compensatie verlof zomervakantie in voortgezet onderwijs

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door A1988, 16 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Tnx voor de felicitaties! :)

Klopt. Ik heb geluk dat mijn directeur niet negatief tegenover mijn voorstel stond. Het is op deze manier ook in het voordeel van de organisatie, vandaar.

Volgens mij is het niet zo dat je fulltime o-verlof mag afdwingen, ook al is het onbetaald. Als ze teruggrijpen naar de CAO, hang je. Alhoewellll... Eigenlijk ís er op dit moment geen geldige CAO-BVE meer, omdat deze al het maximale aantal verlengingen heeft. Dat zou betekenen dat de landelijke basisregels gelden, als je het hard wilt spelen. Maar over de gehele linie is de CAO-BVE beter, dus men zou zichzelf in de vingers snijden door de landelijke regels te willen hanteren. En je bent meteen alle goodwill kwijt...

En ook in de landelijke regel geldt de basis van halve aanstelling gedurende 1 jaar, of anders indien samen overeengekomen. Dus zuinig zijn op de goodwill is in deze de veiligste taktiek.

Over de o- verlofkorting moet het nieuwe kabinet nog beslissen, maar ik ga er ook al niet meer van uit... (Maar hoop en bid natuurlijk op volle kracht)

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ja als ze echt vasthouden aan de CAO is het wat anders... gelukkig valt er in veel situaties goed te praten en te onderhandelen!

Over wat jij nog schreef over minder werken straks en die dagdelen... Eigenlijk ga je 0,6 fte werken, maar dan mag het idd over 4 dagen verspreid worden en daar zit je niet op te wachten!

Ik heb een hele goede en lieve teamleider en ik blijf voorlopig op 0,8 fte staan en die plant hij in over 4 dagen. Wel is me door de clustermanager te kennen gegeven dat ik voor de veiligheid beter op 0,788 zoiets kan gaan zitten omdat ik dan door de CAO "veilig" ben wat betreft die 4 dagen.
    Mocht er in de toekomst een teamleider komen die niet zo welwillend is moet ik toch nog 5 dagen komen voor die 0,8 en heb ik geen poot om op te staan.

Ik duim met je mee hoor wat betreft die ouderschapsverlofkorting! De wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

3. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Klopt als een bus wat betreft de 'veiligheid'.

Ik ben er ook nog niet helemaal uit. Als ik bij 0,6fte de garantie kan krijgen maar op 3 dagen ingepland te worden, kies ik daar ook voor. Mijn directeur zei dat dat wel los zou lopen, maar dat hij het op geen enkele manier kon garanderen.

Ik ben op dit moment bezig met een opleidingstraject. Volgend schooljaar ga ik waarschijnlijk ook een ander takenpakket krijgen, wat meer richting orthopedagogiek, en daarna ga ik zelf collega's in die materie opleiden. Het kan zijn dat ik dan van locatie ga wisselen, dus ik wil alles heel goed uitgezocht hebben, omdat een andere directie nog wel eens anders tegen de zaak kan aankijken.

Ik ga t.z.t. Uitzoeken of ik in dat geval alsnog deeltijdontslag kan krijgen van 0,6fte naar 0,525, om weer safe te zitten. Maar dat zoek ik t.z.t. Wel uit.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Haha, ook sorry namens mij. Geen hormonen maar jarenlang tijdens alle feestdagen en verjaardagen uit moeten leggen hoe het toch zit met de vakanties. Daar ben je een keer klaar mee ;) kon jij niet weten natuurlijk.

Bijzonder is dan weer wel dat je zou denken dat ze allemaal wel zouden willen profiteren van al die voordelen (de nadelen zien ze voor het gemak maar even over het hoofd) maar een baan in het onderwijs zien ze dan écht weer niet zitten! Ik kon ook niet vervangen worden tijdens m'n verlof en vacatures zijn bij ons moeilijk in te vullen. Tja...

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Zo had ik een bewust kinderloze collega die jaloers opmerkte ook wel 'lekker 16 weken zwangerschapsvakantie' te willen. Ze durfde zelfs te beweren dat het 'niet eerlijk' was dat zij daar geen recht op had.

Maar zwanger zijn, bevallen en voor een baby zorgen: ho maar!

Ik was zelfs bereid haar naar mijn fertiliteitsziekenhuis door te verwijzen, voor 'lekker makkelijke IVF'. ;)

Deel Deze Pagina