Compleet in de war, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Neve, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

slotje. lionesse74 heeft gelijk. je valt niet te heljpen.

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom ben je dan vreemd gegaan als je niet vind dat je man in een zwart gat mag vallen? Dan had je je dat eerder moeten bedenken toch?

Op dit moment denk je alleen maar aan jezelf, zoals je zelf ook zegt: je man verdient veel beter. Geef hem dan ook die kans als je echt om hem geeft om een vrouw te zoeken die wel voor de volle 100% voor hem gaat.

3. Het ís ook niets anders dan dat. Maar goed, dat het zo zou lopen was aan het begin van dit topic ook al te voorspellen natuurlijk. Iedereen die het voor TS 'opneemt' wordt bedankt, maar de mensen die zeggen dat ze het moet opbiechten en de gevolgen van haar keuzes moet aanvaarden, zijn mensen met 'zoetsappige praatjes' en uiteraard hebben zij nog noooooit in een dergelijke situatie gezeten. Als TS een beetje gelezen had, en dan dus níét alleen de reacties die haar aanstaan, had ze al tig keer kunnen lezen dat dat voor een hoop van de meiden die hier gereageerd hebben, helemaal niet opgaat.

Ik hoop echt dat de 'vriend' van TS zelf achter de waarheid komt. Hij verdient inderdaad véél beter. Niemand verdient een vreemdgaande partner.

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Met bovenstaande reacties eens.

Er is geen moment in jouw post waar je het hebt over hoe jou man zich voelt. Alleen dat jij iemand teleur moet stellen en Ik dit Ik dat Ik zus en Ik zo.

Het gaat hier niet alleen om jou en om jouw gevoel.
    Het gaat hier om de man waar jij een leven mee aan het opbouwen was tot je je ging beseffen dat JIJ fout bezig was en nog steeds bent.

En met gevoel of verstand kiezen sorry hoor maar wat dacht je van beide?
    Als jij daadwerkelijk meer van man2 houdt maar je daardoor in een rottige financiële situatie terecht zou komen dan waar je nu in zit hoor je dat te doen en niet bij man1 blijven omdat het financieel zo goed is of om wat een ander daar van vind het gaat hier niet om materiaal het gaat om mensen met gevoel en 1 van beide kwets jij sowieso met jouw besluit daar had je dan over na moeten denken voor je de beslissing nam om met man2 naar bed te gaan.

En het jou en je huidige vriend niet gelukkiger maakt door open kaart te spelen nee wie weet pakt hij zijn biezen en zit jij moeder ziel alleen dus lekker je mond houden man1 lekker voor de gek houden dat jullie relatie picobello is omdat JIJ bang bent dat hij bij jou weg gaat ( en zeg niet dat dit zo is anders had je het allang verteld )

Bah ik had eerst nog sympathie voor je maar na je laatste berichtje is dat als sneeuw voor de zon verdwenen..

5. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

ik ben van mening, en ik denk vele met mij, dat je niet vreemdgaat als je relatie super is. Als je echt zoveel van iemand houd, kwets je die persoon niet. Het was ook niet 1 keer he, je had zelfs na die ene keer kunnen stoppen,maar je ging maar door.

Je relatie zit niet goed.
    Het is niet alleen aan jou om te bepalen of je een toekomst aangaat met je huidige vriend. Als je besluit te trouwen/kinderen te krijgen doe je dat op een basis van vertrouwen en wederzijds respect. Dat is de fundering van een goede relatie. Het is aan jouw vriend om te bepalen nu of dat er nog is. Vertel je het niet, leeft hij in een leugen en is er geen sprake van blind vertrouwen en wederzijds respect.
    Aan de hand van wat je huidige vriend beslist (in overleg met jou en excuses) zal je een keuze kunnen maken of je met hem doorgaat of niet. Óf hij accepteert je fouten en misstappen en dan kan dat zelfs een sterkere basis geven voor de toekomst (jullie hebben nu immers ECHT voor elkaar gekozen, hoe jullie ECHT zijn) óf hij kan er niet mee leven en hij verbreekt de relatie. Dan kan je er alsnog in alle rust voor kiezen of vriend2 wel de ware is. Nu is het spannende er af en dat schept misschien nieuwe perspectieven.

Het is nu niet meer alleen aan jou. Dat hoort ook bij een relatie. Zulke fouten/beslissingen om vreemd te gaan hebben niet alleen effect op jou en gaan alleen jou aan, ze hebben invloed op het hele gezin.

Maar nogmaals, je keuze om voor vriend2 te gaan, hangt af van wat je huidige vriend wil. Na het gesprek merk je vanzelf of je nog wat voor hem voelt. Als hij je "dumpt" en je voelt een groot gemis en je wil hem terug, weet je dat je niet genoeg van vriend 2 houdt

6. Aurora2013

#346 Aurora2013, 9 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2013
    Nog een kleine toevoeging;

Ik snap dat je een mens bent van vlees en bloed en een hart, maar je heb het in je openingspost wel over het financiële plaatje en financiële zekerheid die wegvalt zodra je voor vriend2 kiest. Dat kan ik niet linken met je verliefdheid voor welke man dan ook.

7. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij bent inderdaad compleet in de war ja .... ik heb aan de andere kant gezeten, dus dat mijn toenmalige partner vreemd ging en weet je wat ik het ergste vond? Dat hij voor mij had besloten of ik het wel of niet mocht weten en daarmee mij niet als volwaardig mee laten tellen in een relatie, DAT was het meest beschadigend, niet het feit dat hij vreemdging.

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oei pas maar op, toen ik iets soortgelijks zei nou hoe duuuurfde ik.. :p

9. Aurora2013

Nou, dat zal mij dan worst wezen. :p

Ik vraag het mij trouwens echt oprecht af, want TS verkondigt hier nu wel dat het een gevoelskwestie is. En zo zal het vast wel begonnen zijn bij de eerste blikken, maar doordat ze dit nu zélf typt speelt er meer mee dan alleen een leuke vent naar wie je hart uitgaat. Vraag me af waarom ze dat stukje tekst er ook bij haalt. Zou echt niet in mij opkomen om daarover te denken als ik verliefd ben.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou ik heb t al 3 x gezegd zonder antwoord.

11. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Je moet gewoon eerlijk zijn tegen je man!
    En niet hem voor de gek houden.
    Wil die wel met je verder dan heb je geluk, maar het lijkt me niet als je hem bedriegt met een goede vriend.
    Je hebt jezelf in deze situatie gebracht ik snap zoiezo niet hoe kun je nog normaal doen tegen je man. Bah!
    Vind dit echt niet kunnen wees gewoon eerlijk!

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Dit kan ik me helemaal voorstellen!
    Wie denkt hij (en in dit geval ts) dat hij/zij is om die beslissing zelf te kunnen/ mogen nemen!

13. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ik vind je echt een ontzettende egoist! Je wilt je man het niet vertellen omdat je er gewoon te zwak voor bent en de confrontatie niet aandurft. DAT is de reden dat je niks verteld, niet ondat je het zo zielig voor je vriend vind. Als je het echt zielig vond zou je stoppen met dit achterbakse en vooral laffe gedrag. Hoe denk je dat je vriend zich voelt als hij er over een tijd achter komt dat je al zolang vreemdgaat? Of nog veel erger: dat hij straks geen eens de vader van je kind blijkt te zijn omdat jij bent vreemd gegaan?

14. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ik las dit een paar dagen geleden, de opening, toen ts dit topic opende. Ts, je verteld dat je ontzettend veel van je huidige vriend houd, maar waarom ben je dan niet open en eerlijk? Het zal waarschijnlijk het moeilijkste zijn dat je ooit heb moeten doen, maar dit kan je echt niet maken. Je bent online er over aan het praten, het is dik tijd dat je gaat praten met je huidige vriend. Ik had gehoopt dat je het al had gedaan. En als jij niet helemaal gelukkig bent met je huidige vriend en je bent al vreemd geweest, denk ik dat het weinig zin heeft om je huidige relatie te redden. Daarnaast verdiend jouw huidige vriend de waarheid, hij heeft hier geen weet van en denkt misschien dat jullie gelukkig samen zijn, terwijl er zoveel meer speelt. Wat al eerder is gezegd, vreemdgaan kan gewoon niet. De keuze begint daarbij al toen je vriend2 begon te zoenen en uiteindelijk al je kleren uitdeed. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niet ergens heb gedacht in de trant van 'moet ik dit nu wel doen'... Maar goed het is gebeurd, en nu is het tijd dat je vriend dit weet. Hij lijdt hieronder en ik vermoed dat jij er ook onder lijd, ondanks dat je de veroorzaker bent. Dit moet je niet laten sudderen, daar wordt echt niemand gelukkig van... Ik wens je heel veel sterkte en nu op naar je huidige man en biechten maar!

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Zal wel een domme vraag zijn, maar hoe kunnen wij nou zeggen wat je moet volgen, gevoel of verstand? En stel dat 80% zegt: verstand. Doe je dat dan? Ik vind het gewoon nogal een gekke vraagstelling want wij zijn vreemden voor jou, we kennen jou helemaal niet.

Je moet juist voor jezelf nagaan wat er precies aan de hand is. Het is al een paar keer eerder gezegd, maar waarom ga je er niet alleen een weekje tussenuit? Als je tegen je vriend zegt dat dat is om na te denken over jullie relatie, is dat niet gelogen. Denk er dan ook echt (alleen) over na, zonder contact ook met man2. Het lijkt me dat je na zo'n week bezinning wel weet met wie je verder wil en welke stappen je dan moet zetten...? Als je bijv. verder wil met man2, maak je het uit met je vriend. En als je toch spijt hebt van alles met man2 en liever verder wilt met je vriend, dan hoop ik dat je kunt leven met een leugen (aangezien je het blijkbaar niet op wil biechten)...

16. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Op verzoek van ts gesloten.

Deel Deze Pagina