Ppfff, ik moet even mijn ergernis delen hoor.! Op zondagochtend bellen mijn ex-schoonouders altijd even met mijn kinderen. Zo ook deze ochtend, alleen was ik op dat moment even in gesprek met een vriendin wiens zoontje van 1 gisteren in het ziekenhuis is opgenomen. Prima, bel ik later wel even terug. Maar meteen erna ging de telefoon nog een keer, en nog een keer. Toen heb ik hem maar op stil gezet, om vervolgens een kwartier later te zien dat ik 20 (!!) gemiste oproepen heb.! Ligt het nou aan mij, of is dat echt absurt.?!? Je gaat toch niet 20 keer achter elkaar iemand bellen.? (Noodgeval uitgezonderd) Wat denk je dan.? Als iemand niet opneemt zal daar toch wel een reden voor zijn.? Dit is al vaker voorgekomen (één keer toen ik met mijn eigen zoontje op de badkamer zat te stomen omdat hij heel ziek en extreem benauwd was, en op de achtergrond hoorde ik die telefoon maar gaan, en gaan, en gaan, en gaan... Echt ik vind het zó irritant. Ik moet haar zo dus terugbellen maar ik denk dat ik beter eerst nog even tot 10 (of 100) kan tellen. Zo... hart gelucht
Misschien zijn zij ongerust dat jij niet opneemt? Of is er iets aan hun kant aan de hand? Stuur een kort berichtje ("Het komt nu even niet uit, ik bel zo zelf even terug") en maak je niet zo druk
Als het inderdaad geen noodgeval blijkt te zijn, is het vreselijk irritant ja! Ik hoop maar dat er niks aan de hand is, en dan gelijk maar even aangeven dat je een gemiste oproep ziet en echt terug belt zodra je de oproep hebt gezien. En misschien uitleggen dat als je 20 gemiste oproepen ziet, dat je denkt dat er iets vreselijks is gebeurd. Succes!
Oei zo herkenbaar dat doet mijn vader ook altijd. Ik zeg dan altijd tegen hem dat ik ook een leven heb en niet constant met een telefoon in mijn hand rondloop
Nou ik snap je wel, dat 'dwingende' (zo ervaar ik dat) zou ik ook megairritant vinden! Tenzij er iets aan de hand is natuurlijk. Als ik jou was zou ik wel zeggen dat je dat niet fijn vindt. Mn moeder had er vroeger ook een handje van, als ze me niet te pakken kreeg om me dan op mn werktelefoon te gaan 'stalken'. Ik heb er toen wel wat van gezegd, dat als ik zie dat ze heeft gebeld dan wel terug bel en ze niet nog meerdere keren en op mn andere telefoon hoefde te bellen. Probleem opgelost
Inderdaad heel dwingend.! Dat deed mijn ex ook (heeft hij dus niet van een vreemde) en misschien dat het me daarom wel meer raakt dan dat een ander zou doen. Maar inderdaad ik heb gewoon een leven en er kan wel eens iets tussenkomen wat op dat moment belangrijker is. Ze wéét dat ik wel terugbel als ik een gemiste oproep heb, ik heb dit gedrag namelijk al eerder met haar besproken. Snel een berichtje sturen tussendoor kan misschien soms wel, maar ik vind gewoon niet dat ik me hoef te verantwoorden als ik de telefoon niet opneem, toch.? Lang leve het mobiele tijdperk Maar inmiddels is het gelukkig alweer gezakt hoor
O, dat is vervelend zeg! Dat zou ik wel tegen ze zeggen, het is niet normaal om zo vaak te bellen. Als je in de gelegenheid bent om te telefoneren, bel je wel terug, toch?
Ik zou expres nog een uur wachten met terugbellen.. Dat je het 2 of maximaal 3x probeert, oké. Maar 20 gemiste oproepen? Kom op zeg. Verwachten ze dat jij de hele ochtend klaar staat om dat ene telefoontje elke zondagochtend te beantwoorden? Het is toch logisch dat je soms niet gelijk kunt oppakken.
