ook meer passend bij het gezelschap van die dag.
Oh dan is het helemaal ideaal inderdaad. Nou moet ik zeggen dat wij het wel online hebben besteld aangezien we er alles behalve in de buurt woonde. En met de maattabel op de site hebben we de perfecte maat binnen gekregen. Maar het blijft altijd een risico natuurlijk.
Bij lollypop hebben wij voor onze dochter ook kleding voor onze bruiloft gekocht. ..van te voren even gebeld met de vraag of we voor de 150 max in totaal wel konden slagen.. dit is dan ook gelukt... uiteindelijk kei leuk overgooiertje, onderjurk legging en haarbandje voor totaal 140 euro. Heeft ze later ook nog afgedragen...Laat ze mee kijken en je kan daar wel slagen. Tuurlijk waren er duurdere dingen maar dat is je eigen keuze (heb ik ook bewust niet gekeken omdat ik dan er verliefd op zou kunnen worden. ..succes