Wie heeft lekkere tips/recepten met barbequen? Vanavond komen collega's met hun partners op bezoek en gaan dan barbequen. Is overigens de eerste keer dat wij het zelf doen haha en normaal haal ik altijd van die standaard dingen als we bij ouds gaan maar wil eens wat anders doen nu. kom maar op met ideeën
sowieso zelf kruidenboter maken voor bij het stokbrood gegarandeerd een succes! qua vlees ben ik altijd simpel en ren ik zo snel mogelijk naar de dichtbij zijnde supermarkt
Stokbrood en kruidenboter komt hier sowieso. Voor de rest ben ik benieuwd naar salade ideeën of iets anders er bij etc...
Qua vlees halen wij altijd de bbq hamburgers van de ah. De normale en die van de hocras vinden we een stuk minder lekker vande bbq (kan wel voor in de pan). We maken dan uitgebreide broodjes met o.a. sla, tomaat, ei, komkommer, ui, paprika, sausjes. En daar zit je dan al redelijk vol van, maar wel superlekker! Wij gaan morgen weer aan de bbq!
Groentespies met bijv: courgette, paprika, champigons, ui. Beetje besmeren met wat olie. Erg lekker naast al het vlees. Maiskolven op de BBQ. Salade: rucolamelange, mozzarella, tomaat en balsamicodressing.
Wat doen wij meestal op de bbq: Kippendijen gemarineerd in: ketjap/sambal/knoflook en 5spices en zout. Hamburger: met uitjes/zout/peper/worchestersaus/tabasco/en kleine stukjes spek. Verse zalm: in aluminiumfolie leggen, zeezout erover heen strooien, citroensap, peper. Folie dicht maken en op de bbq Kabeljauwfilet: in blokjes snijden van ongeveer 5 bij 5cm, bestrooien met peper en zout, en rollen in een plkaje rauwe ham
Oja,en zelfgemaakte kruidenboter: zeezout, peterselie, bieslook, en ongezouten roomboter. Stokbrood erbij. Sausjes: bbq saus, kerrie, coctailsaus. Salade erbij En als toetje kun je doen: Mango halveren en op de bbq (schil er aan laten) de 'vlees'. Kant op de bbq leggen. Je maakt een chutney van een gepureerde aardbeien en dan naar smaak, gepureerde gember erbij doen. Mango is na ongeveer 5 a 10 minuten klaar (in de gaten houden) aardbeien/mango chutney erover en smikkelen maar
Champignons wullen met kruidenkaas, bestrooien met geraspte kaas, en in alluminiumfolie op de BBQ! Altijd een succes, vaak zelfs voor de niet liefhebbers van champignons!
Banaan open snijden (in schild houden), wat chocoladepasta of honing en eventueel een likeur, ook in alluminiumfolie op de BBQ
Als toetje kun je perziken in aluminiumfolie op de bbq doen. Een klein beetje sour cream en kaneel er op en even warm laten worden. Erg lekker.
Vanavond komen 2 vriendinnen met kids en mijn broertje bij ons bbqen. Er zal heel wat op tafel staan, hahaha. Kip, gemarineerd in kipsatemarinade, aan spiesjes. Worstjes Deze broodjes hamburger met salade: moroccan-style lamb burgers | Jamie Oliver | Food | Jamie Oliver (UK) Zalm Huzarensalade Komkommersalade Stokbrood met allerlei smeersels Watermeloen
Of aan een spiesje: kip met spek eromheen. Je kan het kruiden/marineren, maar ook naturel is ook erg lekker. Wat betreft de hamburgers: als ze bijna klaar zijn, dan even een plakje kaas erop, deksel van de bbq dicht en daarna heb je een lekkere cheeseburger!
spekjes uitbakken en af laten koelen daarna een bekertje crème fraiche er doorheen roeren met heel heel veel italiaanse tuinkruiden. Erg lekker sausje voor bij een gepofte aardappel. Maar wij vinden het ook erg lekker bij vlees.
Toetje: banaan in de schil aan de bovenkant insnijden (in de lengte), stukjes chocola in doen, evt besprenkelen met wat rum als je daarvan houdt, inpakken in aluminiumfolie en op de barbecue leggen tot de schil van de banaan zwart is. Uitlepelen met een bolletje vanilleijs!