Wat een (medische) problemen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jasnoo, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jasnoo

Jasnoo Lid

9 nov 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben 24 weken zwanger van onze derde en ik zie het even niet meer zitten. Ik heb hartkloppingen en vaak een hoge pols en ben daarvoor met spoed doorverwezen naar de gyn. Deze heeft mij weer met spoed doorwezen naar de cardioloog - hij heeft mij volledig onderzocht en vond het nodig dat ik 24 uur met holter moest lopen (heb de uitslag nog niet binnen). Daarnaast vond de gyn. de bloeddruk veel te hoog en slik nu bloeddrukverlagers, waar ik ontzettend suf en naar van wordt. Tevens kwam men tot de ontdekking dat bepaalde bloedwaarders niet goed waren, en werd ook weer met spoed doorverwezen naar een internist - hij gaf aan dat de schildklier te langzaam werkt en men is aan het uitzoeken waar het aan ligt want het moet wel behandeld worden (morgen hoor ik de uitslag). Nu maak ik me natuurlijk enorme zorgen en vraag me af wat dit allemaal voor de zwangerschap en voor mij betekent. Groet,

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Jasnoo.

Je zal voor de schildklier waarschijnlijk ook medicatie gaan krijgen. Dit zal medicatie zijn die je mag in de zwangerschap.
    De waardes van je bloed zullen tijdens de zwangerschap gecontroleerd blijven worden voor de schildklier, zodat de medicatie aangepast kan worden. Dit geld ook voor na de bevalling.
    Doordat je en medicatie voor de bloeddruk en medicatie voor de schildklier heb acht ik de kans groot dat je daarom onder controle blijft van de gynaecoloog.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina