Even een vraagje hoe jullie de fles klaarmaken. -Met afgekoeld gekookt water of -koud kraanwater opwarmen in de magnetron oid of -warm water uit de kraan. of op een andere manier...? Ik laat de kraan nml altijd even stromen en pak dan koud water, die ik opwarm in de magnetron. Je mag toch geen warm water uit de kraan halen? Of maakt dat niet uit?
Ik gebruik gewoon 'warm' kraanwater. Kraamverzorgers heeft ons destijds gezegd dat het tegenwoordig niets uitmaakt! En mn zoontje heeft ook nergens last van!
Ik haal ook water uit de kraan en warm op in de magnetron. 'Officieel' kan warm water uit de kraan tegenwoordig ook, geloof ik, maar ik vind dat geen prettig idee.
Ik heb de eerste 2 maand afgekookt water gebruikt en gebruik nu koud water dat ik in de magnetron opwarm.
Koud water uit de kraan en dan opwarmen in magnetron doen we hier. Er wordt aangeraden om geen warm water uit de kraan te pakken omdat dit veel ijzer en metalen kan bevatten. Het ligt er ook aan wat voor ketel je hebt is mij verteld. Maar zelf vindt ik warm water uit de kraan viezer en doffer smaken dan koud uit de kraan en opwarmen. Ik denk dat je nu wel weer een discussie topic hebt geopent
warm water uit de kraan...en als het snel moest gewoon koud en in de magnetron...( duurt iets korter als dat warm genoeg is uit de kraan) Kraamverzorgster en ziekenhuis gaven ook gewoon warm water uit de kraan! (was trouwens alleen bijvoeding, nu fulltime BV)
Warmwater uit de kraan mag als je geen loden waterleidingen meer in huis hebt. Wijzelf maakten de flesvoeding in het begin altijd met gekookt water en dit mengen met koud kraanwater. Of het koude kraanwater in de magnetron zetten. Onze jongste krijgt nu volledige borstvoeding. Maar de kraamhulp zei dus dat als je geen loden waterleidingen meer hebt, je dit warme water ook gewoon mag gebruiken. En toch doe ik het niet mocht het nodig zijn. Waarom? Geen idee.
Ik heb in het begin warm water gepakt daarna koud water opwarmen in de magnetron. Voor de nachtfles gebruik ik wel gekookt water want deze maak ik vooraf. Heb ook een tijdje gekookt water gegeven toen ik was overgestapt op Omneo maar daar ben ik inmiddels weer mee gestopt. Dusja ik heb alles gehad
In Nederland is kraanwater van goede kwaliteit. Alleen als u loden leidingen hebt, putwater gebruikt of wanneer het nitraatgehalte van uw drinkwater te hoog is, kunt u voor babyvoeding beter bron- of mineraalwater (zonder koolzuur) gebruiken. Voor de bereiding van flesvoeding adviseren wij koud kraanwater te gebruiken. Voor het warm maken van de voeding adviseren wij kokend water toe te voegen of gebruik te maken van bijvoorbeeld een flessenwarmer. Dit omdat apparaten, zoals een geiser of boiler, de kwaliteit van het drinkwater kunnen beïnvloeden. Water koken is dus niet nodig als u een fles klaarmaakt voor direct gebruik. Wilt u voeding voor de hele dag in één keer klaarmaken, is het wel aan te raden om het water, ook bron- of mineraalwater, eerst te koken. Bacteriën kunnen zich minder goed ontwikkelen in een voeding die is klaargemaakt met gekookt water. Bron: Brabant water
Wij gebruiken wel 'gewoon' warm water direct uit de kraan voor de FV, zoontje heeft nergens last van.
Als ik beneden warm water uit de kraan wil halen, dan moet ik de kraan eerst een aantal minuten laten stromen. Dus dan is koud water en verarmen in de magnetron nog sneller.
Binnenkort gaat ons meisje naar de oppas, omdat ik weer moet werken en ze heeft geen magnetron staan. Maar ik lees dat ik me daar niet zo'n zorgen over hoef te maken dat ze dus warm water uit de kraan haalt... Maar ze heeft ook al eerder op kinderen gepast, dus zal eens vragen hoe ze het toen deed.
Hier ook koud kraanwater -> magnetron -> poeder erbij.. Als het waterbedrijf adviseert warm kraanwater niet te gebruiken, dan doe ik dat liever ook niet. Ik weet ook niet hoe goed onze ketel is, dus dat risico neem ik liever niet..
Misschien deed ze het wel zoals de WHO adviseert? Poeder oplossen in water dat net dan de kook is en fles afkoelen onder koud stromend water. Of bij haast: poeder oplossen in helft water dat net van de kook is en aanvullen met vers koud leidingwater. Of een fleswarmer? Waterleidingbedrijven zeggen niet voor niets dat je geen water uit de warme kraan moet drinken als volwassene. Als een volwassene het al beter niet kan doen, dan ga je het toch ook niet aan een baby geven?
Wat wij vaak deden/doen is het water voor de kunstvoeding is ongeveer net zo opwarmen als we de gekolfde borstvoeding opwarmde. Een flesje koud water in een bakje heet water (bij borstvoeding opwarmen warm niet heet) en hem zo op temperatuur laten komen, poeder erbij en drinken.