Irritant. Herken het deels van mijn schoonouders. Als ik alleen thuis ben en zij bellen op de vaste lijn heb ik eigenlijk vaak geen zin om op te nemen. Dan laat ik hem lekker gaan, maar ze laten hem dan rustig 20/30 keer overgaan. Alsof er dan wel opeens iemand opneemt Heel irritant ook als ik soms even niet op kan nemen ipv niet op wil nemen. Maar lastig om wat van te zeggen, want kan moeilijk zeggen dat ze dat vaak doen, want dan weten ze dus dat ik wel thuis ben, Haha Overigens vind ik ze sowieso vaak dwingend. Het feit dat ik dat al vind maakt natuurlijk ook dat ik het nog irritanter vind en ook niet opneem...
Het is echt irritant ja. Mijn vader deed dit ook. Ik heb hem uitgelegd dat ik kan zien dat hij gebeld heeft en dat ik terugbel wanneer het kan, dus dat 1x bellen genoeg is. Mijn oom deed het laatst ook. Ik denkt dat het ook een generatie kwestie kan zijn? Waar vroeger iedereen meteen op nam op een vaste lijn is eea erg veranderd sinds het mobiele tijdperk.
Bellen ze altijd op hetzelfde tijdstip? Dan kan ik me indenken dat ze bang zijn dat er wat was ofzo en daarom maar bleven bellen. Maar je kan niet meer dan aangeven dat je in gesprek was en niet kon opnemen. Anders nieuwe regel opzetten, 2x bellen..neem ik niet op en heb binnen 15 min niks terug laten weten, bellen/appje, dan mogen ze nog eens bellen. Vind t wel netjes dat ze altijd bellen met de kinderen.
Dat kan je gewoon zeggen lijkt me. Goh staat je huis in brand? Want anders hoef je niet zo vaak achter elkaar te bellen hoor.. Heel irritant, maar helaas, hoe langer je wacht hoe vaker ze gaan bellen en hoe meer jij je ergert.
Als mensen dit gedrag altijd vertonen dan ga je er niet meer vanuit dat er iets is. En sowieso ben ik niet de aangewezen persoon voor hun om te bellen in een noodsituatie. Ik heb ze inmiddels gesproken en er was inderdaad niks aan de hand, ze zitten heerlijk in Italië op de camping. Mijn ex-schoonmoeder vind gewoon dat als zij belt dat ik dan alles uit mijn handen moet laten vallen. Dat doe ik meestal ook, maar een goede vriendin met een heel ziek kind gaat in zo'n geval áltijd voor.!
Klopt hoor.! Maar ik heb dit al eerder aangegeven aan ze. En als er iets belangrijks is aan mijn kant dan ga ik dat niet 'aan de kant schuiven' om oma haar zin te geven. Hoe dan ook moet ik me er misschien niet zo aan ergeren, maar ik heb nou eenmaal ook mijn zwakke plekken haha
Ik zou er eigenlijk vanuit gaan dat ZIJ een noodgeval hebben als ze 20x bellen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken.
Oh ik lees nu je bericht. Ik vind dat echt ontzettend ongezond gedrag en zou aangeven dat ze voorlopig even niet hoeven te bellen, zijn ze nou helemaal?
Als mijn ouders of schoonouders 20x achter elkaar zouden bellen, zou ik trouwens met ze naar de huisarts gaan. Dus vandaar dat ik me nu ineens ook afvraag: zijn jouw schoonouders volkomen gezond of schuilt er meer achter dit soort acties?
Ik zou ze op een vaste tijd laten bellen. Tussen half 10 en 10 bijv. Dan kun jij daar rekening mee houden door bijvoorbeeld voor die tijd of na die tijd met een willekeurig ander persoon te bellen/appen. Behalve bij een noodsituatie dan 2x bellen en na een half uurtje weer. Voor en na die tijd (kan echt wel een beetje schipperen neem je bijna niet op? Zo lijkt het me voor beide partijen het makkelijkst