Hoi Wat doen jullie op een koorstlip en mag zovirax als je zwanger bent? Wat vinden jullie van de compeed koortslip blaasjes? Als ik ze er op doe zijn ze binnen 5 a 10 min er weer af! t laat gewoon los! Groetjess
Ik heb gehoord dat Zovirax niet mag. De Compeed pads vind ik ideaal. Eerst het wondje een beetje droog deppen en dan dat ding er op. Alleen als het een beetje binnen op je lip zit zeg maar, dan komt het stickertje op het natte gedeelte van je lip en laat ie gauw los. Bij mij blijven ze best lang zitten. Ik plak ze niet vlak voordat ik ga eten ofzo, want dan kun je er op wachten dat ie los komt.
Die zijn heel goed, ik krijg elk jaar koortslip en dan loop ik er weken mee en smeren helpt niets, afgelopen heb ik die patch gekocht en met 2/3 dagen was alles weg.
Bij mij werkt geen enkel zalfje en ik gebruik dus de compeed patch puur om hygienische redenen. Zou officieel niet eens mogen werken met een koortslip. En ik vind het voor mijzelf prettiger als er wat op zit.
Oke dan ga ik ze toch nog maar es proberen, idd met eten gaan ze eraf, dus na het eten op doen ofzo. Ze zijn wel best prijzig of niet? Groetjess
ca. 9-10 euro voor 15 stuks. Is best prijzig, maar dat heb ik er voor over. Als je vanaf het begin namelijk plakt, ontstaan er geen korstjes en heb je geen last van pus enzo. Ideaal. Ik zie dat je snel gaat bevallen. Let er dan ook op dat je in geen geval je baby in aanraking laat komen met je koortslip! Het risico is met de patches ook wat kleiner. Maar kusjes zou ik ff niet doen, hoe moeilijk dat ook is. En handen wassen, handen wassen, handen wassen. Het risico is groot. Je VK of kraamverzorgende kan je er waarschijnlijk alles over vertellen.
Hoi ja daarom wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf! je eigen kind! en dan niet kussen... het word al minder.. dus hoop zo dat t helpt.. Liefss
Nou ik heb ze hoor de compeed lipblaasjes toch maar gekocht.. Ik maak me lip heel goed droog binnen en buitenkant. Plak het erop maar naar 5 min is ie aan de binnenkant alweer los.. Probeer er echt zo min mogelijk aan te zitten, maar t laat gewoon weer los.. Iemand nog tips of zijn ze gewoon niet voor me weggelegd.. Liefss
Niet er aan peuteren of met je tong steeds eraan voelen. Ook als de binnenkant los laat kunnen ze nog best lang blijven zitten.
ik vind het ook troep, had ze gekocht omdat ik net bevallen was en de volgende dag een koortslip kreeg, grr, maarja bij mij lieten ze ook steeds los...
Ik heb ook regelmatig last gehad van een koortslip en moet zeggen dat ik eigenlijk tot nu toe niet echt tevreden ben over wat voor product dan ook. Het fijne aan de compeedblaasjes is dat die de aangedane plek afplakken, waardoor je niet zo angstvallig in de gaten hoeft te houden of je er misschien toevallig weer aangezeten hebt Maar ik geloof wel dat er haast geen werkzame stoffen in die pads zitten. Desalniettemin heb ik tijdens mijn zwangerschap helemaal niks gebruikt toen ik een koortslip had, enkel met teatree-olie gesmeerd en dat was eigenlijk misschien wel effectiever dan wat voor smeerseltje ook.
Ik ben zeer tevreden over Chi, koop je bij de tuinen. Zodra je het al op voelt komen meteen smeren, bij mij trekt die vaak dan weg voordat hij echt doorzet. Of euchina lipbalsem van het kruidvat zelf. (is zo'n groene stick) Al die andere dure smerseltjes werken bij mij ook totaal niet. Compeet heb ik nog nooit gebruikt dus kan je verder geen tips geven.
@ Dani: misschien plak je de pad wel te veel op het natte/zachte binnenste van je lip? Daar kan deze inderdaad niet goed hechten. Ik plak de pad eigenlijk altijd zoveel mogelijk op de droge lip zelf. Je komt toch minder gemakkelijk in contact met het deel van de lip dat meer aan de binnenkant zit, zeg maar. Misschien het uitproberen waard? @runner: die Chi kende ik nog niet. Die maar eens proberen dan. Bedankt voor je tip!
@ Dani: ik hoop overigens voor jou dat je koortslip binnen no-time helemaal weg is nu, zodat je straks (hoop voor jou al snel ) je kleintje lekker naar hartelust kunt knuffelen en kussen. Want dat wil je als mama inderdaad graag gewoon kunnen.
Hey Bedankt voor de tips! De koortslip is nu een korstje.. Dus al wel redelijk ingedroogd. Ik ga zeker proberen of het meer aan de buiten kant kan plakken ja, misschien plak ik het te ver naar binnen. Groetjes!