Ovulatietesten informatie gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Prins03, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hallo dames,

Wij zijn bezig voor een tweede kindje.
    Zojuist ben ik weer ongesteld geworden helaas (ronde 3).

Bij mijn zoontje was ik eigenlijk heel onverwachts in ronde 2 zwanger, was er helemaal niet mee bezig en wist ook niet wat ik kon verwachten. Nu we er meer mee bezig zijn en het wat langer duurt baal ik daar natuurlijk van. Al weet ik natuurlijk ook dat sommige dames al veel langer bezig zijn!

Nu ben ik me aan het oriënteren op ovulatietesten. Echter heb ik ze nooit gebruikt.. Dus ik weet niet goed hoe ik ze moet gebruiken, hoe ik ze moet lezen, en welke ik dan eventueel moet kopen.

Ik hoop dat jullie me hier wat tips en uitleg kunnen geven.. Vind zoveel dingen over ovulatietesten dat ik door de bomen het bos niet meer zo zie.

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    29 mensen hebben gekeken en niemand weet iets :(..

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hoe je ze moet gebruiken: net als een zwangerschapstest
    Hoe je ze moet lezen: verschilt per test, maar daarvoor heb je bijsluiters
    Welke je moet gebruiken: heb 1 ronde die van sensitest gebruikt

Ik vond het zelf maar niks omdat ik er voor mijn idee dan teveel mee bezig was

4. Moess

Moess Niet meer actief

Ik vind de dipsticks van sensitest wel fijn. Ik kan hier altijd mijn ei mee vinden.
    Niet met ochtendurine testen en als de teststreep donkerder wordt 2x per dag gaan testen.
    Er zal altijd een streepje verschijnen, dit komt doordat er altijd wel wat LH in de urine zit. De teststreep moet even donker of donkerder dan de controlestreep zijn. Dan is de test positief. . Binnen 24 tot 36u (meen ik uit mn hoofd) zou je ei dan moeten springen..

Er zit trouwens ook een bijsluiter bij ;)

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hoeveel kan ik er het beste bestellen? Ik denk ongeveer te weten wanneer mijn ei is.. maar zal dus een paar dagen ervoor al testen en als het donkerder wordt 2x.. hoeveel gebruik je er ongeveer?

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ik heb er een hele hoop besteld.. zo duur zijn ze niet. Ik weet ook niet hoeveel ik er ongeveer gebruik. Ik begin meestal rond dag 10 of 11.

7. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Ik vind van sensitest heel fijn.
    Pakket met 24 ov testen en 3 zw testen koste rond de €28 en zijn dipsticks
    Van action vind ik ook fijn!
    Dat zijn midstream testen en kosten rond de 2,50 per 5
    Zw testen zijn daar 2 voor €1,50.
    Ik ben zelf ook bezig met ov testen maar zoals hierboven al gezegd:
    Je maakt jezelf er soms wel echt gek mee!
    Succes!

X ice

8. Moess

Moess Niet meer actief

Ze zijn idd wel fijn om je ei op te sporen maar het spontane is er dan wel vanaf. Tenminste zo ervaren wij dat.. Ik ben pas na een maand of 8 met ovulatietesten begonnen

9. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Ik kocht altijd een sensitest voordeelpakket van 24 stuks en 3 zw testen. Hebben altijd goed hun werk gedaan.

10. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ik gebruik die van clearblue, duidelijk, geen twijfel over wel of niet positief.

11. Dilekje

Dilekje Lid

18 jul 2011
    56
    0
    0
    studente
    alblasserdam
    İk ook clearblue

12. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Prins03, ik ben persoonlijk helemaal geen fan van ovulatietesten... Het heeft me zo veel geld gekost en geen een werkte bij mij. Van action tot aan clearblue dubbelhormoon...

Jij hebt al een kindje en weet dus dat je vruchtbaar bent.. Ik was nog niet zwanger dus het bracht alleen maar stress...

Dit is mijn persoonlijke ervaring natuurlijk zou het bij veel dames ook wel werken.

13. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik gebruik de ovutesten van Zwanger & Kids. Ben er heel blij mee en vind het heel fijn om te weten wanneer mijn ei komt dat geeft mij veel rust. Ik bestel meestal een stuk of 25-50 want dan ben ik het goedkoopst uit. Soms koop ik een voordeelpakket, afhankelijk van wat voordeliger uitpakt.

Deel Deze Pagina