Heel soms..

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Heel soms ben ik al die vakantiefoto's van andere zat.. de vakantieverhalen van anderen terwijl ik al jaren niet meer weg ben geweest omdat wij het telkens maar net redden.. Heel soms wil ik gewoon mijn telefoon uit het raam smijten en alles uitdoen en lekker wegkruipen in een heerlijk boek of samen knuffelen met de kleine zonder al die 'mooie' vakantieverhalen van anderen. Ik wens iedereen van harte een hele fijne vakantie, maar het doet soms eigenlijk een beetje pijn dat mijn man en ik ook kei hard werken en het ons niet gegund lijkt.. :)

Het moest even uit ;) :)

2. stressbal

stressbal Niet meer actief

Ik snap je frustratie!

Ik wilde dit jaar zo graag! En had financieel zelfs gelukt! Tot ik het huis uit moest waar ik woonde en met spoed een nieuwe woning moest huren dit alleen maar mogelijk was via een makelaar en ik dus al mn spaar en belasting geld aan borg kwijt was.

Dahaaggg vakantie :(

Volgend jaar een nieuwe poging:)

( Let wel ik ben ook al 13 jr niet op vakantie geweest :):$ )

3. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vakantie in eigen huis! Door ons huwelijk en de komst van ons derde kindje ook geen vakantie voor ons dit jaar. Dus doen wij elke dag iets fijns met de kinderen dat anders niet mag. Zoals bijvoorbeeld milkshake met veel vanille-ijs als ontbijt, een nachtje in de tent in de tuin,... etc Toch ook een beetje vakantie :)

4. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Pff vreselijk he.. we hadden ook gespaard, maar onze dochter werd plotseling ernstig ziek (opname in ziekenhuis en lange revalidatie).. godzijdank hebben wij een zorgverzekering met aanvulling, maar daardoor heb ik ontslag genomen van mijn oude baan om voor de kleine te zorgen.. geen recht op uitkering en daardoor al het spaargeld opgemaakt.. ik heb er nog steeds geen spijt van want ze is helemaal weer opgeknapt.. maar nu kriebelt het vreselijk nu iedereen op vakantie is.. :(

Aghja.. ;)

5. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.812
    689
    113
    Vrouw
    Je moet maar zo denken als jullie nu elke maand kunnen sparen hebben jullie volgend jaar een extra mooie vakantie waar je meer van gaat genieten dan mensen die elk jaar op vakantie gaan. Je waardeert het Veel meer als je niet elk jaar gaat!

Gelukkig gaat alles weer goed met jullie kleine.

6. browneyes

browneyes Actief lid

17 jun 2010
    406
    0
    16
    Ik begrijp je frustratie. Zelf ook al jaren niet op vakantie geweest. Nu heel onverwacht een teruggave van de energierekening gekregen. Nu gaan we een midweekje in een bungalow huisje in Limburg. Heerlijk.

Wat geweldig dat je ontslag hebt genomen om er fulltime voor je meisje te zijn. Ik vond dat nog wel even een compliment waard. Wat een super moeder!:)

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Same here :)

Mijn vriend en ik zijn 'al' 6 jaar samen maar nog nooit op vakantie geweest. Maar ik vind het zelf altijd wel erg leuk om vakantiefoto's te zien van anderen. Reizen naar Azië of Amerika of zo. Dan droom ik even, haha.

8. stressbal

stressbal Niet meer actief

Indd dat heb ik ook!

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ow meid ik kan je helemaal begrijpen. wij zijn ooit 1 jaar niet geweest door van alles en nog wat en ik heb meteen gezegd: dit nooit meer.

maar goed als de financieen niet meewerken word het idd heel lastig.
    ik hoop dat je volgend jaar kunt genieten van een welverdiende vakantie

10. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar!!!

Dit jaar konden we na 5 jaar niet op vakantie, eindelijk 4 daagjes weg. (Gelukje via vakantieveilingen)

Meteen vonden mijn schoonouders dat ze hun vakantiefoto's dan wel weer mochten laten zien ( ze gaan minimaal 3 keer per jaar op vakantie)

Heb toen eerst de onze laten zien, was van 2 dagen, want de eerste dag stonden we met pech langs de weg!

