Hoi ladies, Vorig jaar had ik ook al een keer iets gepost over onze gekke buurvrouw. Ben op zoek naar tips voor mezelf. Onze buurvrouw is geestelijk niet goed. Liet haar hond hele middagen blaffen en uiteindelijk heeft mn moeder er wat van gezegd omdat ik instortte. Maar met hun valt niet te praten want ze scheld alleen maar. Ze kan ook niet hebben als wij in de tuin zitten en lol hebben want dan laat ze haar hond express blaffen. Nou prima.. als ze dat leuk vind. Maar nu zoek ik wat tips. Ik erger me enorm aan haar stem in de tuin. Ze is werkloos en haar man ook en praten de hele dag in de tuin. Dus ik heb eigenlijk nooit stilte. En verhuizen doe je niet zomaar. En al helemaal niet om hun. Hoe kan ik me afsluiten voor haar zodat ze achtergrond geluid wordt voor me? Vind het zo moeilijk. Oordopjes in is gek waar mn dochter bij is haha. Maar heeft iemand een goeie tip? Ik probeer ook meditatie te doen elke dag maar dat heeft nog geen effect op mijn gevoel tegenover de buurvrouw.
Makkelijker gezegd als gedaan, maar ik zou proberen om jezelf af te sluiten van je buren. Zolang jij op hun stemmen gaat letten zodra je buiten zit, hoor je niks anders meer als hun gekletst of het blaffen van de honden. Als je je irritatie gevoel van,pfft zitten ze ALWEER buiten van je af kan zetten, valt hun gekletst veel minder op. Probeer jezelf af te leiden door evt in de tuin bezig te zijn met wat bloemen/plantjes. Of zet zachtjes wat muziek aan. Mijn man heeft hier trouwens ook veel last van, zodra zijn aandacht naar iets gaat, dan kan ie het niet meer los laten en kan ie echt geirriteerd worden als iemand bv zn auto aan het wassen is met de radio aan, terwijl mijn man rustig met een boek in de tuin wilt zitten. Ik ben thuis opgegroeid met veel geluiden ,want we zijn met 4 kinderen thuis en nog wat huisdieren toen, dus heb geleerd om mij af te sluiten voor alles wat ik niet wil horen. Met de auto naar Italië en Metallica staat super hard aan? Geen probleem, slaap gewoon verder of kijk rustig uit het raam, terwijl dit niet mijn muzieksmaak is. Succes !
Zelf vaker uit huis gaan? Ipv ook de hele dag in de tuin zitten naar een speeltuin oid.. dan kun je de buurvrouw misschien beter verdragen op de momenten dat je wel thuis bent.
Thanks. Hier had ik dus niet eens aan gedacht! Ik ben opgegroeid in een doodlopende straat met een hele grote tuin en veel rust en bijna geen lawaai. Bijonze vorige woning was het ook wel rustig ondanks kinderen in de buurt. Nu zijn we dus verhuist naar een woonwijk met heel veel kinderen en altijd lawaai en dus ook die zieke vrouw naast ons. Dus dat is flink wennen net zoals jouw man dat heeft denk ik. Ik kan er ook slecht tegen als anderen grasmaaien savonds hahaha. En als mn dochter huilt kan ik daar ook niet zo goed tegen omdat ik rust gewend ben. Lastig. @KleineLai wat jij zegt is ook zo. Ze is nog te klein voor de speeltuin maar hier vlakbij zit een strand en een groot meer. Dus dan gewoon lekker op pad gaan en als ze haar middag dutje doet gewoon oordopjes in als ik naar buiten wil of lekker in huis bezig. We kijken wel rustig in het rond hoor mocht er nog een keer een huisje voorbij komen op een rustige plek dan kunnen we daarvoor altijd nog kijken. Maar voor nu moet ik het maar proberen te negeren. Hoe dom ze soms ook doet. Er liggen meerdere meldingen bij de politie over haar. Ook van andere buren. Dus tja afwachten maar. Zolang ze maar in hun eigen tuin blijft vind ik het best haha.
Kan de woningbouw haar geen waarschuwing geven? Of de wijkagent? Dit valt onder overlast en intimidatie.
Erg he, mijn ouders hebben ook zo'n gestiird mens naast zich wonen en dan hebben ze gelukkig nog een vrijstaand huus met ook terras aan de andere kant. Mijn ouders kunnen t gelukkig goed negeren, maar niet iedereen kan dat helaas, ik vind dat ook moeilijk zelf (terwijl ik met 3 broers ben opgegroeid). En ecgt uitkijken naar iets anders, uiteindelijk blijft het enorm vervelend ook al ga je meer de deut uit.
Irritant is dat he. De politie en gemeente gaan niets doen heb ik gisteren begrepen. Dus tja. Ach ik heb met mn vriend afgesproken dat we het deze zomer even aankijken ( hij trekt zich er namelijk niets van aan) en dat we daarna even kijken hoe het gaat. Het zijn allemaal koopwoningen dus dat is wel lastig om er iets tegen te doen. Die vrouw zit alle dagen in huis met haar man dus mensen irriteren is haar hobby denk ik haha. En verhuizen kan wel maar is zo'n gedoe. We wachten het eerst maar even af en ik hoop dat ik rust kan vinden in mn hoofd.