Ik ben opzoek naar ervaringen en behandelingen. Ik moet een keuze maken operatie of eerst naar een sport medisch arts.
Ik heb alleen ervaring met meteen operatief omdat de druk in de spier zo hoog was dat spoed handelen noodzakelijk was. Maar ik vond dat echt wel heel heftig om te zien en te verzorgen, de spier ligt echt open dan en duurde ook heel lang hoor het genezen was. Maar je hebt nog wel een goede doorbloeding dan? De chronische vorm dan ook vermoed ik? Ik werkte op de kinderintensieve dus daar alleen acute gevallen gezien. Als er opties zijn om een operatie te vermijden zou ik die proberen maar het moet wel veilig blijven en niet nog erger worden met alle gevolgen vandien
Dank voor je reactie. Ik was door de huisarts doorgestuurd omdat ze het bultje op mijn been op een spatader vond lijke . Ik heb een vaat onderzoeken gehad en dat was allemaal goed. Ik heb eigenlijk al meer dan 11 jaar klachten tijdens wandelen. Ben sinds 31 maart begonnen met wandelen, elke dag 10.000 stappen en ervaarde dat nog steeds. Nu weet ik de oorzaak. Waar ooit 20 jaar geleden mijn toemallige huisarts op mijn andere been een vetbultje noemde is de chirurg van mening dat dit ook een compartimentsyndroom is. Hij kon zijn vinger in het bultje duwen. Gelukkig daar niet zoveel last van. Bij mij is het inderdaad chronisch. Vind een operatie nogal een ingreep maar via een sport medisch arts zijn weinig resultaten bekend van behandeling.