Daarna was ik zo aardig om de foto's van hen te bekijken.
    Heb na een half uur de dvd stop gezet.

11. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Gelukkig ben ik dus niet de enige die thuis is gebleven haha!

& dank jullie wel voor alle reacties! Voel me al stukken beter :)

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij zijn 1 keer samen op vakantie geweest. Zijn 8 jaar samen.
    Wel enkele dagen ardennen of duitsland maar een echte vakantie 1 keer.
    Langs de ene kant wil ik ook op vakantie, langs de andere kant, we hebben ons hier ook goed geamuseerd. Achteraf gezien hadden we wel kunnen gaan want met uitstapje hier, uitstapje daar,... hebben we eigenlijk bijna evenveel geld uitgegeven als je op een strandvakantie doet.

Volgend jaar wil ik wel gaan!:)

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Vervelend dat je niet fijn op vakantie kan gaan! Zie je al die foto's bij mensen thuis of op Facebook? Ik ben een paar maanden geleden met Facebook gestopt en ik mis er niets aan. Het lijkt toch vaak mooier dan het is dat anderen je laten zien.

14. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik ben juist blij dat we dit jaar niet op vakantie gaan. Kom je thuis en heb je gelijk een berg was van het hele gezin. Pfff

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben zo vreselijk zat! Maar niet omdat wij het niet kunnen betalen maar omdat wij niet op vakantie willen.

Altijd maar dat neerkijken op mensen die niet op vakantie willen! Bah! En wij maar die foto's kijken, nee dank je wel.

16. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Herkenbaar hoor! Dit jaar konden wij voor het eerst in ons huwelijk (6 jr) op vakantie.
    En juist nu moesten wij de vakantie halverwege afbreken door een sterfgeval in de familie.
    T is ook nu best vervelend om al die genietende mensen voorbij te zien komen, had er echt enorm naartoe geleefd. Maar familie is natuurlijk dan ff belangrijker, en we deden dit ook met alle liefde, maar het deed me stiekem ook best pijn om zo snel weer naar huis te gaan.

17. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Precies! ZP is leuker:D:D;)

18. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Als je zelf niet op vakantie wilt, waarom vind je het dan moeilijk om naar de foto van een ander te kijken? Erg bijzondere reactie....

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    He, dat is vervelend als je wel wilt gaan, maar het niet kan.
    Als je niet wil gaan, dan is dat toch geen probleem puzzelstukje.
    Ik snap niet waarom je zo reageert? En als je het geen probleem vind dat je niet gaat, waarom dan zo reageren op foto's van anderen. Dan lijkt het alsof je er ergens wel mee zit.

Voor iedereen die wel wil gaan maar niet kan vanwege de financiën. De volgende link: Home | De Vakantiebank
    Helaas zitten ze nu vol, maar dit is echt een goed initiatief.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Tja..
    Geen inpakstress, op het laatste ogenblik de laatste was wegwerken.
    Of heel je huis netjes maken.
    Geen Ruziemakende kinderen op de achterbank.
    Geen kotsend kind (wagenziek)
    Geen vertraging..
    Geen koffers zoek..
    Geen portemonnee gejat met je ID kaart (lastig terugvliegen)
    Geen kakkerlakken op je kamer
    Geen teleurstellende hotelkamer (op het plaatje zag er zo mooi uit)
    Geen beestjes (bedwanten) in je bed.
    Geen Franse blokkades
    Geen aanslagen
    Gewoon kunnen pinnen (mits er voldoende saldo is)
    Geen bergen was bij thuiskomst
    Enz..

Dus kom op! Het wordt weer lekker weer.
    Doe eens gek! Pak een terasje..
    Ga een keer naar het strand. Bezoek een andere stad..
    Neem zo voordelige terreinkaart. En ga lekker treinen.
    Maak een keer wat anders qua eten klaar.

Het vakantiegevoel zit hem niet in een ander land zijn, maar juist lekker ontspannen en wat anders doen, wat je normaal niet doet.
    En wil je echt naar een ander huis, ruil dan met een vriendin.
    Of bied aan om op haar huis te passen, als ze met vakantie is.

Deel Deze Pagina