Traplopen....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Be Happy, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Misschien maak ik van een mug een olifant en zie ik allerlei beren op de weg....:p

Aiden kan prima de trap oplopen, maar de trap afgaan, vond hij tot voor kort doodeng.

Zittend de trap af wil hij absoluut niet en achterstevoren kruipend de trap afgaan, wil hij ook niet.
    Hij wil lopend de trap af.

Geen probleem zou je denken.

Maar het volgende is nu het geval.

Mijn vriend is een paar jaar geleden geopereerd aan een tumor in zijn hersenstam. Met zijn linkerhand voelt hij weinig tot niks meer.

Afgelopen week meldde hij vol trots dat Aiden aan de hand mee naar beneden liep. Hij hoefde niet meer getild te worden!

Vanmorgen zag ik echter hoe hij de trap afliep: mijn vriend langs het brede gedeelte, met zijn rug langs de muur en ons ventje aan zijn rechter hand, via het smalle gedeelte!
    Ik vind het doodeng dat Aiden dat smalle stuk trap leert te gebruiken. Ik krijg visioenen dat hij in zijn eentje straks ook dat smalle stuk gaat gebruiken en met een gebroken nek onder aan de trap ligt.......:(

Mijn vriends excuus: ja, maar ik voel niks met mijn linkerhand en kan hem dus ook niet met links aan het handje vashouden.

Stel ik me aan en moet ik hem gewoon zijn gang laten gaan op deze manier?
    Of is het echt een foute manier van trap leren aflopen?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm kan hij goed bij de trapleuning?
    Dan zou je hem kunnen leren dat hij alleen met papa op het smalle stuk mag (omdat papa hem nou eenmaal niet met links een hand kan geven..)
    Maar als hij straks alleen gaat, of met jou... Dat hij gewoon het brede deel gebruikt.

3. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Kan je vriend niet andersom lopen? Dus met z'n gezicht naar je zoon toe? Of heeft hij dan te weinig stabiliteit?

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Inderdaad goed uitleggen dat dat alleen met papa mag, dat ie alleen en met jou op het brede gedeelte moet lopen. Zoontje hier weet inmiddels al heel goed dat mama sommige dingen anders doet/niet kan omdat ze 'au' heeft...

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Zo doe ik het ook altijd. Onze jongste dochter kan goed achterstevoren de trap af, maar ze vindt het leuker om gewoon vooruit de trap af te gaan. Maar ze kan nog niet bij de trapleuning. Dus ik dan ga ik achterstevoren de trap af en geef haar dan een handje. Naast elkaar de trap afgaan zou ik sowieso niks vinden.. Daar vind ik een standaard trap in een woonhuis te smal voor.

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

ik zou je zoon gelijk aanleren dat hij alleen de trap afgaat en dan via het brede gedeelte. En zich vasthouden aan de trapleuning.

Jij of je vriend ervoor, eventueel andersom naar beneden.
    Maar ik zou hem zeker niet via het smalle gedeelte naar beneden laten lopen.

7. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier loopt zoontje al maanden alleen de trap af (met ons ervoor). Wij hebben hem nooit vast gehad. Eerst ging hij achterste voren en sinds een paar maanden nu gewoon zoals wij eraf gaan. Hij kan best vallen maar omdat wij voor hem lopen (wij achterste voren) zal hij nooit ver naar beneden vallen. Misschien een optie voor jullie?

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik liep altijd zelf achterste voren de trap af en dochter kon dan gewoon over het brede deel lopen met mij voor zich. Zo kon ik eerst haar hand vasthouden en haar begeleiden (met haar andere hand hield ze de leuning vast). Daarna kon ik het gewoon in de gaten houden hoe ze het zelf deed, dus zonder mijn hand. Vervolgens ging ik zelf gewoon de trap af, dus ik voorop en zij achter me. En inmiddels doet ze het zelf zonder dat ik er voor loop.
    Zittend vond ik niks; ze vond het dan net een glijbaan en wilde veel te snel gaan. Achterste voren voor haar vond ik ook maar eng.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dit

Ik denk dat hij op deze leeftijd wel doorheeft dat het bij de een zo gaat en bij de ander zo.

10. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Achterste voren meelopen als vriend dat kan. En anders aanleren dat het bij de een anders gaat dan bij de ander.
    Hoewel wij onze kinderen steeds naar het brede deel stuurden, presteerden ze het beide om langs het smalle gedeelte te gaan....

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou hem dit ook echt niet willen aanleren. Ik zeg ook altijd heel duidelijk tegen mn dochter dat ze op het brede stuk moet lopen, die kleine voetjes op dat smalle stuk, brrrrr daar krijg ik ook nachtmerries van. Achteruitlopen lijkt me de beste oplossing voor je vriend.

12. misa

misa Niet meer actief

Ik snap je punt. Ik zou ook zeker hem aan de juiste kant de trap willen laten aflopen....!

13. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ook echt een rottrap. Ook wij zeggen steeds dat hij via het brede deel moet. Sinds ik zwanger ben zijn we ook goed gaan oefenen met naar beneden. Ondanks dat zoon lang is kan hij nog niet bij de leuning. Ik heb op de billen geprobeerd maar vooral bovenaan zit een stomme kromming en ben gewoon te bang dat hij dan weg glijd. Nu dus lopend en ik achterste voren de trap af en een hand geef

Deel Deze Pagina