Ik heb afgelopen week een opvouwbare bolderkar gekocht voor 59 euro. Bij aankomst bleek de kar gebruikt: er zaten overal moddervlekken op de bekleding en er was lakschade. de wielen waren wel als nieuw. Ik heb de webshop hierover aangeschreven en zij stellen een compensatie voor van 12 euro in plaats van retoursturen. Nu ben ik helemaal vóór duurzaamheid en tegen onnodig retour heen en weer sturen van pakketjes, maar ik vind deze compensatie eigenlijk best mager (het is ongeveer het bedrag wat zij uitspraken aan retour- en bezorgkosten als ik hem zou willen omruilen). Dan zou mijn gebruikte/tweedehands bolderwagen alsnog 47 euro kosten, wat ik aan de dure kant vind. wat vinden jullie? overdrijf ik en is de voorgestelde compensatie netjes? of zou iets meer op zijn plaats zijn? Ik ben geneigd om te vragen om een nieuwe als ze niet ruimer willen compenseren...
Ik zou richting de helft eerder normaal vinden inderdaad. Anders kocht je er wel 1 op marktplaats. Dus hogere vergoeding of retour en een nieuwe laten bezorgen.
Nee daar zou ik niet mee akkoord gaan. Ik zou 20-30 euro willen zien. Je koopt een nieuw product, dat is duidelijk niet wat ze hebben geleverd. Ik zou overigens ook geen retourkosten gaan betalen voor een verkeerd geleverd / defect artikel.
Ik zou een nieuwe willen, geen compensatie. Als ik bij voorbaat een nieuwe bestel, dan ga ik er ook van uit dat ik een nieuw product ontvang. Het hele gedoe met zelf moeten ontdekken dat er modder op zit en er sprake is van lakschade, daarover contact moeten opnemen etc - dat vind ik al zo vreselijk irritant, ik heb dan helemaal geen zin meer in gesprekken over compensatie en onderhandelen over welk bedrag. Als ik tweedehands wou, had ik dat wel besteld. Maar goed, ik heb gedoe over een besteld boek dat werd verkocht als nieuw (echt nieuw, niet tweedehands ‘in nieuwstaat’ ofzo) en het is zóveel gezeik dat het een principekwestie is geworden voor me…
Ze verkopen je nu een tweedehands product en willen de retour kosten dan 'betalen'... Dan hadden ze het als tweedehands moeten aanbieden, dus nee zou daar zeker niet mee akkoord gaan.
Ik had deze retour gestuurd en een nieuwe willen hebben.. Je koopt en betaald voor een nieuw product Ik heb dit trouwens ook een keer gehad met een smart watch Doosje met plastic verzegeling was verbroken.(doorgesneden) Ze hadden er een andere nieuwe doorzichtige sticker scheef overheen geplakt.. Ik heb er foto's van gemaakt en gestuurd naar de klantenservice Ik moest het doosje toen op hun verantwoordelijkheid open maken en kijken of het wel allemaal compleet was.. Daar foto's van moeten maken en toen retour gestuurd Je koopt iets nieuw.. Anders had je wel van Marktplaats oid kunnen kopen als je 2e hands wilde
Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Ik zou me ergeren aan de lakschade. Dan had ik hem wel tweedehands gekocht. Dit klinkt als een tweedekans product. Dat is prima maar daar hoort de prijs dan ook bij.
Ik zou dit zeker niet doen, je hebt gewoon niet gekregen wat je besteld hebt. Stel dat ze nou echt een goed bod doen en jij een beschadigd product prima vindt, dan heb je een deal. Maar ik vind een compensatie van 12 euro zelf daar niet genoeg voor en zou het dan lekker heen en weer sturen voor een nieuwe.
Je zit nog gewoon binnen je wettelijke bedenktermijn van twee weken, dus als ze weigeren om te ruilen, dan moeten ze het product gewoon terugnemen, punt. En zelfs als dat niet zo was: ze zijn verplicht je een deugdelijk product te sturen. Hebben ze hierover op voorhand niks gezegd, sta je evengoed nog in je recht. Vergelijk het maar met dat ze bij een woonwinkel ook altijd duidelijk zichtbaar op een bank moeten zetten ‘showmodel’ als ze die gaan verkopen. Dan laat je als verkoper weten dat er zichtbare of onzichtbare gebreken kunnen zijn.. en als de koper dat risico niet erg vindt, kan hij/zij voor een lagere prijs krijgen. Dus: gaan ze moeilijk lopen doen, dan kun je ze op hun plichten gaan wijzen. Edit: ik hou zelf nooit van geld terugkrijgen in dit soort situaties, want ik ben niet voor niets op zoek gegaan naar een specifiek product. Dus: omruilen voor een goed exemplaar het liefst.. en als ze moeilijk gaan lopen doen nemen ze het product maar terug. Zou me teveel moeite zijn om ook nog iedere keer te moeten leuren om geld ook.
Bijna. Hier is geen sprake van een ondeugdelijk product. Er is sprake van non conformiteit. Product voldort niet aan de omschrijving en is dus non conform. Retourkosten zijn volledig voor de verkopende partij en ze zijn verplicht hem terug te nemen als TS hem wilt omruilen.
Ik ga hem omruilen. Na een tweede mail boden ze 20 euro compensatie, maar nu hij hier zo een paar dagen staat wíl ik ook gewoon een goede nieuwe..
Oh wauw, wat een slechte service. Ik zou wel een hele grote compensatie willen hebben voor ik hiermee akkoord zou gaan. Er kan altijd iets met en product aan de hand zijn wat de verkopende partij over het hoofd heeft gezien, maar een dusdanig duidelijk gebruikt product verkopen als zijnde nieuw? Nee dat kan echt niet! Ik zou hem dus retourneren en een nieuwe willen hebben. Hopelijk heb je snel de nieuwe in huis. En ik weet niet of ik zelf nog eens bij die webshop zou willen bestellen...
Gezien de bolderkar opvouwbaar is, ging ik er van uit dat de vlekken er niet uit gingen (want waarom zou je anders moeite doen met de webshop..). Zou dit dan niet onder ‘beschadiging van het product’ vallen?
In dat geval: retour ermee (kosten zou ik ook niet betalen) en een nieuwe eisen. Gewoon bellen. Ik vind dat niet normaal.