bultje in lip na koortslip. gaat niet weg. tips graag

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zoek tips. In de kraamweek kreeg ik een koortslip. Zoontje is nu 5 weken. Van de huisarts toen een pillen kuur gekregen, omdat ik net bevallen was. Een week later weer een koortslip. Weer een aciclovir kuur met vervolgens een onderhoudskuur voor 3 maanden.
    Die laatste koortslip heeft door het snel handelen niet goed kunnen doorkomen. Heel fijn, maar er blijven nu 2 bultjes in mijn lip voelbaar.
    De ene huisarts zegt dat het mogelijk nog besmettelijk is, de ander zegt van niet.
    Voor de zekerheid plak ik het nog steeds af. Kus en knuffel hem niet en voed met een mondkapje voor. Ik word er gek van.
    Ik heb nog nooit gehad dat er een bultje bleef na een koortslip. Ik heb er al van alles opgedaan maar niks werkt. Ook niks doen werkt niet. Iemand dit weleens gehad? Hoe kwam je ervan af? En is het nog besmettelijk?
    Voor de duidelijkheid, er zit geen blaasje of korstje. De lip is helemaal in tact.
    Ik had per ongeluk met mijn hand mijn mond aangeraakt en kwam 5 min later tegen de mond van mijn zoontje. Is dit dan besmettelijk? Er zat een compeed pleister op het bultje.

Bedankt voor de reacties

2. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand tips?

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe je er van af komt weet ik niet, maar als je lip helemaal geheeld is zoals je zegt geen korsten en blaasjes dan lijkt het mij niet meer besmettelijk. Het vocht/blaasje is besmettelijk.

Hoe lang zit het bultje er dan? Ik had vorige week ook een koortslip en die is nu weg maar het voelt nog wel iets opgezet er is alleen niks meer te zien

4. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor zover ik weet is het niet meer besmettelijk als er geen blaasjes of pus zit.

Maar gezien de gevolgen die het kan hebben zou ik tog nog een weekje voorzichtig aan doen. als het er dan nog zit zou ik het laten gaan en niet meer afplakken.

5. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik heb helaas ook regelmatig een koortslip.. Ik denk ook niet dat het nog besmettelijk is maar zou ook nog even het zekere voor het onzekere nemen,iig aankomende week.

Misschien zou je je lip in kunnen smeren met vaseline zodat hij soepel blijft en vettig en in vaseline zitten ook niet veel andere bestanddelen, misschien dat zelfs uierzalf nog beter is..
    Blijft het dan zou ik toch weer even contact opnemen met de huisarts..

Hopelijk is het snel over!

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Is het niet een soort van littekentje?

Deel Deze Pagina